Jorma Jaakkola oli Kokoomuksen listoilla kunnallisvaaleissa. Hän on myös paikallisen Kokoomuksen sihteeri. Eikö Kokoomus vie asioitasi eteenpäin?
Repliikin kommentilla valtakunnan tason ongelmat menevät kuntatasolle.
Mutta vastaan kuitenkin.
Repliikki on varmaan kokemäkeläisistä lehdistä saanut lukea, että Kokemäellä toisinajattelijat ovat häiriköitä.
Päätöksenteon ytimessä olevan "Pöltsämaan porukan" ajatuksista ei saa poiketa, ettei vaan tule kahnausta virkamiesten kanssa.
Nauhakaupunki-suunnitelmaakaan ei saa vastustaa. Vastustaminen mielletään negatiiviseksi, vaikka olisi tukenaan millaiset dokumentit.
Mitään muuta vaihtoehtoa ei mukamas ole olemassa Kokemäen kaupungin talousahdingosta selviytymiseen.
Kun kerroin, että UM:n papereissa on jo v 1992 piirrettynä 88 EY-kuntaa, joista Satakunnassa on Pori, Rauma, Huittinen ja Kankaanpää, kommenttina oli hyvä ajatus!
Vaikka kerroin, että kyseinen Paras-hanke on demareiden EY-demokratiaan (Koivisto, Sorsa ym.) kuuluva EU-sopeuttamishanke, kukaan ei ota kantaa.
Kenenkään rahkeet eivät tunnu riittävän kuntatalouden kurjuuden taustan pohtimiseen.
Kyse on isosta asiasta, sillä muutos valtakunnan tason kuntatalousongelmiin merkitsisi valtakunnan tason vallankumousta.
Vastustin Kokoomuksen kunnallispoliittisessa kokouksessa Kokemäen liittymistä K-Satakunnan terveydenhuollon kuntayhtymään. Kerroin, mitä siitä seuraa. Olin ilmeisesti häirikkö. Myöhemmin ovat huomanneet, että olin oikeassa. Alijäämä on joka ainoa vuosi (jo kolmatta vuotta) kasvanut 400'000 euroa.
Yhtenä esimerkkinä kerron nimekkäämmän politikon (kesk.) toiminnasta totuuden kertomisen suhteen:
Kansanedustaja Juha Korkeoja tyrmäsi Kokemäen kaupungin 90-vuotisjuhlakokouksessa rivivaltuutetun sanomalla, että eurosta ei päätetä Kokemäen valtuustossa vaan eduskunnassa.
Tästä seurasi, että Korkeaoja pyysi audienssin SataSeutu-lehden tomitukseen ja myönsi, että eduskunta ei ole saanut hyväksyttäväkseen lakia Suomen markan lakkauttamisesta.
Onhan tuo Korkeaojankin tunnustus melkoinen pommi, mutta mitään ei silti tapahdu.
Vaikeata on. Kantaa ottamalla
ihmiset pelkäävät nolaavansa itsensä.
Mitä tulee esille tuomiini 141-asioihin, kerron, että
a) eräs tuottajajärjestön puheenjohtaja sanoi periaatteessa tukemansa minua, mutta ei lähde viemään asiaa eteenpäin, ettei munaa itseään.
b) on kokemus läheisemmästäkin henkilöstä. Siskoni mies, joka on erään tuottajajärjestön puheenjohtaja suuttui, kun olen ottanut ko. petoksen kahdesti puheeksi. Veljeni sattui olemaan paikalla ja pelasti tilanteen.
Tämä pj tokaisi lopuksi, ettei hänellä ole kyseiseen asiaan perehtymiseen aikaa.
Perehtyminen kuuluu mielestäni puheenjohtajalle, jonka pitäisi olla paikallistason ykkösmies ajamaan viljelijän etua.
Siis vaikeata on. Vaatii erittäin paljon rohkeutta viedä valtavirrasta poikkeavia asioita eteenpäin.
Pelko itsensä nolaamisesta on suuri.