Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sarasvuon vuodatus loppuu  (Luettu 6021 kertaa)

SKM

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Sarasvuon vuodatus loppuu
loppuu muutoin sultakin tuo paskajauhanta mitäharrastat päivästätoiseen vuosikausia

Ihan pakko kysyä, asiallisesti, mistä sulla on tullu paha olo?

Hyvä olo kun tuli apupaskat tilattua ajoissa.
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
höpsähtäneiltä rahat pois nopsaan.   eiks se ollu joku vuosi sitten juorukalenterissa aika korkialla.

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut, aikuisten oikeesti!   mitä toi sarasvuo on kertonu sellasta mitä ei jo iltapäivälehet ole toitottannu?   ite en kerta kaikkiaan jaksa kuunnella tollasta jaaritusta jossa ei ajatusta edes itikan navan vertaa!          joissain tilaisuuksissa joutuna kuuntelemaan ja ja muutaman minsan jälkeen tulee pakottava tarve poistua paikalta!       hitto mikä sössö!

Oletko varma, ettei kysymys ole siitä, että olet luonut Sarasvuosta tietyn mielikuvan ja sen vuoksi et kuuntele, mitä hän puhuu, vaan päättelet asian itse luomasi mielikuvan perusteella? Koska annoit viimeksi Sarasvuolle tilaisuuden? Itsekin ärsyynnyin hänestä joskus 20 vuotta sitten, mutta nyt on myönnettävä, että mies on kasvanut aikuiseksi.

Itse en ole Sarasvuon luentoja kuunnellut, joten en ota niihin kantaa. Sen sijaan totean, että talk shown vetäjänä hän on ollut hyvä. Mies on laittanut itsensä likoon ja tehnyt persoonallisella tavalla ohjelmaa niin, että monesti ovat olleet epämukavuusalueella joko haastattelija, haastateltavat tai yleisö, joskus kaikki kolme. Kyllähän hän on aivan eri tavalla sydämellään mukana käsiteltävissä aiheissa kuin kilpailevan kanavan Enbuske & Linnanahde populaarisine, keveine pinta-aiheineen.

Nelosen ohjelmapäällikkö kertoi lakkautuksen syyksi sen, että ohjelmalla oli vain noin 100 000 katsojaa ja heistä liian vähän alle 44-vuotiaita. No, niinpä. Pikkukakkosella olisi ilmeisesti nelosen tavoittelemaa kohderyhmää riittävästi. Vahinko vain, että se on Ylen ohjelma.

Samainen päällikkö totesi, että vertailunvuoksi Hyvät ja huonot uutiset kerää 300 000 katsojaa ja suurin osa heistä on tavoiteltua kohderyhmää eli varattomia , anteeksi... nuoria.

Nelosen kohderyhmäajattelussa toki muutenkin korostuu se, että haetaan nuoria ja jälkeen jääneitä, mutta sittenkin tuntuu jotenkin kornilta, että mitä tahansa ohjelmaa verrataan johonkin puolivillaiseen köyhänmiehen uutisvuotoon.

Jostain käsittämättömästä syystä lähes kaikki muutkin kanavat ovat ottaneet kohderyhmäkseen nuoret tyhjäpäät. Virallisesti, sanotaan nuoret, koulutetut, kaupunkilaiset, mutta käytännössä tuo koulutetut tuossa välissä on sanahelinää. Ajatteluun haastavia ohjelmia ei paljoa tule kaupallisilta tv- eikä vähääkään radiokanavilta. Väestön keski-ikä kasvaa ja koulutustaso paranee, mutta ohjelmatarjonta suuntautuu entistä enemmän siideripissiksille.

Ja vaikka TV-2 on myös reivannut tarjontaansa tätä ryhmää kohti (siinä onneksi vain huonosti onnistuen), täytyy todeta, että ei sureta maksaa Yle-veroa.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Jostain käsittämättömästä syystä lähes kaikki muutkin kanavat ovat ottaneet kohderyhmäkseen nuoret tyhjäpäät. Virallisesti, sanotaan nuoret, koulutetut, kaupunkilaiset, mutta käytännössä tuo koulutetut tuossa välissä on sanahelinää. Ajatteluun haastavia ohjelmia ei paljoa tule kaupallisilta tv- eikä vähääkään radiokanavilta. Väestön keski-ikä kasvaa ja koulutustaso paranee, mutta ohjelmatarjonta suuntautuu entistä enemmän siideripissiksille.

Mahtaisiko olla niinkin, ettei ajatusta haastavan työn jälkeen jaksa enää ajatusta haastavaa viihdettä?

Itse katsoin vain pari Sarasvuon ohjelmaa, kuuntelin liki kaikki radiopakinansa. Mies oli monessa kysymyksessä omalla epämukavuusalueellaan, esimerkkinä alkoholiongelma ja se kohuttu armo. Jotain annista silti puuttui, koska kaikkia kyynikoita ei saanut haastettua.

Radiosta olen kuunnellut Alia ja Husua. Heillä on usein teemana omalta mukavuusalueelta poistuminen ja kärjistäminen. Tosin vähän heppoisemmin kuin Sarasvuo.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta se ulos anti joka ainakin radiossa tuli esille, alkoi suunnattomasti ärsyttää;  sano nyt perkele se mitä aiot äläkä jankkaa samaa sanaa!   sitä joutuu ihan tarpeeksi kuuntelemaan suomalaisessa iskelmässä!    saman virkkeen ja lauseen puolikkaan toistamista monta kertaa tuossa parinkymmenen minuutin sessiossa on minusta pelkkää toistoa ja siitä ei tartte maksaa miljuunia!         en tiedä mikä tuossa viehättää ihmisiä mutta asenne ja lauseenmuodostus tolla hinnalla on naurettavaa!                              aikoinaan sain kuunnella heikki urmasta ja siinä on miehellä sana hallussa, vaikka usein puhui höpöjä!   ja konttinen osasi selostaa että jopa meikä ymmärsi!
                         pitäkää kiinni, etten revi rahojani!

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mahtaisiko olla niinkin, ettei ajatusta haastavan työn jälkeen jaksa enää ajatusta haastavaa viihdettä?

Itse katsoin vain pari Sarasvuon ohjelmaa, kuuntelin liki kaikki radiopakinansa. Mies oli monessa kysymyksessä omalla epämukavuusalueellaan, esimerkkinä alkoholiongelma ja se kohuttu armo. Jotain annista silti puuttui, koska kaikkia kyynikoita ei saanut haastettua.

Radiosta olen kuunnellut Alia ja Husua. Heillä on usein teemana omalta mukavuusalueelta poistuminen ja kärjistäminen. Tosin vähän heppoisemmin kuin Sarasvuo.

Josssain tapauksessa on varmaan näin kuin sanot tuosta ajatusta haastavasta työstä.

Itse olen kuitenkin tehnyt lähinnä päinvastaisia havaintoja kysyessäni, miten ihmiset viitsivät katsella kaikenlaisia tyhjänpäiväisyyksiä. "Se on niin kiva, kun ei tarvitse ajatella mitään", sanovat he, joiden päivä muutenkin kuluu ilman, että tulee ajateltua juurikaan mitään. Toisaalta, mitä olen katsellut yhtä professoria saman kaukosäätimen takaa, niin eipä juuri kevyt viihde uppoa.

Mutta nämä ovat toki vain omia havaintoja, kuten sekin, että rankka työ vaatii rankat huvit oli aikoinaan lapioon nojailevan kunnan työmiehen yleisin peruste putkaan päätyneelle perjantai-illalleen.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Josssain tapauksessa on varmaan näin kuin sanot tuosta ajatusta haastavasta työstä.

Itse olen kuitenkin tehnyt lähinnä päinvastaisia havaintoja kysyessäni, miten ihmiset viitsivät katsella kaikenlaisia tyhjänpäiväisyyksiä. "Se on niin kiva, kun ei tarvitse ajatella mitään", sanovat he, joiden päivä muutenkin kuluu ilman, että tulee ajateltua juurikaan mitään. Toisaalta, mitä olen katsellut yhtä professoria saman kaukosäätimen takaa, niin eipä juuri kevyt viihde uppoa.

Mutta nämä ovat toki vain omia havaintoja, kuten sekin, että rankka työ vaatii rankat huvit oli aikoinaan lapioon nojailevan kunnan työmiehen yleisin peruste putkaan päätyneelle perjantai-illalleen.
Se on varmasti paljon kiinni ihmisestä. Joku journalistituttu viitsi katsoa teeveestä lähinnä kauniita ja rohkeita, perusteena ei-tarvi-ajatella. Päivät kuluvat kuitenkin ajatustyössä ( ei päivänpolttavaa journalismia) Toisaalta professoritason ihmiset saattavat olla niin innostuneita alastaan, etteivät malta vapaallakaan antaa rauhoittua.

Eikä tuo raskas työ vaadi raskaita huveja :D

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

sorjone

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Karjala takaisin.
  Aika on kulkenut  Sarasvuon ohi.  Ei kukaan jaksa enää kuunnella noin viisasta miestä.  Tarvitaan uutta verta, ois pitäny takoa enemmän kun rauta oli kuuma mutta tais mennä muutama vuosi muuta takoessa. ;)
FIXIT

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
loppuu muutoin sultakin tuo paskajauhanta mitäharrastat päivästätoiseen vuosikausia

Ihan pakko kysyä, asiallisesti, mistä sulla on tullu paha olo?

Hyvä olo kun tuli apupaskat tilattua ajoissa.

Mulla on hyvä olo kun ei oo vanhaa valmettia joka on alvariis rikki.  ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Aika on kulkenut  Sarasvuon ohi.  Ei kukaan jaksa enää kuunnella noin viisasta miestä.  Tarvitaan uutta verta, ois pitäny takoa enemmän kun rauta oli kuuma mutta tais mennä muutama vuosi muuta takoessa. ;)

Toisaalta... kyllä siitä vähän on valmis maksamaankin.