Mymmy se on asustellu muutaman päivän Mänttä-Vilppulassa,kun olen päivät tuolla Isossa Kirjassa Kuortaneella,mutta yötä täällä Alexander-hotellissa. Tämä on mulla jo vaikka kuinka mones juhannus näin,enkä paremmasta tiijä.Olin päivällä lähetyskokouksessa ja mieleeni jäi tämä Rachv ja hänen tarinansa,jonka ajattelin jakaa teidän kanssanne.
Raziv oli 12 -vuotias,marokkolainen imaamin poika,jolle oli opetettu koraania pienestä asti.Hän tiesi Jeesuksesta sen verran,kuin hänelle oli opetettu,että Hän oli profeetta,joka oli profeetta Muhammedin edeltäjä ja kun Jeesus tulee uudestaan maan päälle ,hän tappaa kaikki kristityt.

Oli ramadanin aika ja Rachv sormeili radiota sitä odottaessaan ja kuuli sieltä puhetta Jeesuksesta ,hän oli vahingossa tullut avanneeksi kristillisen radiokanavan. Se,mitä hän sieltä kuuli,sai hänet aivan kuohuksiin ja hän otti kanavan osoitteen ylös ja kirjoitti sinne tulenpalavan kirjeen siitä,mitä puppua hänelle sieltä kerrottiin.
Alkoi 4 vuotta kestänyt kirjeen vaihto tuon lähetysaseman kanssa ,kunnes Rachiv vakuuttui siitä,että kristinusko olikin pelastava oppi ja halusi tulla uskoon ja hylätä islamin. Hänen vanhempansa raivostuivat ja heittivät hänet kadulle. Kaksi vuotta hän asui kadulla kerjäten ruokansa ,kunnes sai yhteyden muihin kristittyihin ja nämä ottivat hänet mukaansa tv-lähetystyöhön ,joka oli alkamassa radiotyön lisäksi.
Tänä päivänä Rachiv on naimisissa kristityn naisen kanssa ja he tekevät tv-lähetystyötä arabimaihin ja hän saa jatkuvasti postia ihmisiltä,jotka ovat kääntyneet pois islamista .Arabimaissa on valtava kuohunta tämän takia,koska myöskin imaameja perheineen on tullut kristinuskoon.
Rachiv tietää,että hänet ja hänen vaimonsa voidaan surmata,mutta hän ei pelkää,koska hän on valmis maksamaan sen hinnan.En voi lakata tekemästä tätä työtä,koska en voi jättää muslimeita pimeyteen,koska he ovat minun kansaani,Rachiv sanoi.
Siinäpä on ajattelemisen aihetta meille kristityille. Olen iloinen,että tapasin tämän nuoren miehen,joka oli saanut kärsiä vakaumuksensa takia,mutta jossa ei ollut yhtään katkeruutta.
Piti korjata tuo nimi ,miten se kirjoitetaan.Hän oli siellä läetysteltassa ,missä luki:kaikki muslimit kristukselle,ja siellä näin hänen nimensä kirjoitettuna oikein