Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt Varion laatikko  (Luettu 47982 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Fendt Varion laatikko
omassa käytössä plussana se että se kulkee hyvin myös tienopeuksissa.
Miksipä ei kulkisi, suurimmalla nopeudella ajohydraulipumppu ei pyöri ja ajomoottorit ovat nollakulmalla, 100-prosenttisen mekaaninen voimansiirto. Vastapainoksi sitten taaksepäin mennään aina 100-prosenttisella mehuvedolla. Mielenkiintoista olisi tietää, mikä on ajopumpun kierrosnopeus maksimiperuutusnopeudella. Perin suuri se joka tapauksessa on.

Paitsi etttä suomessa tämä lysti on ainakin 900 kohalla viety koska kone suunniteltu kulkemaan +60km/h joten taitaa se mekaaninen osuus uupua loppu päästä... jospa sen vielä sais tänä vuonna kulkemaan tuota oikeata nopeutta..Ei sillä että tartteis päästä sitä 60 mutta laatikon kestoon voi vaikuttaa aika lailla

Luulisi että nopeudenpudotus olisi tehty moottorin nopeutta vähentämällä. Ohjelmallisesti huippunopeus määrätään kuitenkin, eli maksiminopeuteen ei tarvita lähellekään moottorin maksimikierroksia.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Fendt Varion laatikko
Ei portaaton mene koskaan pelkällä mehuvedolla. Pakilla ohjataan vetomoottori pyörimään vastakkaiseen suuntaan öljynvirtaus suuntaa muuttamalla.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Fendt Varion laatikko
Oisko noin? Mä oon luullu että täysillä peruuttaessa hydr.moottori ottaa täydet, max eteen ei pyöri ollenkaan ja paikallaan seisoessa pyörii sen verran että kumoaa moottorin pyörimisliikkeen. Siksi tahtoo ilman käsijarrua ryömiä johonkin suuntaan. Ilmiö korostuu jos takatossuissa on nestetäyttö. Kone yrittää liikkua, neste heilahtaa renkaissa, kone korjaa, nesteen heiluminen lisääntyy, kone korjaa lisää..   ;D 

Edit. 7930h takana ja alkuperäinen aski.

Viimeksi muokattu: 11.08.14 - klo:20:07 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Fendt Varion laatikko
Ei portaaton mene koskaan pelkällä mehuvedolla. Pakilla ohjataan vetomoottori pyörimään vastakkaiseen suuntaan öljynvirtaus suuntaa muuttamalla.

Kyllä Vario kulkee taaksepäin pelkällä mehuvedolla, vieläpä niin että mekaaninen veto vääntää samaan aikaan eteenpäin.

http://www.youtube.com/watch?v=dgtIKMAjvFI

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Fendt Varion laatikko
Tietääkö kukaan mitään tuosta seinäjoen agrin 818 variosta?
Ettei turhaan lähe renkaitapotkimaan jos joku vanha jyrsimenveturi ;)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Fendt Varion laatikko
 Mehupuoli välittää tehosta noin 30% , eri nopeuksilla prosentti vaihtelee.( eri merkeissä ilmeisesti eroja) ,Aika heikoksi menee vedot jos noin kolmannes vain käytössä.esim pakilla?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26221
  • vastustan
Vs: Fendt Varion laatikko
Ei portaaton mene koskaan pelkällä mehuvedolla. Pakilla ohjataan vetomoottori pyörimään vastakkaiseen suuntaan öljynvirtaus suuntaa muuttamalla.

Kyllä Vario kulkee taaksepäin pelkällä mehuvedolla, vieläpä niin että mekaaninen veto vääntää samaan aikaan eteenpäin.

http://www.youtube.com/watch?v=dgtIKMAjvFI
onhan tuosta monta kylänmiesten juttua jotta ventti aivan onneton jos  kuorma-autosta tehtyy hiekkakärryy pitäs esim rakennuksen pohjaa tehdes pehmeässä hiekassa lykätä taatepäin vieläpä vähän vastaseen...

toinen legendahan on se kolmen tonnin koukku vaikka nostolaite nostaa kaiken mahollisen, onko koukku muka omilla sylintereillä noissa kun puhutaan notta täys kahukärry ei pölökyltä nouse :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Fendt Varion laatikko
Ei portaaton mene koskaan pelkällä mehuvedolla. Pakilla ohjataan vetomoottori pyörimään vastakkaiseen suuntaan öljynvirtaus suuntaa muuttamalla.

Kyllä Vario kulkee taaksepäin pelkällä mehuvedolla, vieläpä niin että mekaaninen veto vääntää samaan aikaan eteenpäin.

http://www.youtube.com/watch?v=dgtIKMAjvFI
onhan tuosta monta kylänmiesten juttua jotta ventti aivan onneton jos  kuorma-autosta tehtyy hiekkakärryy pitäs esim rakennuksen pohjaa tehdes pehmeässä hiekassa lykätä taatepäin vieläpä vähän vastaseen...

toinen legendahan on se kolmen tonnin koukku vaikka nostolaite nostaa kaiken mahollisen, onko koukku muka omilla sylintereillä noissa kun puhutaan notta täys kahukärry ei pölökyltä nouse :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Eikö siinä ole jokin rajoitin joka estää ottamasta kyytiin laittoman koukkupainon. Eli yli 3 tn...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Fendt Varion laatikko

onhan tuosta monta kylänmiesten juttua jotta ventti aivan onneton jos  kuorma-autosta tehtyy hiekkakärryy pitäs esim rakennuksen pohjaa tehdes pehmeässä hiekassa lykätä taatepäin vieläpä vähän vastaseen...

toinen legendahan on se kolmen tonnin koukku vaikka nostolaite nostaa kaiken mahollisen, onko koukku muka omilla sylintereillä noissa kun puhutaan notta täys kahukärry ei pölökyltä nouse :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

 Eka väite on totta varsinkin pienemmissä venteissä joissa on vain yksi hydemoottori. Joissain malleissa tosiaan on oma(t) sylinteri(t) koukulle.
http://www.parristractors.com/used-farm-machinery/details.php?src=1&id=1384

Viimeksi muokattu: 11.08.14 - klo:23:01 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt Varion laatikko
tienopeuksilla tarkoitin 20-50kmh vauhteja. fendtti toimii omasta mielestäni parhaiten. kiihtyy hyvin ja mikä tärkeintä vastaa hyvin kuormitukseen. nyykkärin portaaton on huonompi tieajossa, mutta pelolla sekin toimii hyvin. nyykkäri ei vastaa ylämäkiin riittävän nopeasti ja alamäissä hiissaa vauhdin 45km/h... fendtti pysähtyy aina samalla tavalla kun nostat polkimen. nyykkäri,directi,ym kumppanukset pysähtyy milloin sattuu tai ei ollenkaan :-)

900 fendtin ärsyttävä ominaisuus on liian raju moottorijarrutus jyrkissä alamäissä isoilla kuormilla. se ominaisuus parane/poistuu kun sen saa/saisi kulkemaan vakiot 60km/h. fendtistä puuttuu myös toimiva keppiajo. nyykkärissä on hyvä poljin/keppiajon yhteispeli.

1160 deutsin portaaton toimi myös hyvin tiellä. sehän kulkee kaasu pohjas 50kmh eli se on helpompi totuttaa. nurkka-ajossa ja ek hommissa se oli huono. ei pysähtynyt aina polkimen noston jälkeen ja suunnanvaihto toimi miten sattuu. sen kanssa kyllä oppi elämään.
----------

900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Fendt Varion laatikko
900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Väkisin tehty peruutus Variossa on, ei siitä mihinkään pääse. Kyllähän se vekslaamiseen kelpaa, mutta ei noin avuttomaan systeemin pitäisi ainakaan taakseajovarustusta tarjota. Eikös noita ole jo yli 15 vuotta tehty, vaan eivät ventti-insinöörit ole vieläkään parempaa ratkaisua keksineet. Mulle selkis jonkilainen ratkaisu joskus 90-luvulla, kun ensimmäiset periaatekuvat keksinnöstä näin.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fendt Varion laatikko
900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Väkisin tehty peruutus Variossa on, ei siitä mihinkään pääse. Kyllähän se vekslaamiseen kelpaa, mutta ei noin avuttomaan systeemin pitäisi ainakaan taakseajovarustusta tarjota. Eikös noita ole jo yli 15 vuotta tehty, vaan eivät ventti-insinöörit ole vieläkään parempaa ratkaisua keksineet. Mulle selkis jonkilainen ratkaisu joskus 90-luvulla, kun ensimmäiset periaatekuvat keksinnöstä näin.
Fentin peruutus on useissa testeissä todettu hyötysuhteeltaan huonoimmaksi.Valtava ulina säestää menoa,repii hermoja pitkän päälle.
Askin sivuakseli viat arkipäivää.Suolla tosi paloherkkä ,kopin alunen todella vaikea pitää puhtaana.Useita palanut turve hommissa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt Varion laatikko
900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Väkisin tehty peruutus Variossa on, ei siitä mihinkään pääse. Kyllähän se vekslaamiseen kelpaa, mutta ei noin avuttomaan systeemin pitäisi ainakaan taakseajovarustusta tarjota. Eikös noita ole jo yli 15 vuotta tehty, vaan eivät ventti-insinöörit ole vieläkään parempaa ratkaisua keksineet. Mulle selkis jonkilainen ratkaisu joskus 90-luvulla, kun ensimmäiset periaatekuvat keksinnöstä näin.
Fentin peruutus on useissa testeissä todettu hyötysuhteeltaan huonoimmaksi.Valtava ulina säestää menoa,repii hermoja pitkän päälle.
Askin sivuakseli viat arkipäivää.Suolla tosi paloherkkä ,kopin alunen todella vaikea pitää puhtaana.Useita palanut turve hommissa.


***joo, arkipäivän käytäntö on monesti jotain muuta kuin testeissä mitttu huipputeho. tuommonen portaaton on huippu peli juurikin mäissä,pehmessä ja liukkaalla. myös pakilla. ehdoton plussa on se että veto säilyy ihan ryömintänopeuteen asti.

parilla kaverilla on noita fendttejä suolla. 820 ja 3x724. hyvin ne siellä menestyy. 820 kärvähti ekan kerran vasta 6 tai 7 kesänä ekan kerran. eli ihan hyvin ne siellä möyryää. 936 ei ollu suokone, se kyti kokoajan ja palo lopuksi. eriasia on sitte kannattaako noita suolle viedä. t sarjan hitekki on sinne tehty.
--------

tuosta askin sivuakselista saat kertoa mulle tarkemmin. en ole kuullut kokoasiasta ikinä mitään....

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt Varion laatikko
900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Väkisin tehty peruutus Variossa on, ei siitä mihinkään pääse. Kyllähän se vekslaamiseen kelpaa, mutta ei noin avuttomaan systeemin pitäisi ainakaan taakseajovarustusta tarjota. Eikös noita ole jo yli 15 vuotta tehty, vaan eivät ventti-insinöörit ole vieläkään parempaa ratkaisua keksineet. Mulle selkis jonkilainen ratkaisu joskus 90-luvulla, kun ensimmäiset periaatekuvat keksinnöstä näin.

***eikä siihen oo mitään muutosta tulossakaan. isosa 1000 sarjassa samanlainen. toisaalta kulkeehan ne mettäköneetkin pelkällä hydrauliikalla...

plussana tuossa fendtin systeemissä kai edullisuus joka tule siitä kun erilista suunnanvaihtajan pakkaa ei ole.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7117
  • karkki vai keppana?
Vs: Fendt Varion laatikko
900 työntää pakilla tosi hyvin. 818 vaatii pikkualueen kytkemisen jos on tiukempi paikka pakittaa saman vaati 724.

Väkisin tehty peruutus Variossa on, ei siitä mihinkään pääse. Kyllähän se vekslaamiseen kelpaa, mutta ei noin avuttomaan systeemin pitäisi ainakaan taakseajovarustusta tarjota. Eikös noita ole jo yli 15 vuotta tehty, vaan eivät ventti-insinöörit ole vieläkään parempaa ratkaisua keksineet. Mulle selkis jonkilainen ratkaisu joskus 90-luvulla, kun ensimmäiset periaatekuvat keksinnöstä näin.

***eikä siihen oo mitään muutosta tulossakaan. isosa 1000 sarjassa samanlainen. toisaalta kulkeehan ne mettäköneetkin pelkällä hydrauliikalla...

plussana tuossa fendtin systeemissä kai edullisuus joka tule siitä kun erilista suunnanvaihtajan pakkaa ei ole.
Eikä sillä pelkällä pakalla vielä suunta vaihdu  ;D
pessimisti ei pety!