Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe WLAN silta / WDS ym.  (Luettu 2213 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
WLAN silta / WDS ym.
Sattuneesta syystä tuli juur ny mieleen udella ratkaisuja rakennusten väliseen langatttomaan tiedonsiirtoon, lähinnä lähiverkon jatkamiseen. Onks joku tehny/teettäny viime aikoina? Joku WDS olis kuulemma kova sana? Itse tykkäisin, et suunta-antennikin ehkä vois olla tarpeen. Ja mielellään edulisesti jos sais aikaiseksi.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: WLAN silta / WDS ym.
Vanhoilla Buffaloilla tilakeskus Wlanitettu WDS:llä.  Noissa purkeissa WDS:n kanssa salaukseksi käy vain WEP, joka on tuskin edes hidaste tunkeutujalle.  Mutta täällä pajupuskassa tuskin kukaan onkaan tunkeutumassa ;)

Muistelen, että TP-Linkin purkkien WDS kelpuuttaa myös paremmat salaukset.  Ja ovat halpoja.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: WLAN silta / WDS ym.
Eppäilen että TP-Linkin WDS kelpuuttaa WEP:iä parempaa, tai ei se sitten enää ole WDS. Mutta niitä voi käyttää Universal repeaterina, jolloin ei tarvita WDS-yhteensopivuutta ja voidaan käyttää kehittyneempiä salauksia.

Oma puolen kilometrin linkki tehty juurikin näin. Reitittimenä/tukiasemana Asus RT-AC68U, ja toisessa päässä TP-Link TL-WA901ND.

Itselle olen hankkinut antenneja tuolta (sivujen visuaalinen ilme on lievästi retro, mutta antennit on ihan toimivia eikä ihan pahan hintaisia :)):

http://www.notesco.net/index_files/wlan.htm

isanta66

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: WLAN silta / WDS ym.
Samasta firmasta olen minäkin hankkinut muutaman reitittimen ja kaksi suunta-antennia valvontakameroineen sekä sitten yhden pitkän metrisen patukan asuinrakennuksen kulmalle vastaanottamaan kameroiden signaalit

Ihan hyvää palvelua saanut