Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe HUIJARI?  (Luettu 7621 kertaa)

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 158
HUIJARI?
Laitoin jokuaika sitten Nettikoneeseen kasvinsuojeluruiskun myyntiin. Eilen tuli palveluntarjoajalta viesti että Jibril Idris haluaisi ostaa koneen ja pyysi ottamaan s-postilla annettuun osoitteeseen. (dr.idrisjibril@outlook.com) Puhelinnumerokin outo, 66200480. En ole yhteyttä ottanut enkä ota, mutta onko vastaava tyyppi jollekin muullekin ottanut yhteyttä, ilmeisesti kalastelee s-postiyhteyksiä ja mahdollisia tilinumeroita. Olisiko jostain Balkanin suunnalta tms. Että tämmöinen tapaus.

toyota

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: HUIJARI?
Samanlainen viesti tuli tännekkin. Halusi ostaa Nettikoneessa kauppaamani pyöröpaalainta.
Poistin viestin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: HUIJARI?
Voi kiva sitte >:( Siellä herra Jibril Idris käy vartinvälein lukemas sähköpostiaan,että josko haluamiensa koneiden myyjät vastais.
Mutta kukaan ei vastaa :'(

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
Vs: HUIJARI?
Voihan tuo ibris dibris -tai mikälie olla myös nainen?  8)
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: HUIJARI?
Voi kiva sitte >:( Siellä herra Jibril Idris käy vartinvälein lukemas sähköpostiaan,että josko haluamiensa koneiden myyjät vastais.
Mutta kukaan ei vastaa :'(
Nyt Jibrilin rikkaruohoiset heinät jäävät paalaamatta  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: HUIJARI?
Voi kiva sitte >:( Siellä herra Jibril Idris käy vartinvälein lukemas sähköpostiaan,että josko haluamiensa koneiden myyjät vastais.
Mutta kukaan ei vastaa :'(
Nyt Jibrilin rikkaruohoiset heinät jäävät paalaamatta  ???
Siinä meni suomalaisten maine.Jibril siellä miettii huijariilmoitusten syytä.Koneita joita ei olekkaan kaupataan netis :o

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12115
Vs: HUIJARI?
Facebookissa noita on toistakymmentä. Nigeria - tunnetusti reilun kaupan maa. Koska useimmat ovat kiinnostuneita koraanista, he eivät voi olla huijareita.

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: HUIJARI?

Hyväksyn hinta ja kunto. Tämä myynti on erilainen, joten pyydän hartaasti teitä
ottamaan aikaa lukea. Ajoneuvon lähetetään alas ammatillinen lähettäjille, jotka
tulevat ja pickup asuntosi kun olet vahvistanut maksun.
Minulla ei ole aikomustakaan ajaa se, ajoneuvo otetaan alas kappaleiksi poikani,
joka opiskelee hänen maisteriksi konetekniikan ja parhaillaan tekemässä kova
projekti. Hankkeen toteuttaminen edellyttää ajoneuvo, joka on altistunut eri
maasto ja sää verrattuna siihen, mitä meillä täällä minkä vuoksi joudun ostamaan
vieraassa maassa .. Hän on yksi niistä Superälykäs lapset ja haluan hänelle on
todellinen käsitellä työskennellä. Myös rauhan tarjoaminen väistämättä on
poissaolija isä johtuu minun Naval nimittäminen. Joten, minä tarvitsen teidän
yhteistyötä tässä,
Aion maksaa sinulle PayPalin kautta ( http://www.paypal.com ) ja sen juuri oikein, että
aion vastaa PayPal siirtomaksujen liian, toivottavasti et on tili paypal. Jos ei,
olisin iloinen, jos voisitte perustaa tili PayPal ( http://www.payal.com ). Se on helppoa
ja itsestään selvä luoda PayPal-tilin niiden verkkosivuilla. Sinun ei tarvitse
odottaa 2-3 päivää, ennen kuin voit saada rahaa siihen, Kun olet luonut tilin,
ystävällisesti lähettää PayPal-tiedot. Tässä on minun tiedot alla näyttää, että
olen vakavasti kiinnostunut ostamaan sen. Sinun yhteistyö on tervetullutta.

Nimi: Peter badmus
Home Osoite: 1306 6th Ave.
Kaupunki: Seattle
Osavaltio: Washington
Postal Code: 98101
Maa: USA

Tarvittavat tiedot maksun PayPalin kautta

PayPal nimi.:
PayPal Sähköpostiosoite.:
Malli ja vuosi Automobile:
Kokonaiskustannukset:
Cell Phone Number:

Heti kun saan nämä tiedot sinulta, aion jatkaa maksu välittömästi. Lisäksi minun
täytyy osoitteesi ilmoittaa lähettäjän
pickup sijainti maksamisen jälkeen menee läpi. Odotan innolla yhteistyötä.
Kiitos, Peter

Tämmöinen tapaus täällä.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: HUIJARI?
Näissä huijauksissa on ideana se, että ostaja lupaa maksaa pyydetyn kauppasumman Paypalin kautta. Kauppahinnan päälle myyjä maksaa esim. 1000 euroa rahtikuluja, jotka pitää välittää kuljetusfirmalle. Kun kauppa on so*****, tulee sähköpostiin väärennetty viesti muka Paypalista, että rahat ovat tulleet. Oikeasti rahaa ei ole tullut ja sen näkee kyllä kirjautumalla Paypal-tilille.

Huijaus tapahtuu siinä vaiheessa, kun myyjä erehtyy maksamaan tuon hinnan päälle maksetun rahdin osuuden "kuljetusfirmalle". Yleensä maksu tapahtuu jollakin toisella rahanvälityskonstilla esim. Moneybookers (Skrill). Niissä suoja on huonompi kuin Paypalissa ja rahat menevät sen siliän tien.

Paypal on kyllä itsessään luotettava ja hyvä palvelu. Itse olen käyttänyt nyt 10 vuotta ja pari huijariakin (myyjää) on sattunut kohdalle, mutta aina olen saanut rahani takaisin. Ei kannata siis Paypalia yhdistää mitenkään huijauksiin.

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: HUIJARI?
Tuntuisi että kyseessä olisi isompi huijaus yritys ,hyvä oivallus edelliseltä,että selviää huijaus tavat. Alla torin kauppapaikan torjunta tapoja,kiitos heille.

Kiitos yhteydenotostasi.

Kyseessä on tosiaan huijausyritys, ja tähän henkilöön ei kannata olla enää missään yhteydessä.

Järjestelmämme suodattaa yleensä automaattisesti tällaiset viestit pois ilmoittajille tulevista vastauksista, mutta valitettavasti tällä kertaa tuollainen on päässyt läpi. Pyydän teknistä osastoamme varmistamaan, ettei tältä henkilöltä tule enempää viestejä kenellekään.

Kiitos kun kerroit tästä meille!

Mukavaa päivän jatkoa!

Ystävällisin terveisin,
Tiia-Maria - Tori.fi asiakaspalvelutiimi

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: HUIJARI?
Eräs konekauppias eteläisen veljeskansan parissa oli tarinoinut kun joku oli huomannut ilmoitustaululle laitetut monenkymmenentuhannen shekit että on ostajia jokka tarjoutuvat ostaan köntällä vehkeitä ja kuulemma ne sekit ois pankin mukaan saanukki lunastettua. Homman juju on kuulemma kaupan purku ja sopimussakon maksu aivan oikein mutta kauppasumma jämä palautuu ihan jonnekkin muualle kuin on lähtöisin. Hopsansaa rehellinen kauppias on pessyt juuri huume tms. Rahaa aimo tukun

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: HUIJARI?
Erään liiton tilille tuli 1990-luvulla suuri summa rahaa itäisiltä mailta. Meni jonkin aikaa ja ilmoitus että olemme erehdyksessä maksaneet tilillenne rahaa, palauttakaa rahat tilille...   Ilmiselvää valkopyykkäystä. Liitto ei ollut Neuvostoliitto.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: HUIJARI?
Alkuperäisen aloittajan tarinan mukaisesti myös minulle tuli Ibidos Libidokselta, vai mikä se nyt olikaan, ihan vastaava viesti sähköpostiin. Myynnissä oli laite, jota ei todellakaan kukaan ulkomailta osta eikä täältä minnekään roudaa. Varmaankin tein jotakin väärin, kun poistin kylmästi koko viestin, enkä ollut missään yhteydessä tuohon viestittäjään....