Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Korjausta  (Luettu 7870 kertaa)

Loannes

  • Vieras
Korjausta
Aloitin eilen äestystä ja ajattelin työntää heti alkuun etukuormaajan kivitalikolla muutamaa juurakkoa pois pellolta. Kauha oli hieman väärässä kulmassa ja tökkäsi maassa olevaan esteeseen ja molemmat etukuormaajan kauhankäännön sylinterin laakerisilmät naksahti hajalle ja irti männänvarsista . Sain  hitsattua  uudet laakerit muutaman tunnin kuluttua paikoilleen ja pääsin äestämään.
 Jonkun ajan kuluttua alkoi jousipiikkiäes 4,6 m kulkea hieman nokallaan ja pidensin hydr.työntövartta jolloin äkeen peräpää ei sitten oikein noussut maasta . Ihmettelin hieman mikä oikein nyt mättää ,mutta en älynnyt katsoa äkeen runkoa . Jollain ihmeen konstilla äes pysyi  kasassa 3 ha äestyksen jälkeen ja pääsin vielä kotiinkin . Aamulla piti jatkaa äestystä ja nyt huomasin kun äes oli ylhäällä että runko näyttää  olevan retkahtamassa vetovarsien kohdalta . Taas meni pari tuntia hitsauksissa ja vahvistuksissa . Nyt pitäsi kestää ,vai kestääkö ? Arvoitus ,mikä äes mahtaa olla kyseessä ?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Loannes

  • Vieras
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Melkein yhtä hyvää saumaa kuin velipuolellani Snöökillä...  :o
It ain't over till the fat lady sings

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Korjausta
Meilä oli kerran vastaava äjes, ni vahavistin uuekseltaa tuon kohan.. Ja monta muuta.

Loannes

  • Vieras
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Melkein yhtä hyvää saumaa kuin velipuolellani Snöökillä...  :o

Ööö...myönnän että olen likinäköinen enkä näe silmälasien kanssa enää lukuetäisyydeltä tarkasti joten yritän kurkkia maskin takaa silmälasien yli max 35 cm etäisyydeltä tai sitten niin olisi hitsattava niin kaukaa että kädet ei enää oikein riitä ja sitten se sauma olisi joka tapauksessa liian kaukana. Kaksiteholasit ei toimi korjaushommissa kun pää pitää tunkea ensin johonkin ahtaaseen reikään ja sitten pitäisi saada katsoa nokka pystyssä rillien alareunalla.   >:(

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Melkein yhtä hyvää saumaa kuin velipuolellani Snöökillä...  :o

Ööö...myönnän että olen likinäköinen enkä näe silmälasien kanssa enää lukuetäisyydeltä tarkasti joten yritän kurkkia maskin takaa silmälasien yli max 35 cm etäisyydeltä tai sitten niin olisi hitsattava niin kaukaa että kädet ei enää oikein riitä ja sitten se sauma olisi joka tapauksessa liian kaukana. Kaksiteholasit ei toimi korjaushommissa kun pää pitää tunkea ensin johonkin ahtaaseen reikään ja sitten pitäisi saada katsoa nokka pystyssä rillien alareunalla.   >:(

Ei toi ollu *****ilua... :)
It ain't over till the fat lady sings

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Korjausta
onko tosiaan niin, että minulla on suomen ainut hitsausmaski, jossa on vahvuuksilla olevat lasit. moni ukko sitä on tuolla keikoilla kokeillut ja kaikki ihmetelleet, jotta miten voi niin hyvin nähdä hitsatessa, eikä kukaan ole muka kuullutkaan, jotta maskiinkin saa lasit haluamillaan vahvuuksilla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Korjausta
No ei ollu kylä tullut mieleenkään, että vois vahvuuksilla olla maski! Hurjaa... :D

Mutta mullapa on vuoden verran ollu automaattimaski (kyllä vasta vuoden, velipoikakin ihmetteli, kun kerroin sen hankkineeni, että "nyvvasta?"). Joku halpisversio mutta olin kyllä ihan irgasmin partaalla sillä vedellessäni - hienosti toimi.

Mutta kuten mun hommissa yleensä niin ei mikään hyvä kauaa kestä. On tossa pihalla kossin opinnäytteenä tekemä kasvihuoneen runko ollu tekeillä pääsiäisestä saakka. Vähän on kesken viä...taitaa varrota parempia kelejä? Jätkällä on kummallinen systeemi säilyttää kaikkia (sähkö)työkaluja aina vaan ulkona, sateessakin. Pari rälläkkää siinä työmaalla jo meni paskaksi, kun hirtti laikan KIINNI.

Mutta se maski...mää en näe sillä ny mitään! Olisko niin, että se tummuussäätö ei suihkujen seurauksena pelittäisi ja olisi aina kaikkein tummemmalla. Sipä silti, en mää sitä paljoa tarvi, mutta on se vaan NIIN hyvä, et sais toimiakin...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Loannes

  • Vieras
Vs: Korjausta
onko tosiaan niin, että minulla on suomen ainut hitsausmaski, jossa on vahvuuksilla olevat lasit. moni ukko sitä on tuolla keikoilla kokeillut ja kaikki ihmetelleet, jotta miten voi niin hyvin nähdä hitsatessa, eikä kukaan ole muka kuullutkaan, jotta maskiinkin saa lasit haluamillaan vahvuuksilla.

En minä ainakaan ole kuullut ..saakos noita sitten  peksseeveriltä   ::)
Kyllä tuommonen maski pitää  hankkia ,poistuupahan yksi probleema hitsaushommista.   :)

Loannes

  • Vieras
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Melkein yhtä hyvää saumaa kuin velipuolellani Snöökillä...  :o

Ööö...myönnän että olen likinäköinen enkä näe silmälasien kanssa enää lukuetäisyydeltä tarkasti joten yritän kurkkia maskin takaa silmälasien yli max 35 cm etäisyydeltä tai sitten niin olisi hitsattava niin kaukaa että kädet ei enää oikein riitä ja sitten se sauma olisi joka tapauksessa liian kaukana. Kaksiteholasit ei toimi korjaushommissa kun pää pitää tunkea ensin johonkin ahtaaseen reikään ja sitten pitäisi saada katsoa nokka pystyssä rillien alareunalla.   >:(

Ei toi ollu *****ilua... :)

Olisi se sauma saanut olla parempaankin..... ;)
Minä en osaa oiekin hitsata  alapuolelta vaan yritän sitten aina kääntää konetta sopivaan asentoon . Tässä tapauksessa nostin karhit peräpäästä pystyyn ..mutta ne saumat ei näykään kuvassa . 8)

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8713
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Korjausta
Varmaan Sampo tai Varmo kun on pitänyt noin pirusti tilkitä

Mä ruukaan korjata aina maanperusteellisesti  ;D

Melkein yhtä hyvää saumaa kuin velipuolellani Snöökillä...  :o

Ööö...myönnän että olen likinäköinen enkä näe silmälasien kanssa enää lukuetäisyydeltä tarkasti joten yritän kurkkia maskin takaa silmälasien yli max 35 cm etäisyydeltä tai sitten niin olisi hitsattava niin kaukaa että kädet ei enää oikein riitä ja sitten se sauma olisi joka tapauksessa liian kaukana. Kaksiteholasit ei toimi korjaushommissa kun pää pitää tunkea ensin johonkin ahtaaseen reikään ja sitten pitäisi saada katsoa nokka pystyssä rillien alareunalla.   >:(

Ei toi ollu *****ilua... :)

Olisi se sauma saanut olla parempaankin..... ;)
Minä en osaa oiekin hitsata  alapuolelta vaan yritän sitten aina kääntää konetta sopivaan asentoon . Tässä tapauksessa nostin karhit peräpäästä pystyyn ..mutta ne saumat ei näykään kuvassa . 8)

Eihän se sula rauta voi katossa pysyäkkään.  ??? ::) :P
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3627
Vs: Korjausta
Miulla menossa jo toinen automaattimaski......näitä 7kympin halpismalleja. Eka kesti noin neljä vuotta ja hajos silleen ettei enää tummentunut ollenkaan...tosin just hokasin etten muistaakseni tarkistanu ettei se oo lipsahtanu siihen hioma asentoon. Nykyinen ollu käytössä kolmisen vuotta ja hyvin pelittää....tavallisella maskilla ei osaa enää toimiakkaan kun tuntuu niin hölmöltä mikin liipasimen vapautuksen jälkeen jäädä säkkipimeään....kyllä kaksteholasit toimii hitsauksessa ihan hyvin.....pienenä lisämausteena on vielä se että molemmat silmät leikattu verkkokalvon repeämän takia. ....

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Korjausta
onko tosiaan niin, että minulla on suomen ainut hitsausmaski, jossa on vahvuuksilla olevat lasit. moni ukko sitä on tuolla keikoilla kokeillut ja kaikki ihmetelleet, jotta miten voi niin hyvin nähdä hitsatessa, eikä kukaan ole muka kuullutkaan, jotta maskiinkin saa lasit haluamillaan vahvuuksilla.

En minä ainakaan ole kuullut ..saakos noita sitten  peksseeveriltä   ::)
Kyllä tuommonen maski pitää  hankkia ,poistuupahan yksi probleema hitsaushommista.   :)



jokamiehellä pitäis olla. näin se maatalous koneellistuu ;)


http://www.hitsikauppa.fi/suurentava-hitsauslasi-p-922.html


menette vaan sen hitsaustarvikepäällikkönne puheille ja sanotten, jotta nyt loppuu käsikopelolta naulaaminen meidän mäjellä. nyt ruvetaan hitsaamaan. paas tilaten hyllyihis klaseja ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Korjausta
Jos automaattimaski lakkaa pelittämästä, kannattaa tarkastaa niiden nappiparistojen kunto sieltä suojuksen sisältä.

Voi olla, että pariston suojakannen joutuu rikkomaan.
                             
Näitä maskeja kai pitäisi töiden välillä säilyttää valoisassa paikassa, koska niissä on kenno, joka lataa niitä paristoja.