Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sotilasarvosi?  (Luettu 12137 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26124
  • vastustan
Vs: Sotilasarvosi?
jääkäri maisteli...

mutta mitä arvoa on aukilla, lähes kaik halukkaat sinne tais päästä, osa pantiin valihteen haluaako hevosmieheks vaiko lähekkö aukkiin ;D ei niistä puolillakaan ollu mitään johtajan lahjoja ja edes morteille kuria saaneet jossei ollu isompia kihoja paikalla :o :o :o :o

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Sotilasarvosi?
Sen verran auktoriteettivastainen  olen, etten tottele ketään komentelijaa. Alikessut on muuten niitä kaikkein *****maisimpia, jos jotain,  niin niitä pitääkin vetää turpiin intin jälkeen, jos kadulla vastaan tulevat.

Ja maanviljelijästä tulee mieleen Tuntemattoman luutnantti Lammio, sellanen pilkunnussija ja turhantärkeilijä, ne on niitä kaikkein *****maisimpia tyyppejä kapiaisten joukossa.
Linna ei kuvannut suomalaisia upseereja pelkureina vaikkakin ehkä *****maisina. Kohtaus jossa Lammio auttaa Korpelaa hevosen pelastamisessa osoittaa jo että Lammiokin oli pohjimmiltaan kunnon mies. Karjulakin viimeiseen asti halusi taistella isänmaan puolesta! Pelkureita olivat tavalliset sotamiehet kuten Riitaoja. Linna oli itse alikessu. Yksi veljistäni oli alikessu intissä ja sitä kyllä luvattiin vetää turpiin jos eksyy pampakselle. Minua ei kukaan uhannut vaikka kerran estin alokkaaseen kohdistuvan sakinhivutuksen ollessani pataljoonan apulaisvalvoja. Ei se ettei kaveri sitä olisi ehkä ansainnut mutta ei minun vahtivuorollani.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26124
  • vastustan
Vs: Sotilasarvosi?
mutta miten menee arvottomien sotilaiden nokkimisjärjestys, mikä on ylintä sakkia, lentosotamiehet, tykkimiehistähän ei ollu niin väliä, esikuntakomppaniaki oli mitä oli, nurmiporakkaa ei vissin niitä laatikon terävimpiä nauloja ollu...pioneerit :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Sotilasarvosi?
Entäs siimahännät eli kelaperseet  tai Pst komppanian kaverit ? Lääkintämiehet tai spollit ?

Jostain syystä kuljK:takin sanottiin esikuntakomppanian lisäksi kumipääkomppaniaksi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Sotilasarvosi?
Lentosää alikersantti ja siksi jään :) Kerralla kun oppii ei tartte kerrata. Toisaalta ... jämät ei lisääntynyt vaikka toimin seuraavan kurssin ainoana apukouluttajana. Eli aika sluipa sitä on vissiin tullu oltua silloinkin, puhumattakaan nyt  8)

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: Sotilasarvosi?
Pst -ohjus82 ............. se oli miesten hommaa 80-luvun lopulla :)
sielussani tumma laulu helää..............

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Sotilasarvosi?
Luti.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

mah

  • Vieras
Vs: Sotilasarvosi?
Panssarijääkäri , nostoväkeen tai kokonaan varmaan jo vapautettu .  8)

Kiitos Isäni alkoholismin en joutunut AUkoulutukseen .  :)
Voi voi. :'( Oli siis käyttänyt jo enemmälti, ennen äitikullan tapaamistako....? :-X

mah

  • Vieras
Vs: Sotilasarvosi?
Sen verran auktoriteettivastainen  olen, etten tottele ketään komentelijaa. Alikessut on muuten niitä kaikkein *****maisimpia, jos jotain,  niin niitä pitääkin vetää turpiin intin jälkeen, jos kadulla vastaan tulevat.

Ja maanviljelijästä tulee mieleen Tuntemattoman luutnantti Lammio, sellanen pilkunnussija ja turhantärkeilijä, ne on niitä kaikkein *****maisimpia tyyppejä kapiaisten joukossa.
Auts. Itse olen alikersantti. Ei ole ylennyksiä kuulunut. Tiedän kyllä muutaman kohtalotoverin, jotka ottivat kuontaloonsa iskuja armeijapalvelun jälkeen. Itse hoidin alikersanttitoimen niin hienosti, että olen saanut alaispoloisilta vain ilmaisia oluita. :-X

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Sotilasarvosi?
ei oo sit se yksi sivari tullu tänne kehumaan

18.05.14 - klo:21:47 ilmestyi sivari kehumaan...      ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Sotilasarvosi?
Panssarijääkäri , nostoväkeen tai kokonaan varmaan jo vapautettu .  8)

Kiitos Isäni alkoholismin en joutunut AUkoulutukseen .  :)
Voi voi. :'( Oli siis käyttänyt jo enemmälti, ennen äitikullan tapaamistako....? :-X
No ei . -60 luvulla vissiin pahemmin repsahti juomaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Sotilasarvosi?
Panssarijääkäri , nostoväkeen tai kokonaan varmaan jo vapautettu .  8)

Kiitos Isäni alkoholismin en joutunut AUkoulutukseen .  :)
Voi voi. :'( Oli siis käyttänyt jo enemmälti, ennen äitikullan tapaamistako....? :-X
No ei . -60 luvulla vissiin pahemmin repsahti juomaan .

Eli repsahti sun syntymäs jälkeen? :o
It ain't over till the fat lady sings

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Sotilasarvosi?
enssyksynä mänen kutsuntoihin ja ajattelin joksiki mikä se ny olj joku -raali kuitennii tulla.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Sotilasarvosi?
Ai täällä on tämmönenkin kysely keksitty. Tkm vissiin vaikka vallan tvällinä toimittu. Ei kertauksia opin jo kerrasta ::) Mitänyt vähän vapaaehtosesti sitte jotain touhuttu.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Kaskikanto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Sotilasarvosi?
Sotilasarvo tuntematon, siis tuntematon sotilas.
Kerran kertausharjoituksessa ottivat rivin eteen, ja antoivat korpin jämät. Passi oli unohtunut kotiin, joten merkintä jäi.
Kun olin viisikymppinen, niin samana päivänä kun poika lähti armeijaan,  lehdessä luki alikessuksi ylentämisestä.
Myöhemmin posti toi asiasta kunniakirjan, mutta ilman nimeäni.
Kun tutkin isän sotahistoriaa, niin tilasin hänen kantakortin. Samalla tuli tilattua omakin kortti. Siinä ei mainittu mitään ylennyksistä, joten liekö niitä ollutkaan? Olinko nähnyt unta, en !
Kyllä nyt on sotilasarvo- identiteetti hukassa, mutta peräänkään en ole kysellyt. Kyllä senverran suurpiirteinen pitää jokaisen olla.
Kiitollinen olen, että pitivät talossa kaikesta huolimatta ja kertauksiakin oli.