Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?  (Luettu 11115 kertaa)

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Kiitos tähän asti mielipiteistä keskusteluun osallistuneille!

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Hiehonkasvatusta?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Hiehonkasvatusta?
Ns. hiehohotelli yms. hiehonkasvatus on kyllä kysytty palvelu. Se voisi olla hyvä.... mutta eihän se parsinavetassa tule sujumaan. Laki määrää pienten pitämisen karsinoissa ja 95% ostajista haluaa sellaisia, jotka eivät ole olleet kiinni ollenkaan.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Sitten niitä tärkeitä juttuja ... miten meinaatte asustaa. Tuleeko vaimosi ja äitisi juttuun nyt, entä sitten kun hoitelet tilaa äitisi kanssa. Itselläni ainakin tuo oma perheen asumis vapaus on aika tärkeä, jotta kenenkään ei tarvitte toisen nurkis orjailla. Mutta itte kannattavuuteen voisin sanoa, että yhden elättää ja saattaa jopa rikastuakkin, jos suuria investointeja ei tarvi tehdä. Mutta  pääseekös äitisi esim eläkkeelle ( mulla on ihan hepreaa eläke säännöt nykyään). Toki eläkeläisen apu on tärkeää ja sitä kannattaa käyttää ;)

Muok ... Jos parsinavetan koneistukseen ja työmenetelmiin pitää investoida, niin niihin pitää investoida heti eikä sitten esim. 5v päästä. Muuten navetta on tyhjä jo ennen sitä 5v harkinta-aikaa.

Viimeksi muokattu: 14.07.14 - klo:20:01 kirjoittanut lypsyukko

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Mulla on sellainen käsitys että työmäärä ja tekniikan määrä on suoraan verrannollinen tuleviin tuloihin. Siksi uskallan väittää että jos suunnittelet lihakarjaa tai hiehoja niin niitä pitää olla paljon ja halvat tilat sekä helpot rutiinit. Siksi uskallan väittää että lypsylehmät tulee jatkossakin tuomaan toimeentulon kunhan niitä jaksaa hoitaa ja lypsää. Mun mielestäni hiehoilla on kipuraja saavutettu ja niiden markkinat voi olla todella haastavat tulevaisuudessa. Moni laskee että itse saa hiehon kasvatettua halvemmalla siinä samassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Mulla on sellainen käsitys että työmäärä ja tekniikan määrä on suoraan verrannollinen tuleviin tuloihin. Siksi uskallan väittää että jos suunnittelet lihakarjaa tai hiehoja niin niitä pitää olla paljon ja halvat tilat sekä helpot rutiinit. Siksi uskallan väittää että lypsylehmät tulee jatkossakin tuomaan toimeentulon kunhan niitä jaksaa hoitaa ja lypsää. Mun mielestäni hiehoilla on kipuraja saavutettu ja niiden markkinat voi olla todella haastavat tulevaisuudessa. Moni laskee että itse saa hiehon kasvatettua halvemmalla siinä samassa.

ja hiehoja on markkinoilla yllin kyllin. Viimesyksynä paras oli ettö myydään 2 klp tiineitä hiehoja yht.800€. Tietysti jalostus eläimistä maksetaan enemmän, mutta niiden on taas oltava semmoisia mitä nämä karjan jalostajat haluaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Red Bull

  • Vieras
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Mulla on sellainen käsitys että työmäärä ja tekniikan määrä on suoraan verrannollinen tuleviin tuloihin. Siksi uskallan väittää että jos suunnittelet lihakarjaa tai hiehoja niin niitä pitää olla paljon ja halvat tilat sekä helpot rutiinit. Siksi uskallan väittää että lypsylehmät tulee jatkossakin tuomaan toimeentulon kunhan niitä jaksaa hoitaa ja lypsää. Mun mielestäni hiehoilla on kipuraja saavutettu ja niiden markkinat voi olla todella haastavat tulevaisuudessa. Moni laskee että itse saa hiehon kasvatettua halvemmalla siinä samassa.

ja hiehoja on markkinoilla yllin kyllin. Viimesyksynä paras oli ettö myydään 2 klp tiineitä hiehoja yht.800€. Tietysti jalostus eläimistä maksetaan enemmän, mutta niiden on taas oltava semmoisia mitä nämä karjan jalostajat haluaa.

Tollo myyjä. Eikö teurastamoltakin olis saanu enemmän ja pohjoisen tuen päälle.  ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Mulla on sellainen käsitys että työmäärä ja tekniikan määrä on suoraan verrannollinen tuleviin tuloihin. Siksi uskallan väittää että jos suunnittelet lihakarjaa tai hiehoja niin niitä pitää olla paljon ja halvat tilat sekä helpot rutiinit. Siksi uskallan väittää että lypsylehmät tulee jatkossakin tuomaan toimeentulon kunhan niitä jaksaa hoitaa ja lypsää. Mun mielestäni hiehoilla on kipuraja saavutettu ja niiden markkinat voi olla todella haastavat tulevaisuudessa. Moni laskee että itse saa hiehon kasvatettua halvemmalla siinä samassa.

ja hiehoja on markkinoilla yllin kyllin. Viimesyksynä paras oli ettö myydään 2 klp tiineitä hiehoja yht.800€. Tietysti jalostus eläimistä maksetaan enemmän, mutta niiden on taas oltava semmoisia mitä nämä karjan jalostajat haluaa.

Tollo myyjä. Eikö teurastamoltakin olis saanu enemmän ja pohjoisen tuen päälle.  ;D

Juuu... Sen takia mullakin on nurkat täynnä poikivia kun ei perse kestä myydä alle 1000€/kpl+alv. No eipä ole solut ollut tankissa riesana kun soluttajat on lähteneet heti outokumpuun. ::)
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Sitten niitä tärkeitä juttuja ... miten meinaatte asustaa. Tuleeko vaimosi ja äitisi juttuun nyt, entä sitten kun hoitelet tilaa äitisi kanssa. Itselläni ainakin tuo oma perheen asumis vapaus on aika tärkeä, jotta kenenkään ei tarvitte toisen nurkis orjailla. Mutta itte kannattavuuteen voisin sanoa, että yhden elättää ja saattaa jopa rikastuakkin, jos suuria investointeja ei tarvi tehdä. Mutta  pääseekös äitisi esim eläkkeelle ( mulla on ihan hepreaa eläke säännöt nykyään). Toki eläkeläisen apu on tärkeää ja sitä kannattaa käyttää ;)

Muok ... Jos parsinavetan koneistukseen ja työmenetelmiin pitää investoida, niin niihin pitää investoida heti eikä sitten esim. 5v päästä. Muuten navetta on tyhjä jo ennen sitä 5v harkinta-aikaa.


Itse olen rakentanut talon 2,5km päähän ja ei olla perheen kanssa muuttamassa tuonne kotitilalle.
Kotitalo pysyis edelleen kaikkien tukikohtana, missä vakituiseen asuisi vain äitini.


isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Jotain muotoa kokeilen vaikka ihan vaan mahdollisten peltojen vuokralaisten kiusaks!
90v. on tilalla toimintaa ollut ja varmasti jollain lailla jatkuu.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Jotain muotoa kokeilen vaikka ihan vaan mahdollisten peltojen vuokralaisten kiusaks!
90v. on tilalla toimintaa ollut ja varmasti jollain lailla jatkuu.
Hienoa  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Jotain muotoa kokeilen vaikka ihan vaan mahdollisten peltojen vuokralaisten kiusaks!
90v. on tilalla toimintaa ollut ja varmasti jollain lailla jatkuu.
Hienoa  8)

Kiitos ;)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Jotain muotoa kokeilen vaikka ihan vaan mahdollisten peltojen vuokralaisten kiusaks!
90v. on tilalla toimintaa ollut ja varmasti jollain lailla jatkuu.

Minun mielestä tolla ei ole paljonkaan merkitystä, paljonko sitä peltoa on hommaan lähtiessä, jos tuntuu siltä että peltoo on liian vähän, niin lähiaikoina jää paljon porukkaa eläkkeelle ja peltoja voi kyllä vuokrata tai ostaa lisää  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

  • Vieras
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Tärkeintähän tässä kuviossa on se,että sopu säilyy sen äiteen kanssa. Joten antaisin niiden lypsylehmien nyt kaikessa rauhassa olla  ja katsoisi, miten siinä homma kehittyy. Nyt vielä, kun on vasta leskeksi jäänyt niin niistä lehmistä luopuminen voi olla tosi tuskallista, sitten siinä on pohja pois siltä yhteistyöltä.
Sehän on selvä, ettei äiti siinä yksin niiden elukoitten kanssa pärjää, mutta vähällä avulla ja peltotöiden tekemisellä kuitenkin kyllä. Kannattaa ensin hiukka laskeskella ja suunnitella, ennenkuin suinpäin ryntää tekemään suunnan muutoksia. :)

isojussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Mitkä ovat nykypäivän vaihtoehdot?
Tärkeintähän tässä kuviossa on se,että sopu säilyy sen äiteen kanssa. Joten antaisin niiden lypsylehmien nyt kaikessa rauhassa olla  ja katsoisi, miten siinä homma kehittyy. Nyt vielä, kun on vasta leskeksi jäänyt niin niistä lehmistä luopuminen voi olla tosi tuskallista, sitten siinä on pohja pois siltä yhteistyöltä.
Sehän on selvä, ettei äiti siinä yksin niiden elukoitten kanssa pärjää, mutta vähällä avulla ja peltotöiden tekemisellä kuitenkin kyllä. Kannattaa ensin hiukka laskeskella ja suunnitella, ennenkuin suinpäin ryntää tekemään suunnan muutoksia. :)

Näin minäkin vähän ajattelin