Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvöt 2014  (Luettu 177758 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kylvöt 2014


Olen kyl täysin eri mieltä. Mitään havaintoa tähkän lyhentymisestä ei ole, ei edes isommilla määrillä.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=47081.0
[/quote]

  Mulla on kyllä havaintoa, yks viisaampi kollega moitti ccc:tä päänkutistajaksi, huomasin vehnässä kyllä selvästi sitten tarkkaillessa että jos oli jäänyt haukipaikkoja tai jossain päisteissä ilman kutistajaa niin päät olivat selvästi suurempia..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Kylvöt 2014
Jyvät voivat päähän lyödyssä tähkässä kasvaa tiheämmässä. Olen joskus nähnyt vahvasti kääsitellyssä vehnässä kun jyvät ovat tähkässä poikittain.
Välttämättä sato ei alene, vaikka tähkä lyhenee. Ainahan kaikilla käsittelyillä on riski sadonalennuksesta, jos muut kasvutekijät ovat epäedullisia.

Viimeksi muokattu: 18.05.14 - klo:10:47 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Kylvöt 2014
Ohi on :)

 Naapurin jukottimen vantaissa vielä tehtaan maalit...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Kylvöt 2014
Ryssittynä olis.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kylvöt 2014
Aika pitkä kylvöaika tulee kun otetaan mukaan kaikki kasvit. Aloitus 8.4.(perunalla) ja lopetus tulee olemaan noin 31.6. (herneellä).

Tänään ekat ja vikat ohrat maahan. Ensimmäiset kaurat on jo liki 10-senttisiä (siis pituudeltaan).

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kylvöt 2014
6/40ha ohraa kylvettynä :/

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Kylvöt 2014
kyl toi tasainenkin viikontakainen sade hiukan on kropettanut sateen alle kylvettyä rapsimaata, semmosista paikoista kun savi ei ole ihan multavimmasta päästä. ei kovin pintaankaan voinut enää kylvää, viikko sitte keskiviikkona ku rupes olemaan aika ruutia.

siinä se on tulossa päivän-parin päästä päälle mut annoin kela-avulle toimenpideehdotuksen huomiselle: kuorettuman laajuuden määritys ja paikallisrikkominen rexius-menetelmällä.

tarkistelin taajuuksia ja muistiinpanoihin tuli merkinnät: hieman lisää siementä vaan raakasti. aikasta ohraa löyty vaivasesti 500 ja vehniä 600-700 kpl neliöltä mut savimaassa sais olla enempikin. helleaalto kun vielä siirtää versomisen juhannukseen..

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kylvöt 2014
Kaurat ois äitimaassa, huomenna jatkuu ohran kylvöllä.


Ihme hieromista teillä. Heti ollaan suunnittelemasa kaikenmaailman pelastusoperaatioita säitä vastaan. Näillä viljan hinnoilla mua ei ainakaan pätkääkään kiinnosta. Kylvö ja sitte kasvaa mitä kasvaa, jos kasvaa. Jos ei kasva nii voivoi, sitte syö elukat täysrehua koko talven.
Tasaset oraat, höh, kuhan ny jotain vihreää tulee. Jos näyttää ettei tule puitavaa nii ajetaan paaliin korsineen päivineen, paremman hinnan siitä niin saa. Viimevuotisia ohria palaa tälläki hetkellä stokerissa.... ::)

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Kylvöt 2014
Viimeisetkin kylvöt alkaa olla oraalla. Jostakin syystä kultivoidut orastuu hitaammin kuin kynnetyt. Tasasta on kauttaaltaan kaikilla. Nyt vaan vettä ja sopivan lämmintä ennen juhannusta, niin puidaan syksyllä niitä kasitonnareita!
Käteinen ratkasee

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kylvöt 2014
Viimeisetkin kylvöt alkaa olla oraalla. Jostakin syystä kultivoidut orastuu hitaammin kuin kynnetyt. Tasasta on kauttaaltaan kaikilla. Nyt vaan vettä ja sopivan lämmintä ennen juhannusta, niin puidaan syksyllä niitä kasitonnareita!
Jostain syystä juu... kyntämisellä saa vaan parhaat tulokset   ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Temge

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Kylvöt 2014
Meilläpäin ei ole kauheen hyvin suorakylväjät onnistunu. Muutama oli monta päivää ennen mua pellolla ja osassa ei kasva juuri  mitään..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Kylvöt 2014
Ryssittynä olis.

Tuo on niin hyvin sanottu, jotta mää ilimootan teheneni samoon. Olis vissihin pitänyt vähän kattua lannoitevantahien putkia toisella silimällä. Ikinä ei oo vielä Tumes ollut noita ongelmia ... ei ihime jotta taulukko ei pitänyt kiertokokees paikkaansa. Korkialta kun päästi presulle, niin olihan ne siinä tasaisesti. Tosin en mää tiärä onko kokkare ollut koko kevään vai nyt lopuksi. Pitää ens keväänä muistella Juko aikoja ja seuratakkin tuleeko sieltä mitään. Pitääkö muilla muuten Tumen taulukko ja Yaralainen kuinka paikkaansa?

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kylvöt 2014
Ryssittynä olis.

Tuo on niin hyvin sanottu, jotta mää ilimootan teheneni samoon. Olis vissihin pitänyt vähän kattua lannoitevantahien putkia toisella silimällä. Ikinä ei oo vielä Tumes ollut noita ongelmia ... ei ihime jotta taulukko ei pitänyt kiertokokees paikkaansa. Korkialta kun päästi presulle, niin olihan ne siinä tasaisesti. Tosin en mää tiärä onko kokkare ollut koko kevään vai nyt lopuksi. Pitää ens keväänä muistella Juko aikoja ja seuratakkin tuleeko sieltä mitään. Pitääkö muilla muuten Tumen taulukko ja Yaralainen kuinka paikkaansa?

Iän myötä on tuokin väljistynyt, Tumen taulukko ei pidä enää paikkaansa. Aikanaan piti. Säätöpyörä pyörii "hurua" liikaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Kylvöt 2014
Ryssittynä olis.

Tuo on niin hyvin sanottu, jotta mää ilimootan teheneni samoon. Olis vissihin pitänyt vähän kattua lannoitevantahien putkia toisella silimällä. Ikinä ei oo vielä Tumes ollut noita ongelmia ... ei ihime jotta taulukko ei pitänyt kiertokokees paikkaansa. Korkialta kun päästi presulle, niin olihan ne siinä tasaisesti. Tosin en mää tiärä onko kokkare ollut koko kevään vai nyt lopuksi. Pitää ens keväänä muistella Juko aikoja ja seuratakkin tuleeko sieltä mitään. Pitääkö muilla muuten Tumen taulukko ja Yaralainen kuinka paikkaansa?


Iän myötä on tuokin väljistynyt, Tumen taulukko ei pidä enää paikkaansa. Aikanaan piti. Säätöpyörä pyörii "hurua" liikaa.

Mä pyöritän kierroksen yli ja sitten takaisin ... mulla ainakin meni vähemmän kuin taulukko ilmoittaa, tosin taulukossa lovi 2 mutta mä oon käyttänyt 1:stä. 2:lla taas meni muistaakseni reilusti enemmän.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kylvöt 2014
Ryssittynä olis.

Tuo on niin hyvin sanottu, jotta mää ilimootan teheneni samoon. Olis vissihin pitänyt vähän kattua lannoitevantahien putkia toisella silimällä. Ikinä ei oo vielä Tumes ollut noita ongelmia ... ei ihime jotta taulukko ei pitänyt kiertokokees paikkaansa. Korkialta kun päästi presulle, niin olihan ne siinä tasaisesti. Tosin en mää tiärä onko kokkare ollut koko kevään vai nyt lopuksi. Pitää ens keväänä muistella Juko aikoja ja seuratakkin tuleeko sieltä mitään. Pitääkö muilla muuten Tumen taulukko ja Yaralainen kuinka paikkaansa?


Iän myötä on tuokin väljistynyt, Tumen taulukko ei pidä enää paikkaansa. Aikanaan piti. Säätöpyörä pyörii "hurua" liikaa.

Mä pyöritän kierroksen yli ja sitten takaisin ... mulla ainakin meni vähemmän kuin taulukko ilmoittaa, tosin taulukossa lovi 2 mutta mä oon käyttänyt 1:stä. 2:lla taas meni muistaakseni reilusti enemmän.

Piti jo viime vuonna ostaa se koukkuvaaka että näkisi oikeasti mitä on hehtaarille kulunut tavaraa. Vertaisi sitä sitten hallinnon pinta-alaan ja kylvökoneen mittariin niin ei tarvis miettiä ja murehtia määriä. Nyt tuntuu että peitattua ohraa meni liian vähän, kiertokoe on ok. Kylvökoneen mittarin mukaan ok mutta virallisen pinta-alan mukaan liian vähän. Eihän asialla ole mitään isompaa merkitystä, mutta tietäisi missä oikeasti mennään.