Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kartat  (Luettu 8524 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: kartat
Onko kaikille tullut uudet digikartat? Mulle ei ainakaan

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: kartat
Mahtoko näihinkin päteä se rasti tukihaussa, että haluaa paperiversiot?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: kartat
Onko kaikille tullut uudet digikartat? Mulle ei ainakaan

Eikös tuossa päde se sääntö, että jos lohkoille ei omasta tai viranomaisen taholta ole tehty muutoksia, karttoja ei tule. Tämä vuosi ittelläkin jäänyt väliin, mutta täytyy varmistaa, että ens vuonna taas kartat laatikkoon tipahtaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: kartat
kiusa se pienikin kiusa on, sen verta muuttaa jotain että saa rahoille vastinetta...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: kartat
En tiedä, mutta mulle kyllä tuli kartat, vaikka en tietääkseni ainakaan ite ole tehny mitään muutoksia  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: kartat
En tiedä, mutta mulle kyllä tuli kartat, vaikka en tietääkseni ainakaan ite ole tehny mitään muutoksia  :o
Samma här.Uudelleen digitointi tehdään määrätyin väliajoin tietyissä kunnissa.Yhtä lohkoa ei oltu udelleen digitoitu,vaikka saman kunnan alueella onkin.Ensi vuonna varmaan tulee kaikille lohkoille kutistunut digitointi tuon yhden lohkon takia.Tämä lohko on eri karttalehdellä.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: kartat
Nyt taitaa ne digitoinnit tehä suomalainen yritys, ennen irlantilainen :)
Pinta-ala tarkastusten jälkeen tulee uudet kartat ja sitten säännöllisin välein, kun tehdään uudet digitoinnin. Eräällä tilalla oli peltotarkastukset kahtena vuotena peräkkäin ja muutamilta lohkoilta saivat aina eri tuloksen.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: kartat
En tiedä, mutta mulle kyllä tuli kartat, vaikka en tietääkseni ainakaan ite ole tehny mitään muutoksia  :o
Samma här.Uudelleen digitointi tehdään määrätyin väliajoin tietyissä kunnissa.Yhtä lohkoa ei oltu udelleen digitoitu,vaikka saman kunnan alueella onkin.Ensi vuonna varmaan tulee kaikille lohkoille kutistunut digitointi tuon yhden lohkon takia.Tämä lohko on eri karttalehdellä.

Näin se on, mulla kolmen kunnan alueella peltoa ja nyt muutoksia yhdessä kolmesta, viime vuonna oli noissa kahdessa muussa ja tämänvuotinen koskematta. Ihan koskmeettisia aarin, parin heittoja. Ei ymmärrä ei, mitään ei oo muuttunut, ei edes viljelykasvit. Voisivat katsoa edellisien vuosien pinta-alaa ja verrata nykyiseen, kun ne muutokset on aareja edestakaisin. Ihan vidun tyhmää hommaa, ilmoittaa minkäpinta-alan tahansa, joku saa aarin parin heiton jossakin vaiheessa ja taas tarkastellaan. Mikään lukema ei ole kiveen hakattu, typeryyden ts. hallinon työllistämisen riemuvoitto >:( >:(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: kartat
eikös noissa mittauksissa tarkastuksissa joillain ole ollut aina eri tulos?        mitattu vaikka kenen taholta niin kahta samaa eivät ole löytäneet!   on se vaan kumma kun ihminen päässy laittamaan värkkei marssiinkin, mutta pellon mittausta eivät saa kuntoon.     samalla kaavalla olis nekin luotaimet varmasti lentännä kilsan marsista ohi!

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Vs: kartat
Mikähän *****ra siellä vipussa on taas ollut. Viimevuonna kartat oli kunnossa, ei tehty muutoksia. Nyt lohkoja korjailtu päin helevettiä. Onko niillä simpansseillä liikaa aikaa siellä mavissa? Paperikarttoja ei tietenkään ole tullut. Mihinkäpä niitä.  >:(
Helppo homma

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: kartat
24 lohkon alat muuttuivat ja yhdestä piti vielä tehdä korjaus. Kolmisenkymmentä aaria tuli lisää alaa, joka sitten ensi vuonna otetaan tuplana taas pois. Käsittämätöntä typeryyttä.

Kaveri tossa joku päivä sitten sanoi, että kannattaisi käydä rysselissä kattomassa sitä eu-koneiston kokoa. On kuulemma aika vaikuttava ilmestys. Taitaa tämä meidän mavi vielä kaikesta huolimatta olla vielä vaippaikäisten kokoa.