Murtuma kohdasta näkyy selvästi että on ollut poikkemassa jo pitkään ,pieni kappale piti akselin koossa.Yleensä ulkolaisissa ei vikoja ole !
Niinhän sitä tavallinen pulliainen helposti sanoo. Raudan kans jotakin tekemisis olevat tietää miten se katkee ja millaiset jäljet vääntämällä katkeava rauta saa itseensä aikaan. Kyllä minäkin omastani luulin , että vanhaa vikaa koska katkeamis kohdassa oli ns. väri muutoksia. Onneksi viisaammat sanoi, että kokeile vääntää rauta poikki ja katso onko leikkaus pinta saman värinen
Miksi akseli on ruosteessa ja yhdeltä kohtaa kirkas ,pulliainen lypsyukko ?
No johan tuo vika ensimmäisellä sivulla analysoitiin
Mahtaako Suomen kova pakkanen murtaa noita akseleita tuolleen, kylmyys tunnetusti katkoo kovat pultit jotka ovat erityisen kireällä. Käyttöohjeissa usein käsketään löysäämään joitakin kohteita talvivarastoinnin ajaksi.
Etelän koneet eivät ole tehty Pohjolan ankariin olosuhteisiin.
Voit olla oikeassa.
Saattaa olla, että metallien laatu ei ole riittävää -40 asteen pakkasiin, tai sitten toleransseissa ei ole otettu huomioon metallien supistumista.
Suomi-koneissa ei ole ainakaan toleransseissa tingitty, siksi ne varmaan hajoavat kuumissa oloissa