Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kartat  (Luettu 8755 kertaa)

nuuteroinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
kartat
Katselin VIPUSTA karttoja , lähinnä vesistöviivoja ja valtaojaviivoja. Mikä on tulkinta tällä hetkellä, voiko noihin viivoihin luottaa ? Joskus seisottiin tarkastajan kanssa ojan kallaalla ja tehtiin ihan uudet määritykset.
Eikö joku viranomainen piirrellyt vastikään uusiksi ?

mah

  • Vieras
Vs: kartat
Kyllä minä olen aina luottanut karttaviivoihin, mitä ovat hallinollisesti tarjoilleet. En ole jaksanut alkaa vääntämään, vaikka pinta-alat aina pikkuisen muuttuvatkin.  :-X

nuuteroinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: kartat
Suojakaistojen leveyksiä, kasvinsuojeluaineiden rajoituksia ajattelin.

Loannes

  • Vieras
Vs: kartat
No on se yks. saatanan perkele   totesin kun avasin karttakirjeen .
Viime syksynä tarkastajien paikalla mittaamat lohko on pienentyneet ja lohkon rajatkin piirretty väärin.
Ilmeisesti tämä digitointi on itse itseään ruokkiva organisaatio . Ei tästä kertakaikkiaan voi saada  minkäälaista positiivista kuvaa  kohta 20v rajojen piirtelyä ja tämän  korjaamista. 

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: kartat
No on se yks. saatanan perkele   totesin kun avasin karttakirjeen .
Viime syksynä tarkastajien paikalla mittaamat lohko on pienentyneet ja lohkon rajatkin piirretty väärin.
Ilmeisesti tämä digitointi on itse itseään ruokkiva organisaatio . Ei tästä kertakaikkiaan voi saada  minkäälaista positiivista kuvaa  kohta 20v rajojen piirtelyä ja tämän  korjaamista.

Mullakin oli taas piirrelty uusiksi ihan vaan piirtelyn ilosta. Eikä yhtään sen paremmin ole onnistunut kuin ennenkään. Jos jotain positiivista hakee, niin peltoala oli kasvanut viidellä aarilla.  :-X
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Loannes

  • Vieras
Vs: kartat
Vuosikausia muuttumattomina olleita lohkoja on myös pienennetty ..kai tässä täytyy vaan ilmoitella vanhan alat jotta tulevat mittaamaan ne uudestaan.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: kartat
Valtaojat vasta kummia on.Oja mikä menee usean lohkon läpi hukkuu välillä.Vesistö määritys ei oikeen pelitä.Mitenkähän paljon pitäs suoja kaistaa jättää?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kartat
Suojakaistojen leveyksiä, kasvinsuojeluaineiden rajoituksia ajattelin.

En tiedä juu, mutta niiden viivojen perusteella valtaoja on minun puolellani vesistö ja naapurin puolelta katsottuna ei  :'( Sama oja lopettaa kokonaan vesistönä olemisen, kun siirrytään alavirtaan seuraavan naapurin puolelle  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9754
Vs: kartat
Suojakaistojen leveyksiä, kasvinsuojeluaineiden rajoituksia ajattelin.

En tiedä juu, mutta niiden viivojen perusteella valtaoja on minun puolellani vesistö ja naapurin puolelta katsottuna ei  :'( Sama oja lopettaa kokonaan vesistönä olemisen, kun siirrytään alavirtaan seuraavan naapurin puolelle  :'(

Mulla samoja tuntemuksia. Ojan yläjuoksulla "tavalliseen "ojaan laskevia valtaojia, Tämä tavallinen jatkuu sitten hetken tavallisena munkin lohkolla ... seuraavalla rajanaapurilla puro ... sitten onkin metsää ja alajuoksulla taas se puro oli mun lohkolla tavallinen, tosin parinvuoden kartta sulkeisten jälkeen sain sen alajuoksun muutettua valtaojaksi. joku noista varmaan on oikea nimitys sille "luomalle"  8)

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: kartat
    Ihan siis tajutonta virkamiespelleilyä.  Joku vuosi sitten pienennettiin lohkoja 70 aaria ja tänään tuli uudet kartat joissa oli lisätty pinta-alaa 72 aaria.  Ei saatana kyllä jossain on joutilasta väkeä jota työllistetään.   8) 8)
FIXIT

Loannes

  • Vieras
Vs: kartat
Tarkastin lohkon  Vivusta ja siellä ko. lohkon pinta-ala 2013 on se mikä sen piti ollakin eli  suurempi  kuin nyt digitoidussa .
Paljonkohan on  kehämittauksen heitto lähes kilometrin kehällä lohkolla jossa on useampia ulokkeita  . Lohkolle ei ole tehty gps-mittausta vaan  mittaus sähköiseltä näytöltä 09 .  ??? :-\  Olisi pitänyt lukea se pöytäkirja aiemmin .  :-X

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: kartat
ikiliikkuja on sittenkin keksitty!     ja  soomessa!                seuraavaa nou peliä uotellaan!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: kartat
Suojakaistojen leveyksiä, kasvinsuojeluaineiden rajoituksia ajattelin.

En tiedä juu, mutta niiden viivojen perusteella valtaoja on minun puolellani vesistö ja naapurin puolelta katsottuna ei  :'( Sama oja lopettaa kokonaan vesistönä olemisen, kun siirrytään alavirtaan seuraavan naapurin puolelle  :'(

Mulla samoja tuntemuksia. Ojan yläjuoksulla "tavalliseen "ojaan laskevia valtaojia, Tämä tavallinen jatkuu sitten hetken tavallisena munkin lohkolla ... seuraavalla rajanaapurilla puro ... sitten onkin metsää ja alajuoksulla taas se puro oli mun lohkolla tavallinen, tosin parinvuoden kartta sulkeisten jälkeen sain sen alajuoksun muutettua valtaojaksi. joku noista varmaan on oikea nimitys sille "luomalle"  8)
Siellä Vipussa on toiminto uomaverkosto. Sen alta löytyy nykyisen vesilain mukaiset vesistöt.

http://www.tukes.fi/fi/Palvelut/Usein-kysyttya-UUSI/Kasvinsuojeluaineet/Vesistorajoitukset/

Viimeksi muokattu: 21.03.14 - klo:09:51 kirjoittanut bouli

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9754
Vs: kartat
Suojakaistojen leveyksiä, kasvinsuojeluaineiden rajoituksia ajattelin.

En tiedä juu, mutta niiden viivojen perusteella valtaoja on minun puolellani vesistö ja naapurin puolelta katsottuna ei  :'( Sama oja lopettaa kokonaan vesistönä olemisen, kun siirrytään alavirtaan seuraavan naapurin puolelle  :'(

Mulla samoja tuntemuksia. Ojan yläjuoksulla "tavalliseen "ojaan laskevia valtaojia, Tämä tavallinen jatkuu sitten hetken tavallisena munkin lohkolla ... seuraavalla rajanaapurilla puro ... sitten onkin metsää ja alajuoksulla taas se puro oli mun lohkolla tavallinen, tosin parinvuoden kartta sulkeisten jälkeen sain sen alajuoksun muutettua valtaojaksi. joku noista varmaan on oikea nimitys sille "luomalle"  8)
Siellä Vipussa on toiminto uomaverkosto. Sen alta löytyy nykyisen vesilain mukaiset vesistöt.

http://www.tukes.fi/fi/Palvelut/Usein-kysyttya-UUSI/Kasvinsuojeluaineet/Vesistorajoitukset/

Niin jos ne on siellä , niin miksei niitä digitoinnissa sitten katsota sieltä. Ittekkö täs ny  viljelijän pitää kaikki teherä :( Puusilimät digitoi ja vilijelijät korijaa jo muutenkin  :( Toissa keväänä kunnasta sanottiin , että se ei ole viljelijän velvollisuus tietää onko "luoma" puro vai valtaoja.

Viimeksi muokattu: 21.03.14 - klo:11:04 kirjoittanut lypsyukko

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: kartat
Sillon kun tuli noiden eu-papereiden kanssa pelattua,  sattui seuraavalainen tapaus: Isäntä osti viereisen tilan ja rajaojassa kulki oman ja ostetun peruslohkon raja. Karttamaakari oli piirtäny noin viiden metrin välin siihen lohkojen väliin ei kenenkään maaksi :) Samalla tilalla siirtivät junaradan ylikulkuja ja ne pienet alat tuli sitten pelloksi. Kymmenen hehtaarin peruslohkon vieressä oli sitten kaksi noin 15 aarin peruslohkoa joita ei voinut yhdistää, kun ne ovat keskenään eri tukialuetta ja toista ei voinut liittää tuohon isoon lohkoon, kun pieni lohko on jälkeenpäin raivattu. Onneksi ei tarvii noiden kanssa enää pelata.