Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe en tohtis  (Luettu 5337 kertaa)

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
en tohtis
Aika hurja niittää noita vesakkoja ilman suojaa,tuolta kun terän palanen tulee ikkunan läpi niin huh huh

https://www.youtube.com/watch?v=7hjnkfoWAz0

Realisti

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: en tohtis
Normihommaa, noin niitä meilläkin on vuosikymmeniä ajettu ilman mitään tapaturmia. Kone tuossa toki pilkkoontuu romuksi viiden vuoden välein, mutta kustannus silloin n.100€/v

Rampe

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikö tuo ole jo koneen kidutusta, vai miten sen sanoisikaan  ::) Ei sitä ihan noihin hommiin ole tehty. Kyseessä vielä talkkarin niittokone.

jusu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
ommuuten vaarallista touhua.. vanhalla jäärällä joskus taannoon normi heinääsen tiensivun niitos katkes lautasen aksila just kun oli nostamas konetta, lautanen pyöri pressujen välis silipoen sen aiva *****n päreiksi.. että aiva oman ja muitten turvallisuuren vuoksi sais jotaki olla suojana.. muuten son ny mulle sama kuinka ihimiset konehensa rikkoo ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

mikasep

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Aika hurja niittää noita vesakkoja ilman suojaa,tuolta kun terän palanen tulee ikkunan läpi niin huh huh

https://www.youtube.com/watch?v=7hjnkfoWAz0

Normihommaa oli tuo mullakin, kunnes hyvin  ::) palvellut Nokka-niittokone teki itsemurhan leikkaamalla koko palkin juuresta irtipoikki kun yksi terä kääntyi kannosta alaspäin. Päräys vaan ja ihmettelin kun palkki jäi puskaan.

Turvallisuus on tosiaan vähän niin ja näin... olen ajatellut terien lähtevän pääasiassa tangentin suuntaan.  ???

Mika

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kivet kyllä sinkoilee vähän sinne ja tänne mm. takalasiin.

nimim. 50 urakasta 200 kulut.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
normi hommaa. Kerran on kivi tullut sivulasiin ja lasin vaihtoon. Pelottavampana pidän pyörivän palkin nostoa ylös, vaikka olis suojat päällä. Yläasennossa ne ei enää olekkaan päällä ;)

Realisti

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Pyörivän koneen ylös nostaminen tosiaan on ehkä se suurin vaara, tosin meikän nykyisen koneen kanssa ei edes onnistu ( junkkari nm245). Mulla on suojapressu paikallaan helpommissa hommissa, mutta kun lähdetään puusavottaan niin nakataan kokonaan pois. Muuten terät ei tahdo yltää puuhun ja koneen runko vain taipuu.

Rampe

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
No niin, nyt mä ymmärrän että miksi ne käytetyt niittokoneet on usein niin ruoskan näköisiä..  :P
Tuossa mietityttää se, että jos vaikka reilu 3 tonnia pyörivä lautanen päättää lähteä omille teilleen. Mihinkä suuntaan se silloin lähtee..  ::)
Jos se suuntaa kohti hyttiä, jälki on sen mukaista.

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Naapuri niitti jfllä kiveen toissa kesänä ja lautanen lensi 40metrin päähän >:(

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Suurin ongelma tuossa on palkin laukeaminen kannosta. Joku akseli, olisko ollu se pystyssä oleva ensiö akseli ja sen kiilaura hakkautui noissa metsähommissa väljäksi. En tuota hommaa kovinpaljon tehnyt, että en sitä ihan täysin syytä. Täyttö ja uusi kiilaura ja taas pelaa. Kyllä noihin hommiin on parempiakin vehkeitä. Tuollakin koneella pärjäisi oikein hyvin kun ei päästä sitä noin pahaksi. Lieriökoneesta kuulemma lappu ei lennä pitkälle, pysähtyy takarenkaaseen ::)
pessimisti ei pety!

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Melkein olisin voinut arvata adolfninjahitlerin urakaksi tuon  ???
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

:P :P  ;D https://www.youtube.com/watch?v=4-lrPIWEcNk

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

:P :P  ;D https://www.youtube.com/watch?v=4-lrPIWEcNk

Tuosta nivelakselista tuli mieleen ... Kerran yks kylänmies pyysi hinaamaan jähmettynyttä Zetoriaan. No mä menin, mutta samassa se sai kuningas ajatuksen siitä, että Zetorin saa käyntiin ulosottoakselilla. Ulosotto Zetkassa pyörimään väärinpäin ja mun traktorilla pyöritys. Kaippa se nosti jalan kytkimeltä ja samassa lensi akseli. Onneksi hajos sen ristikot eikä mun traktori  8)

ponydiesel

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Ton olis tehny raivaussahalla puolta nopeemmin.