antti ja petri sekä iisivarmari lahjoittaa jälikasvulleen pelkkää velkaa ja ovat vielä siitä ylpeitä 
Toivottavasti pystyn nyt ja tulevaisuudessa antamaan pojille jotain parempaa kuin pari neliökilometriä tuilla ostettua savea (tai turvetta).

Tuskin PP, mutta jotkut vanhemmat oikein ylpeinä järjestävät lapsilleen köyhän lapsuuden (ei ulkomaanmatkoja, maksullisia harrastuksia jne.) jossa kiireisiä vanhempia (tai ainakaan isää) ei pahemmin näe, jotta voisivat ostaa näille perinnöksi 1-2 hehtaaria enemmän peltoa joka vuosi.
Ja sitten isit ihmiettelevät miksi kavereitaan koko lapsuuden kadehtinut muksu ei osaa arvostaa mitä tämän perinnön eteen on tehty...
Ja jos sitä savea jää annettavaksi niin mikäs siinä, lain mukaiset verot saavat siitä maksaa ja mikäli enemmän omaisuutta karttuisi (eikä ole jumissa missään yhdessä firmassa), niin osan saa joku enemmän tarvitseva.
edit: Minä olen täysin verosuunnittelun puolella ja noin keskimäärin vältän turhia maksuja viimeiseen asti. Mutta se että ehkä 20 vuotta ennen kuolemaani alkaisin suunnittelemaan elämääni sen perusteella miten omaisuuteni verotus menee
sen jälkeen kun olen kuollut?!?Aivan tajutonta tomintaa ja kertoo että Nallella ei taida enää mitään järkevää tekemistä olla. Perintöveroista irti keplottelu on kaiken logiikan mukaan perillisen eikä perittävän hommaa...