Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suomi express/a-tuubi  (Luettu 14374 kertaa)

sikarikas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Vs: suomi express/a-tuubi
Jos olisi minun sikalaan tullut tuollainen toimittaja ja kuvaaja, ja olisi muuttunut aihe päällekäyväksi olisin lyönyt kameran hajalle tai heittänyt lietealtaaseen ja olisin muovannut hiukan turpaa uuteen muottiin.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: suomi express/a-tuubi
Eikös tuo nimi tullut tuossa ohjelmassa julki. Sirkku Kianto oli toimittajan nimi. Sinänsä kyllä ohjelma oli täyttä paskaa. Vaikken itse ole sikojen kasvattaja, mutta lihankarjan kasvattaja kylläkin, niin kyllä pisti korpeamaan.

toimittajan nimi vaan muistiin.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: suomi express/a-tuubi
http://areena.yle.fi/toista?id=1618473


Tuossa vielä tuo linkki ni kaikki löytää. Osio alkaa siinä 7.30 kohdalla

Onhan sitten aika asenteellinen ohjelma. Toisaalta kyllä siinä sikatuottajat oli valittu varmaan tietäen, että vastaukset on suurinpiirtein sen verran kesyjä ettei toimittajalle laiteta pahoja ansoja..

Ja kyseisen toimittajan nimi tosiaan muistiin. Ja TV-lupamaksun voi mun puolesta jättää maksamatta jos mun verorahoilla tuotetaan tuollasta paskaa. En tosin sitä ole kyllä ikinä maksanutkaan

2706

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: suomi exp..miettikää
no herätkää,minä olen entinen lupsykarjan pitäjä ja oon kyllä sitä mieltä että kauhian näköstä oli.en tiedä, miten siankasvatus on yleensä jäänyt tuolle tasolle kun nautapuolella on kaikenmaailman säännöt.Itse löinkin pillitpussiin siinävaiheessa kun ois pitänyt investoida.Ymmärrän kyllä että aina mennään sääntöjen ja ohjeiden mukaan joten en missään nimessä syyllistä siankasvattajia vaan koko systeemiä.Aina oon seurannut myös sianlihan tuottaja hintaa ja perseestähän se on.Oikealla hinnoittelulla nämä asiat ainoastaan korjautuu ja kuluttajan ei passais nurista jos ei ole vasmis maksamaan tuottajalle kuuluvaa hintaa.Osuustoiminta kunniaan ja pienet teurastamoyksiköt kunniaan..liha oman systeemin kautta suoraan kuluttajalle..

sikarikas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Vs: suomi express/a-tuubi
Tiedän itse kokemukseni kautta, että joskus voi olla liian ahdasta karsinassa, mutta minkä sille saa jos elikoita ei haita vaikka on minkälaiset sopimukset ison A:n kanssa, olen soittanut siinävaiheessa possuvälitykseen kun rupee olemaan porsaitten koko ylärajoilla, että kohta saahaan kuvata sellaista materiaalia jolla on kysyntää, tuli aika nopeeta possuauto, mutta tuottaja aina häviää oli tilanne mikä tahansa, jos tulee valvonta ja elukoita neliöllä enempi kuin sallittu määrä,tuottaja vastaa teoista.Tuottajan pitää osata olla röyhkeä.

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: suomi express/a-tuubi
Eikös tuo nimi tullut tuossa ohjelmassa julki. Sirkku Kianto oli toimittajan nimi. Sinänsä kyllä ohjelma oli täyttä paskaa. Vaikken itse ole sikojen kasvattaja, mutta lihankarjan kasvattaja kylläkin, niin kyllä pisti korpeamaan.

Ylen nettisivuilta yhteystiedot:

Sirkku Kianto, toimittaja
YLE Ajankohtaisjournalismi (TV), Kotkankallionkatu 12, PL 99, 70101 Kuopio
puh. (017) 247 8933

Ottakaahan sikafarmarit yhteyttä, ja pyytäkää käymään teilläkin. Minustakin oli tosi huonosti tehty juttu, mutta hehän lupasivat palata asiaan vielä ennen joulua. Toivattavasti vähän asiallisemmalla asenteella.

Kunnianloukkaushan tuossa oli kyseessä, tällainen on kyllä omiaan kiihottamaan maaseudun ja kaupunkien asukkaat toisiaan vastaan.

JTL

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
puutostauti uhkaa tällä menolla
Asiahan on niin, että ei liha meiltä maalaisilta lopu. Aina on mahdollisuus jossain ladon nurkassa sikapossu kasvattaa, jos ajat oikein huonoksi muuttuvat. Metsästä saa riistaa, järvestä kalaa ja omasta kasvimaasta jyrsittävää. Eläinten tuotanto-olosuhteiden muuttaminen vaatii aina rahaa ja se pakottaa lihan hinnan nousuun. Lihan hinnan nousu vaikuttaa eniten kaupungin betonikarsinoissa toistensa häntää pureviin huonompitulosiin ja lapsiperheisiin, joilla ei todella ole varaa liharuokaan. Saattaa käydä niin, että joku puutostautinen stadilainen pudottaa hampaansa puurokuppiinsa.

gonemies

  • Vieras
Vs: suomi express/a-tuubi
>>>Osuustoiminta kunniaan

Kannattaisi päivittää vähän tietoja noista osuuskunnista.Taidat olla vähän entisissä muistoissa elävä.Täällä meinaisi mainittu osuustoiminta viedä koko homman mäkeen.Onneksi viime hetkellä ymmärsin poistua mainitusta kommunismista.

Portin tuottajilta saattaisit saada näkökantoja tuohon osuuskuntatoimintaan lisää.

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 200
Vs: suomi express/a-tuubi
Ei olisi mitenkään liioiteltua viedä toimittaja käräjille. Juristit voi keksiä sopivan nimen syytteelle. Nyt MTK vois vähän eres näyttää reagointia ja ruveta ajamaan asiaa!!!!

Jape

  • Vieras
Vs: suomi express/a-tuubi
Mutta ainahan noita aktivisti/terroristeja suojellaan ja taputellaan päähän. Tuntuu että niitä oikein suojellaan kuin susia konsanaan.
Lainatakseni vapaa sana osastoa : SYVÄLTÄ JA PERSEESTÄ >:(

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: suomi express/a-tuubi
Jos olisi minun sikalaan tullut tuollainen toimittaja ja kuvaaja, ja olisi muuttunut aihe päällekäyväksi olisin lyönyt kameran hajalle tai heittänyt lietealtaaseen ja olisin muovannut hiukan turpaa uuteen muottiin.
Paljonkin hyötyä, olisit saanut lisää toimittajia tilallesi, ja
sikamiehiltä olisi mennyt loppukin maine.
Harvalla myyjällä on varaa kohdella asiakasta noin.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: suomi express/a-tuubi
Siinä vaiheessa, kun kysyttiin kuivikkeiden käytöstä, niin olisi vaan kannattanut todeta kylmästi, että kuinka paljon nyt jo tulee takkiin ja paljonko lisä hintaa per porsas tarttee, jotta nyky tappiot + kuivikkeista aiheutuvat lisäkulut tekee ja ynnännyt sen aina kaupan tiskille asti, niin toimittaja rauhassa voi miettiä kannattaako maksaa siitä tonkimisesta. (siis sian)  :-\
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: suomi express/a-tuubi
Ei sikatilannetta paranneta uusia teurastamoita perustamalla.
Niitä rahoja ei löydy mistään.

Ohjelman suhteen on syytä olla provosoitumatta ja haudata se hiljaisuuden suohon.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: suomi express/a-tuubi
Mutta ainahan noita aktivisti/terroristeja suojellaan ja taputellaan päähän. Tuntuu että niitä oikein suojellaan kuin susia konsanaan.
Lainatakseni vapaa sana osastoa : SYVÄLTÄ JA PERSEESTÄ >:(

eikun toisinpäin: PERSEESTÄ JA SYVÄLTÄ niinkuin eräs nimimerkki tj......

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: suomi express/a-tuubi
Ei sikatilannetta paranneta uusia teurastamoita perustamalla.
Niitä rahoja ei löydy mistään.

Ohjelman suhteen on syytä olla provosoitumatta ja haudata se hiljaisuuden suohon.

En kiellä etteikö hiljaisuus olisi ilman suurempaa kohua selvityn mediasodan paras strategia.

Sen sijaan toimituksen ja kyseisen "toimittajan" työtavoista on asianmukaista antaa palautetta. Palautteen voi antaa suoraan toimitukseen, jolloin ylenmääräinen julkinen vatkaus vältetään, ja viesti menee varmasti perille. Soitin heti ohjelmaa seuraavana päivänä Suomi expressin tuottajalle Timo Keräselle ja kerroin mitä mieltä olen heidän tavastaan tehdä ohjelmia. Puhelimeen vastaamista seurannut hiljaisuus merkinnee sitä että puhelu meni nauhalle, hyvä niin. Keräsen "olemus" kieli siitä etten ollut ensimmäinen soittaja aiheesta. Puhelun aikana hän kertoi jutun olleen osa juttusarjaa jossa on tarkoitus käsitellä lihantuotannon ongelmia. Jos lähtö ajatus oli tuo, niin hyvä mutta aloitus vaan meni pers*****n. Eikä tämän viikon lähetyksessä ainakaan ole tarjolla jatkoa sarjaan...
Slippin 'n sliding