Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rivirenkaan paine  (Luettu 7106 kertaa)

mwm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
rivirenkaan paine
Minkälaisia paineita olette pitäneet 300/95 R46 renkaissa nostolaiteruiskun kanssa?    

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: rivirenkaan paine
Täydet. Niinkuin, miks pitäis olla jotain muuta  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: rivirenkaan paine
mainaatko sen mitä kompressori jaksaa painaa? siis 12 bar. Eikö se ole vähän liikaa? pitänee huomenna kokeilla millainen kyyti tulee tuollaisilla paineilla.

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Vs: rivirenkaan paine
2,2 bar 20,8 rivirenkaassa. Silti mutruaa alle kurvissa. Sirkkelinterät on tarkotettu sahalle.  8)
Helppo homma

Juha H

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: rivirenkaan paine
Minkälaisia paineita olette pitäneet 300/95 R46 renkaissa nostolaiteruiskun kanssa?

2,5bar on ollut 270mm Taurus soilsaverin paine meillä.
ruisku painaa täyden laskin kanssa noin 1700kg.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Juha H

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.

Kai sitä kuvitellaan että sadonarvo kompensoi renkaan hinnan ja muut haitat mitä kapeista renkaista on. Kapeudesta on hyötyä vasta korrenkasvu vaihessa ja jälkeen, ei aikaisemmin. Sitä ennen voi vetää vaikka paripyörillä. Jos renkailla ei turhia tiellä ajele ovat myös pitkäikäisiä joten ei kustannus/vuosi välttämättä mahdoton ole. Mutta jos tarpeeksi vanhalla kalustolla ruiskuttelee tulevat rivirenkaat jo ihan vakion. Eikös vanhoissa takapotkuissa ole 13.6 ihan vakiona, eihän se ole kuin 345mm.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Ne näyttävät hienoilta ja saavat katsojan luulemaan, että nyt kyseessä on ihan erityisen ammattimainen ruiskuttaja  8)

Eiks niiden kyljissä lue maksimipainetta  ??? Et siis miksi paineen pitäisi olla jokin muu
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

tampioo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
  • Loimaalaiset on homoja
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Ne näyttävät hienoilta ja saavat katsojan luulemaan, että nyt kyseessä on ihan erityisen ammattimainen ruiskuttaja  8)

Eiks niiden kyljissä lue maksimipainetta  ??? Et siis miksi paineen pitäisi olla jokin muu
Mix tostaki pitää vinoilla . Mä onn kato aina ruiskuttanu kapeilla renkailla .  :P
Myykää pellot mulle .

Mä osaan viljellä

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: rivirenkaan paine
Minkälaisia paineita olette pitäneet 300/95 R46 renkaissa nostolaiteruiskun kanssa?

2,5bar on ollut 270mm Taurus soilsaverin paine meillä.
ruisku painaa täyden laskin kanssa noin 1700kg.
  Valmistajan suosittelemaa maksimipainetta oon kans käyttänyt.   Kokeilin ensin 2 baarin paineella,
mut tuntui et kulkee ihan vanteella.   Renkaat samoin tauruksen soilsaver:it.   

Ajan kaikki ruiskutukset näillä pyörillä.   Mitä järkeä on vaihtaa renkaita välillä kesken ruiskutusten?
Sen ymmärrän jos alla on jotkut 9,5 tuuman sirkelinterät, se tiivistää.

Mut 13,6 # 48 jättää jo aika siistin jäljen tulvanotkoissakin.   Jos ei paljoa tieajoa, niin renkaat on aika
pitkäikäiset.      Voi siinä renkaiden vaihtohommissakin joskus sattua vahinko...  :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Ne näyttävät hienoilta ja saavat katsojan luulemaan, että nyt kyseessä on ihan erityisen ammattimainen ruiskuttaja  8)

Eiks niiden kyljissä lue maksimipainetta  ??? Et siis miksi paineen pitäisi olla jokin muu
Mix tostaki pitää vinoilla . Mä onn kato aina ruiskuttanu kapeilla renkailla .  :P
Höh... enhän mä edes vinoillut  :P Sulle vois kyl vinoilla, että eihän renkailla ruiskuteta  :P
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

markussetä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Ne näyttävät hienoilta ja saavat katsojan luulemaan, että nyt kyseessä on ihan erityisen ammattimainen ruiskuttaja  8)

Eiks niiden kyljissä lue maksimipainetta  ??? Et siis miksi paineen pitäisi olla jokin muu
Mix tostaki pitää vinoilla . Mä onn kato aina ruiskuttanu kapeilla renkailla .  :P
Höh... enhän mä edes vinoillut  :P Sulle vois kyl vinoilla, että eihän renkailla ruiskuteta  :P
Ei ei ei ja ei

...renkailla ehei ruiskuteta ....

uuufaffaaaffaaa [/size]
Kuka pelkää Natoa on idiootti

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: rivirenkaan paine
MIkä noiden rivipyörien juttu oikeen on viljanviljelyssä? Erikoiskasveissa kun kylvetään sananmukaiseen riviin niin ymmärrän.
Ne näyttävät hienoilta ja saavat katsojan luulemaan, että nyt kyseessä on ihan erityisen ammattimainen ruiskuttaja  8)

Eiks niiden kyljissä lue maksimipainetta  ??? Et siis miksi paineen pitäisi olla jokin muu
Mix tostaki pitää vinoilla . Mä onn kato aina ruiskuttanu kapeilla renkailla .  :P
Höh... enhän mä edes vinoillut  :P Sulle vois kyl vinoilla, että eihän renkailla ruiskuteta  :P

 ;D ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: rivirenkaan paine
Rengasvalinnassa on sattunut paha virhe, jos pitää yli yhden bar'in painetta pellolla ajaessa pitää.

Köntys

  • Vieras
Vs: rivirenkaan paine

Mun mielestä, jos on joku pieni traktori Dexta tai vastaava, korkeintaan 600-litran reppu 8-metrin aisoilla selässä, kaposet ajaa asiansa.

Kun laitetaan 5-6-tonnia painavaan traktoriin 1200-litran pönttö ja eteen toinen samanlainen 24-metrisillä aisoilla, täytyy renkaiden olla jo kolme kertaa leveemmät pysyäkseen jokseenkin pinnalla.