Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Työmarkkinakritiikkiä...  (Luettu 16114 kertaa)

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Työmarkkinakritiikkiä...
mitä minä voin hävitä tai voittaa tässä keskustelussa,  ei minä kommunistiks leimattu oo teiltä mitään hyväksyntää tai voittajan pokaalia hakemassa...lähtökohta keskustelulle on huono jos minun kannan pitää aina olla se oikea, voittava :o :o :o :o

en ole pitsa-alalle aikomassa joten mitään ei ole siellä toimivia henkilöitä vastaan mutta jos tuo verokohtelu on noin kun kotipitsayrittäjä antoi ymmärtää niin onko se reilua, olin sitte rasisti tai en :-\ :-\ :-\ :-\

onko se harmaata taloutta jos sen laki sallii en tiedä :-\ :-\ :-\ :-\

Ei sitä laki sallikaan ja viranomainen tulee kyllä perässä, esimerkkisi oli vain niin tarkoitushakuinen  8)
Varmuuden vuoksi kun aina ohi kulkiessasi potkit ulkomaalaista, niin luulet saavasi kannatusta  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Eipä Ihalaisen Latekaan saanut työyyömyyttä poistettua vaikka ihan työministeriksi pääsi! Taisi oma Ihra vain kasvaa kun toisten pöydistä kävi syömässä. :o
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse asiaan päivitystä: Onko joku lakko menossa, kun ei paketteja liiku. Onko Itella vai AKT lakossa, mistäpä nyt kiistellään.

Rupeaa kohta olemaan omat varastot tyhjänä, jos hakee itse paketin huolinnasta, tuleeko lakkovahdilta nekkua naamaan ?

-SS-
ITELLA lakkoilee. Onneks UPS toi paketin kotiin :)
Stanan kylvöalailmoituksen muutoksen myötä parille hehtaarille tilatut maisemasiemenet missä lie *Itellan varaston nurkassa...   >:(
Slippin 'n sliding

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mitä minä voin hävitä tai voittaa tässä keskustelussa,  ei minä kommunistiks leimattu oo teiltä mitään hyväksyntää tai voittajan pokaalia hakemassa...lähtökohta keskustelulle on huono jos minun kannan pitää aina olla se oikea, voittava :o :o :o :o

en ole pitsa-alalle aikomassa joten mitään ei ole siellä toimivia henkilöitä vastaan mutta jos tuo verokohtelu on noin kun kotipitsayrittäjä antoi ymmärtää niin onko se reilua, olin sitte rasisti tai en :-\ :-\ :-\ :-\

ei sinua kukaan ole kommunistiksi leimannut, eikä muutenkaan miesten tartte riidellä, jos asiat riitelee.
mutta pitsoja tekemällä ei tämä maa nouse. työtä tekemällä se nousee. työn tekeminen ja etenkin työn teettäminen pitää saada kannattavaksi.

niin kuin moneen kertaan ollut jo puhetta, niin jo yksityinen henkilö törmää siihen järjettömään byrokratiaan ja luukulta luukulle juoksemiseen, jos yrittää jonkun kesähemmon työllistää.

PALKKA.FI saatiin aikaiseksi, kun yritettiin saada työnantajamaksuihin yhden luukun, ja yhden maksulapun periaate. Tietotekniikka olisi taatusti joustanut, mutta ay-siivelle ei kelvannut: liittojen jäsenmaksut ym. reiluun palkanmaksuun kuulumaton  sälä olisi pitänyt saada mukaan...
Slippin 'n sliding

roadman

• Vieras

ei sinua kukaan ole kommunistiksi leimannut, eikä muutenkaan miesten tartte riidellä, jos asiat riitelee.
mutta pitsoja tekemällä ei tämä maa nouse. työtä tekemällä se nousee. työn tekeminen ja etenkin työn teettäminen pitää saada kannattavaksi.

niin kuin moneen kertaan ollut jo puhetta, niin jo yksityinen henkilö törmää siihen järjettömään byrokratiaan ja luukulta luukulle juoksemiseen, jos yrittää jonkun kesähemmon työllistää.

sitten isommassa mittakaavassa törmätään siihen tessin joustamattomuuteen. kyllä työpaikkakohtaisesti pitäisi pystyä neuvottelemaan esim.palkoista, työajoista, ylitöistä ja myös työntekijöiden määrästä sesonkivaihteluiden mukaan.
enkä taaskaan tarkoita yksipuolista sanelua, vaan aitoa sopimista. työaikapankki, jota saksassa paljon käytetään, voisi toimia meilläkin.

sitten vielä tämä lakkoase. en sitä ole poistamassa, mutta kyllä jumalauta sen käyttöön pitäisi jotakin järkeä löytyä. ei voi olla oikein, jotta akt kohta viikoittain sulkee satamia hatusta vedettyjen syiden takia.

juu tuo AKT,n temppu on kyllä härski. 300 henkilön palkasta riita, niin satamat jumiin. On se vaan kansakunnan etu ensimmäisenä AKT,lla jotta. Kyllä lakko oikeus pitäisi olla suhteutettuna itse asian suuruuteen. Hehhe kyllä tämä tästä johonkin suuntaan kaatuu........

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
No sehän on lyhenne sanoista Aina Koijataan Työnantajaa!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

sitten isommassa mittakaavassa törmätään siihen tessin joustamattomuuteen. kyllä työpaikkakohtaisesti pitäisi pystyä neuvottelemaan esim.palkoista, työajoista, ylitöistä ja myös työntekijöiden määrästä sesonkivaihteluiden mukaan.
enkä taaskaan tarkoita yksipuolista sanelua, vaan aitoa sopimista. työaikapankki, jota saksassa paljon käytetään, voisi toimia meilläkin.

sitten vielä tämä lakkoase. en sitä ole poistamassa, mutta kyllä jumalauta sen käyttöön pitäisi jotakin järkeä löytyä. ei voi olla oikein, jotta akt kohta viikoittain sulkee satamia hatusta vedettyjen syiden takia.

juu tuo AKT,n temppu on kyllä härski. 300 henkilön palkasta riita, niin satamat jumiin. On se vaan kansakunnan etu ensimmäisenä AKT,lla jotta. Kyllä lakko oikeus pitäisi olla suhteutettuna itse asian suuruuteen. Hehhe kyllä tämä tästä johonkin suuntaan kaatuu........

eikä tämä ole edes härskein. joitahi vuosia sitten oli, vai oliko, 13 finnairin bussikuskin työehdoista riitaa ja maamme meinasi joutua yleislakon kurimukseen.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...