Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kallion myynti murskattavaksi, kokemuksia hinnoista?  (Luettu 27728 kertaa)

isanta66

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Naapurin puolella alkoi murskaamotoiminta muutamaksi vuodeksi
Osa kalliosta on minun puolellani ja mietin että pitäisikö myydä sekin murskattavaksi, kun olivat kiinnostuneita

Eli maapohja jäisi minulle ja maksu tulisi myytyjen murskekuutioiden mukaan

Minulle kaveri sanoi että hinta voisi olla luokkaa 25 senttiä murskekuutio

Onko teillä kellään käytännön tietoa toteutuneista hinnoista, mitä luokkaa nuo ovat oikeasti olleet

Murske varmaan lajikkeesta riippuen käyttäytyy niin että yksi "kiintokalliokuutio" on 2 kuutiota murstetta... vai?

Ostaja hoitaisi luvat ja niiden kustannukset, sekä tarvittavan maisemoinnin yms toiminnan päättyessä

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Naapurin puolella alkoi murskaamotoiminta muutamaksi vuodeksi
Osa kalliosta on minun puolellani ja mietin että pitäisikö myydä sekin murskattavaksi, kun olivat kiinnostuneita

Eli maapohja jäisi minulle ja maksu tulisi myytyjen murskekuutioiden mukaan

Minulle kaveri sanoi että hinta voisi olla luokkaa 25 senttiä murskekuutio

Onko teillä kellään käytännön tietoa toteutuneista hinnoista, mitä luokkaa nuo ovat oikeasti olleet

Murske varmaan lajikkeesta riippuen käyttäytyy niin että yksi "kiintokalliokuutio" on 2 kuutiota murstetta... vai?

Ostaja hoitaisi luvat ja niiden kustannukset, sekä tarvittavan maisemoinnin yms toiminnan päättyessä

Paikallinen Sorjonen. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
 Hinta riippuu kallion sijainnista ja mihin käyttötarkoitukseen se soveltuu.
FIXIT

isanta66

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vakka-Suomessa, mutta laadusta en osaa sanoa

roadman

  • Vieras
Naapurin puolella alkoi murskaamotoiminta muutamaksi vuodeksi
Osa kalliosta on minun puolellani ja mietin että pitäisikö myydä sekin murskattavaksi, kun olivat kiinnostuneita

Eli maapohja jäisi minulle ja maksu tulisi myytyjen murskekuutioiden mukaan

Minulle kaveri sanoi että hinta voisi olla luokkaa 25 senttiä murskekuutio

Onko teillä kellään käytännön tietoa toteutuneista hinnoista, mitä luokkaa nuo ovat oikeasti olleet

Murske varmaan lajikkeesta riippuen käyttäytyy niin että yksi "kiintokalliokuutio" on 2 kuutiota murstetta... vai?

Ostaja hoitaisi luvat ja niiden kustannukset, sekä tarvittavan maisemoinnin yms toiminnan päättyessä

Tota noin. Nykyisin murskeet myydään tonni kaupalla ei kuutio kaupalla. Vuosiin ei ole kuutio hinnoittelua käytetty. Oma epäilys on että tarjoaja tarkoitti kallion kiintokuutiota???? Kuutiosta kalliota tulee laadusta riippuen keskimäärin 1,5 tonnia mursketta.
Funtsi jos firma kömmähtää nurin ennekuin maisemointi on hoidettu niin kenen vastuulle maisemointi ja mahdollinen jälkivalvonta jää.

Hinnasta. onkos tuosta vähennettävä verot? onko se sen pääomaveron verran 30%
Esim100 tuhatta mottia kalliota tekis tonneksi muutettuna 37500€ tulon miinus verot
 jos arvona käytetään myytyä murske tonnia ja hinta tuon 0,25€/T.

Kaistaksi 100tuhatta mottia muutettuna on 10m leveä ja 10m korkea, sekä 100m pitkä siivu.

Kallion omistajahan sitten loppukädessä ratkaisee onko hinta oikea ja mitkä riskit liittyy kauppaan.
Itse en kylläkään näe myyjän kannalta tuossa mitään bisnestä.



SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Hintaan vaikuttaa kallion sijainti todella paljon,jos hevon kuusessa sekään ei hyvä,mutta ei liian lähellä asustusta sekään ei hyvä.Tien on oltava kantava ja helposti pidettävissä kunnossa.Pikkukalliot ei paljon arvoa ,jollei paikkakunnalla krooninen pula murskeesta.Ykstyistielle kalliomurske on heikkoa ja hankalaa tavaraa,verrattuna
kivestä murskattuun.
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/l%C3%A4hell%C3%A4/mikkelil%C3%A4isyritykset-olisivat-halunneet-kilpailla-kalliosta-98915
En usko että 25 senttiä saa,no sitten jos murska on jo toisessa päässä vuorta ja tie perille asia on aivan eri juttu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Samanlaiset visiot täälläkin. Kovasti kiinnostusta on ollu mun kalliolla. Muistaakseni (ulkomuistista) meillä on ollu puhe 30c/t vuokra. Sorakeisari hoitaa paperisodan, tien kunnossa pidon, maisemoinnin ynnä muut. Minä vaan nostan rahat. Pohjoispohjanmaalla ollaan.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Lainaus
Ykstyistielle kalliomurske on heikkoa ja hankalaa tavaraa,verrattuna
kivestä murskattuun.

Tuo nyt vaatisi hieman lisäselvitystä ?

Oma käsitys on että kalliomurske sopii melkein mihin vaan käyttöön, mutta moreeni- ja sorapenkasta murskattu kivi seosaineineen ei aina täytä tiukimpia laatuvaatimuksia. Tietty jos jollekulle helpompi lanattavuus on plussapuoli, niin silloin soramurske on mitalisijoilla...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Kalliossa asuu aika paljon porukka. Mitäs niille meinasitte tehdä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kallio_%28Helsinki%29   

 ::) ::)  :P

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2524
  • Etelä-Karjala


Kaistaksi 100tuhatta mottia muutettuna on 10m leveä ja 10m korkea, sekä 100m pitkä siivu.



Ei muutes ole. Tuo pötkö on vain 10 000 m^3.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Lainaus
Ykstyistielle kalliomurske on heikkoa ja hankalaa tavaraa,verrattuna
kivestä murskattuun.

Tuo nyt vaatisi hieman lisäselvitystä ?

Oma käsitys on että kalliomurske sopii melkein mihin vaan käyttöön, mutta moreeni- ja sorapenkasta murskattu kivi seosaineineen ei aina täytä tiukimpia laatuvaatimuksia. Tietty jos jollekulle helpompi lanattavuus on plussapuoli, niin silloin soramurske on mitalisijoilla...
Sopiihan se ,mutta ei pinnassa rauhotu ikinä aina kihisee ja lentelee reunoille.Jos on tien pohja hieman heikko kalliomurske menee läpi hetkessä koska on terävää .
Soramurske sitoutuu hyvin ja jopa savettuu todella kestäväksi pikkutien pinnaksi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Kuutiosta kalliota tulee laadusta riippuen keskimäärin 1,5 tonnia mursketta

Kyllä se kiintokuutio kalliota taitaa painaa noin 2,7 tonnia.
Miks Vesa myy ja te ette?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Sopiihan se ,mutta ei pinnassa rauhotu ikinä aina kihisee ja lentelee reunoille.Jos on tien pohja hieman heikko kalliomurske menee läpi hetkessä koska on terävää .
Soramurske sitoutuu hyvin ja jopa savettuu todella kestäväksi pikkutien pinnaksi.
Ei tahdo asettua kalliomurske, ei. Suolaa on laitettu tonneja, silti pölisee ja lajittuu. Osa on savettunut ja kivettynyt hyvin, mutta pitkä pätkä navettatiestä ei ole. Onneksi se on peltojen keskellä eikä asutuksessa.

pienempiin teihin kannattaisi laittaa kangas alle ja 15-20 senttiä mursketta päälle, tulee viidessä vuodessa takaisin pienempänä hoitokuluna.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Sopiihan se ,mutta ei pinnassa rauhotu ikinä aina kihisee ja lentelee reunoille.Jos on tien pohja hieman heikko kalliomurske menee läpi hetkessä koska on terävää .
Soramurske sitoutuu hyvin ja jopa savettuu todella kestäväksi pikkutien pinnaksi.
Ei tahdo asettua kalliomurske, ei. Suolaa on laitettu tonneja, silti pölisee ja lajittuu. Osa on savettunut ja kivettynyt hyvin, mutta pitkä pätkä navettatiestä ei ole. Onneksi se on peltojen keskellä eikä asutuksessa.

pienempiin teihin kannattaisi laittaa kangas alle ja 15-20 senttiä mursketta päälle, tulee viidessä vuodessa takaisin pienempänä hoitokuluna.
Komppaan. Kalliomursketta ei tiehen, pölisee vielä niin vitusti, että mummot tukehtuu. Oon pitänyt suodatinkangasta aina rullan varastossa, jokapaikkaan melkein laitettu, niin asettuu.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Sopiihan se ,mutta ei pinnassa rauhotu ikinä aina kihisee ja lentelee reunoille.Jos on tien pohja hieman heikko kalliomurske menee läpi hetkessä koska on terävää .
Soramurske sitoutuu hyvin ja jopa savettuu todella kestäväksi pikkutien pinnaksi.
Ei tahdo asettua kalliomurske, ei. Suolaa on laitettu tonneja, silti pölisee ja lajittuu. Osa on savettunut ja kivettynyt hyvin, mutta pitkä pätkä navettatiestä ei ole. Onneksi se on peltojen keskellä eikä asutuksessa.

pienempiin teihin kannattaisi laittaa kangas alle ja 15-20 senttiä mursketta päälle, tulee viidessä vuodessa takaisin pienempänä hoitokuluna.
Ihme on tapahtunut kahdesta asiasta ollaan oltu samaa mieltä tänä iltana Aatamin kanssa  ;D ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !