Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtalotovereita?  (Luettu 8581 kertaa)

Naulis Pintaperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
  • En olo häävin viisas mut komee
Vs: Kohtalotovereita?
Kiitos kovastikin kaikille viestiini vastanneille. Kirjoitan tätä viestiäni vedet silmiin nousten; en omaa pahaa oloani itkien vaan sitä miettien, miten paljon toisilleen tuntemattomat ihmiset voivatkaan osoittaa myötätuntoa. Viestinne ovat olleet rohkaisevia, kannustavia, neuvovia ja sopivasti humoristisiakin, "yli mennään niinkuin majori risuojasta" tms... ja "kiristellään juhannuskuntoon" etten voi muuta kuin nauraa kyynelteni läpi.

Pakko myöntää, en ole kertaakaan itkenyt eroasian tultua vastaan,en oikein ole sellaista ihmistyyppiä, nyt kyyneleet valuu poskille. Kestän paljon, mutta ihmisten hyvyyden ja empatian edessä olen nähtävästi aseeton.

Televisiosta tulee Filippiinien hädästä asiaa. Olenko edes oikeutettu suremaan omaa kohtaloani, kunnuo ihmisparat elävät tuollaisen katastrofin ympärillä?

Sydämellinen kiitos , hyvät ystävät!
Naulis taikka Aulis, Pinnanperästä raikaa. Yksin asuva eronnut rakennusmies Keski-Suomesta on lahja maailmalle. Kop kop....

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Kohtalotovereita?
Näistä asioista ja kunkin menetyksistä tuskin kukaan haluaa vitsiä vääntää. Tosin jos se suhde on huono niin se ero ja elämä sen jälkeen voi olla parasta aikaa elämässä mutta voin vain kuvitella sen tuskan minkä voi kokea erossa tai menetyksessä jossa itse kokee että meillä meni ihan hyvin.....

Jatkossa ystävien merkitys kasvaa ja mielestäni elämässä tulee etsiä niitä pieniä tyytyväisyyden ja onnellisuuden aiheitä....mitkä pienet asiat katkeruuden sijaan tuovat omaan arkeen tyytyväisyyttä....katkeruuden sijaan....mitkä ne pienet asiat ovatkin omassa elämässä hyvin ja missä olenkin onnistunut....me olemme kaikesta huolimatta onnellisia moniin muihin ressukoihin nähden yhteiskunnassamme......

Ehkä nyt taas kirjoitan skeidaa...

Kylläpäs oli viisasta tekstiä Luomujussilta.

Näinkö se onkin, että elämän tarkoitus on oppia jotain, ja oppimista ei tapahdu ilman niitä huonojakin kokemuksia? Ilman mitään sen kummempaa uskonnollista sanomaa, jota en sitäkään halua sinällään väheksyä.
Kiitos harvinaisesta luottamuksesta. Usko on ihan kiva juttu jos siitä saa lohtua mutta ku se ei korvaa ystävyyssuhteita. Oma periaate on se että virheitä saa tehdä mutta niistä tulee oppia jotain....

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kohtalotovereita?
Kiitos kovastikin kaikille viestiini vastanneille. Kirjoitan tätä viestiäni vedet silmiin nousten; en omaa pahaa oloani itkien vaan sitä miettien, miten paljon toisilleen tuntemattomat ihmiset voivatkaan osoittaa myötätuntoa. Viestinne ovat olleet rohkaisevia, kannustavia, neuvovia ja sopivasti humoristisiakin, "yli mennään niinkuin majori risuojasta" tms... ja "kiristellään juhannuskuntoon" etten voi muuta kuin nauraa kyynelteni läpi.

Pakko myöntää, en ole kertaakaan itkenyt eroasian tultua vastaan,en oikein ole sellaista ihmistyyppiä, nyt kyyneleet valuu poskille. Kestän paljon, mutta ihmisten hyvyyden ja empatian edessä olen nähtävästi aseeton.

Televisiosta tulee Filippiinien hädästä asiaa. Olenko edes oikeutettu suremaan omaa kohtaloani, kunnuo ihmisparat elävät tuollaisen katastrofin ympärillä?

Sydämellinen kiitos , hyvät ystävät!
Eihän nuo eroamiset helppoja ole. Lasten kanssa ei yhtään sen helpompia. Välillä tulee niin riittämätön olo, kun ei vaan voi sitä lapsen surua pois ottaa. On niin vaikea selittää toisen käytöstä, kun siihen ei kertakaikkisen järkiperäistä mallia ole. Meilläkin lapset saivat jatkaa samassa koulussa ja asua kotonaan, mutta siltikin se suru pulpahtelee pintaan.
Vaikka eroja on paljon, niin kyllä jokainen ero silti on omanlaisensa.
Ja paistaa se päivä vielä risukasaankin. :D

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)

Joo ja jos on lapsia, niin homma vaan mutkistuu kaikkien osalta  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)
Jos tuo pitää paikkansa, minä rupea nunnaksi. :o :'(

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)
Jos tuo pitää paikkansa, minä rupea nunnaksi. :o :'(

Toki säännöissä on aina poikkeuksia.  ;D

Poikkeuksia toki on, mutta ihminen leimautuu tiettyyn luonnetyyppiin ja yleensä valitsee samanlaisen kuin se entinenkin oli, joten yleensä se ei  parane vaihtamalla  ;D
Toisaalta parhaat miehet tahtoo olla aina varattuja ja jos hakee vain vapailta markkinoilta, niin  niitä luonnevikaisia kyllä tulee vastaan väkisinkin, jotka on jo laitettu takaisin kiertoon  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Kohtalotovereita?
Siellä kaveri nyökyttelee, että no joo, tulihan tuossa yritettyä pikku kikkaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

antti-x

  • Vieras
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)
Jos tuo pitää paikkansa, minä rupea nunnaksi. :o :'(

Toki säännöissä on aina poikkeuksia.  ;D

Poikkeuksia toki on, mutta ihminen leimautuu tiettyyn luonnetyyppiin ja yleensä valitsee samanlaisen kuin se entinenkin oli, joten yleensä se ei  parane vaihtamalla  ;D

Meillä on vaimon kanssa molemmilla suht pitkä ja huono suhde taustalla. Minä olen se poikkeus joka valitsi tokalla kertaa erilaisen ja paremman, ja vaimo taas otti uudestaan aika hulttion yksilön  :P

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)
Jos tuo pitää paikkansa, minä rupea nunnaksi. :o :'(

Toki säännöissä on aina poikkeuksia.  ;D

Poikkeuksia toki on, mutta ihminen leimautuu tiettyyn luonnetyyppiin ja yleensä valitsee samanlaisen kuin se entinenkin oli, joten yleensä se ei  parane vaihtamalla  ;D

Meillä on vaimon kanssa molemmilla suht pitkä ja huono suhde taustalla. Minä olen se poikkeus joka valitsi tokalla kertaa erilaisen ja paremman, ja vaimo taas otti uudestaan aika hulttion yksilön  :P

Sulla oli tuuria, kun valinnan teki vaimo  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kohtalotovereita?
No ei ole sattunu kohalle vielä avioeroa, joten siihen en ota kantaa ....

Mutta noita eronneita akkoja on kyllä soittoruokalat täynnä, tuskin tarvii kauaa yksin liikkua, jos uusi nainen kuvioihin kelpaa ja uuden suhteen haluat  8)

Niin, eipä taida vaihtamalla parantua. Sanovat, että eronneella on kuitenkin taipumusta etsiä toinen samanlainen.  ;)

 4-50v on vaikea löytää saman ikäistä poikamiestä vanhaapiikaa jossa ei olis jotain pahempaa vikaa kuin eronneessa.
Jos tuo pitää paikkansa, minä rupea nunnaksi. :o :'(
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Kohtalotovereita?
 Maajusseilla nuo erot tuppaa olemaan sikäli vaikeampia kuin monella kaupunkilaisella, että mikäli avioehtoa ei ole olemassa, saattaapi monen sukupolven elämäntyö mennä äkkiä puoliksi.

 Kannattaisi aina muistaa, että parisuhdettakin pitää hoitaa. Yhteisiä lomia jne. Sivusta olen kattonu muutaman tuttavapariskunnan eroja, ja useinmiten syynä on ollut suhteen "arkipäiväistyminen"
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Naulis Pintaperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
  • En olo häävin viisas mut komee
Vs: Kohtalotovereita?
Maajusseilla nuo erot tuppaa olemaan sikäli vaikeampia kuin monella kaupunkilaisella, että mikäli avioehtoa ei ole olemassa, saattaapi monen sukupolven elämäntyö mennä äkkiä puoliksi.

 Kannattaisi aina muistaa, että parisuhdettakin pitää hoitaa. Yhteisiä lomia jne. Sivusta olen kattonu muutaman tuttavapariskunnan eroja, ja useinmiten syynä on ollut suhteen "arkipäiväistyminen"

Kiitos !

Mahtavaa että on löytänyt ongelmat ja niiden syyn. Itse vietän paljon aikaa rakennustöiden parissa ja metsällä, minulla on osakeyhtiö jonka nimiin teen taloja.
Naulis taikka Aulis, Pinnanperästä raikaa. Yksin asuva eronnut rakennusmies Keski-Suomesta on lahja maailmalle. Kop kop....

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Kohtalotovereita?
sitä en tiiä liekkö hyvät suhteet ihmisiin ympärillä mutta ku on semmonen sopiva suodatin ja kyky myötäillä nuoleskelematta ja nöyristelemättä sopivalla sekotuksella nii hyvin on pärjätty.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kohtalotovereita?
Kaikkea sietää aikansa, mutta kun se kippo lopulta täyttyy, niin on parempi erota kuin tehdä jotain peruuttamatonta. :(
Meillä se oli ne lapset ja se saamarin syttylä, mitkä piti liittoa kasassa. Mutta sitten kun kaikki oli mennyt, niin tuli vain se lopullinen niitti ja silloin lähti äijä.
Ja se on niin totta tuo parisuhteen hoitaminen, vaikka kuulostaa kuinka kliseeltä. Liitto kun on siinä jamassa, että voi olla puhumatta kaksikuukautta, niin se on siinä. :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kohtalotovereita?
Kaikkea sietää aikansa, mutta kun se kippo lopulta täyttyy, niin on parempi erota kuin tehdä jotain peruuttamatonta. :(
Meillä se oli ne lapset ja se saamarin syttylä, mitkä piti liittoa kasassa. Mutta sitten kun kaikki oli mennyt, niin tuli vain se lopullinen niitti ja silloin lähti äijä.
Ja se on niin totta tuo parisuhteen hoitaminen, vaikka kuulostaa kuinka kliseeltä. Liitto kun on siinä jamassa, että voi olla puhumatta kaksikuukautta, niin se on siinä. :o

Mikä aiheuttaa eron yleensä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159