Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuet 2015--->  (Luettu 90860 kertaa)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tuet 2015--->
Mistäs helvetistä noista nyt sitten tietää mitä saa viherryttämisestä ja muusta ja paljonko jätetään kasvipeitteiseks ja mitä siitä saa fyrkkaa?

Kiva tehdä 5-vuotisia vuokrasoppareita ku ei tiedä yhtään mitä on esmes kokonaistuki täällä A-alueella. >:(

Tekase vaan kerralla kymmenen vuoden sopparit, ei se homma yhteen soppariin kaadu, jos ei ihan mahotonta pinta-alaa ole tulossa, mutta kun hinta on kiinni kymmenen vuotta ja ala sun hallussa, niin siinä on aika tukeva pohja tulevaisuudelle, meni tuet miten tahansa, eikä se koskaan niin huoksi mee, etteikö kannata  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

valtra 6800

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Tuet 2015--->
Kyllähän monen maatalousbisnes menisi aika pahasti kuralle jos tulisi joku about kaikkien käyttämä nettipalvelu jossa vuokrasopimukset kilpailutetaan... Oma kärsisi vain muutaman tonnin, mutta monella muulla luvut olisivat toista.

Ei kaikilla maanomistajilla ole rahankiilto silmissä, kun omia maitaan vuokralle tarjoaa. Se tarjotaan sille jolle halutaan , eikä välttämättä sille joka eniten maksaa. Tiedän viljelijän joka vuokrasi omia maitaan naapurille tilatuen hinnalla, vaikka itsekkin olis saanut ne kesantoon. Vaatimus vaan oli, että naapuri viljelee, koska ei halunnut nähdä maitaan viljelemättöminä, edes omana kesantona.


Tyhmä tai äkkirikas?

Meilläpäin, täällä A-alueella, vilja-aitassa, jossa tuotetaan Suomen parhaat rehut, joita pohjanmaata myöten halutaan, sekä parhaat oluen ja mehevimmän ruisleivän sekä maistuvimman vehnäsämpylän raaka-aineet, meillä on euronkuvat silmissä, jokaisella. Siksi joudumme maksamaan sellaista hintaa pellosta kuin on tarve.

Kyllä raha kelpaa ihmiselle, ei siitä ole kyse, vaan siitä, että tiedon valtatie ei ole tavoittanu jokasen metsäisen mökkipahasen poikamiesta tai perhettä tai perikuntaa. Eletään 60-lukua ja kuitataan vuokrat polttopuilla ja pihanaurauksella.... :P


Kännä lausuu viisaita sanoja, tämä on varmaan yksi keskeisimmistä tukien aluejaon perusteluista. :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Karvaa ja paskaruohoa kasvattavan luomuhörhön itsensäkehumissaagan sekä paikkansa tuntevan järjestöaktiivin palopuheenvuoron jälkeen ja FUCK YOU-pallon heittelyn jäljiltä ollaan vieläkin tilanteessa ettei summista ole mitään hajua.

Vika ei ole aina peilissä, jos kuva ei miellytä.

Juu ei. Onneks mun peilistä kattoo kaljamahanen isokuokkanen vähän kaljuuntunu 35-vuotias keskikaljannoutaja.... ;D ;D

Tulis slaaki jos sieltä kattois joku MTK:n nostatuspuhepyrkyri tai luomuun haksahtanu 221 kasvulohkon tukiviljelijä jolle savikka ja juola on elämän suola. ;D

Ei tarvi menettää yöunia jos jää 5.5kiloeuroo löpöpalautuksia saamatta, kuukauden palkka siis PP:lle. Mulle riittää kun saa ajan kulumaan ja itellä on mukavaa. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Tuet 2015--->
Karvaa ja paskaruohoa kasvattavan luomuhörhön itsensäkehumissaagan sekä paikkansa tuntevan järjestöaktiivin palopuheenvuoron jälkeen ja FUCK YOU-pallon heittelyn jäljiltä ollaan vieläkin tilanteessa ettei summista ole mitään hajua.

Vika ei ole aina peilissä, jos kuva ei miellytä.

Juu ei. Onneks mun peilistä kattoo kaljamahanen isokuokkanen vähän kaljuuntunu 35-vuotias keskikaljannoutaja.... ;D ;D

Tulis slaaki jos sieltä kattois joku MTK:n nostatuspuhepyrkyri tai luomuun haksahtanu 221 kasvulohkon tukiviljelijä jolle savikka ja juola on elämän suola. ;D

Ei tarvi menettää yöunia jos jää 5.5kiloeuroo löpöpalautuksia saamatta, kuukauden palkka siis PP:lle. Mulle riittää kun saa ajan kulumaan ja itellä on mukavaa. :D
Asenne kohallaan :D

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Tuet 2015--->
Jaaha, lietteen vastaanotosta ei sitte enää makseta, sivu 180:

"Peltolohkolle lisätään ravinnepitoista orgaanista materiaalia, jonka orgaanisen aineksen pitoisuus (kuivaainepitoisuus)
on vähintään 20 %. Käytettävät materiaalit voivat olla vain lannoitevalmistelain mukaisia
orgaanisia lannoitteita, maanparannusaineita tai kasvualustoja, toiselta tilalta hyötykäyttöön hankittua
kuivalantaa tai lannasta erotettua kuivajaetta."

Hyvin te muuten Joozeppia tottelette:
"mahtaako ihan tarkkoja vielä olla tarjollakaan mut ihan hyvä et alotit uudet ketjun. kootaan tähän tietoa kun sitä putoilee. noi muut ketjut häröilee jo liikaakin."  ;D

Mielenkiintosta, justiinhan joku kierosilmä piirteli valtaojia vipukarttat täyteen: "Valtaojista ei ole muuta kattavaa viranomaisrekisteriä kuin viljelijän
ilmoituksen mukaiset merkinnät peruslohkokartoille."

Viimeksi muokattu: 13.03.14 - klo:20:41 kirjoittanut Jompero

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tuet 2015--->
Karvaa ja paskaruohoa kasvattavan luomuhörhön itsensäkehumissaagan sekä paikkansa tuntevan järjestöaktiivin palopuheenvuoron jälkeen ja FUCK YOU-pallon heittelyn jäljiltä ollaan vieläkin tilanteessa ettei summista ole mitään hajua.

Vika ei ole aina peilissä, jos kuva ei miellytä.

Juu ei. Onneks mun peilistä kattoo kaljamahanen isokuokkanen vähän kaljuuntunu 35-vuotias keskikaljannoutaja.... ;D ;D

Tulis slaaki jos sieltä kattois joku MTK:n nostatuspuhepyrkyri tai luomuun haksahtanu 221 kasvulohkon tukiviljelijä jolle savikka ja juola on elämän suola. ;D

Ei tarvi menettää yöunia jos jää 5.5kiloeuroo löpöpalautuksia saamatta, kuukauden palkka siis PP:lle. Mulle riittää kun saa ajan kulumaan ja itellä on mukavaa. :D

Peruskoululaiseksi et sitten ole mitenkään erityisen hyvin säilynyt. Sisälukutaitokin vaikuttaa heikolta, kun muita pitää pyytää lukemaan puolestaan. Sekö sitten syynä, että pitää noin vihamielinen asenne olla? Eikös siellä koulussa nykyisin ole kaikenlaisia psykologeja ja kuraattoreita. Voihan sitä pahaa oloaan tietysti täälläkin purkaa, mutta mahtaako tuottaa tulosta?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Karvaa ja paskaruohoa kasvattavan luomuhörhön itsensäkehumissaagan sekä paikkansa tuntevan järjestöaktiivin palopuheenvuoron jälkeen ja FUCK YOU-pallon heittelyn jäljiltä ollaan vieläkin tilanteessa ettei summista ole mitään hajua.

Vika ei ole aina peilissä, jos kuva ei miellytä.

Juu ei. Onneks mun peilistä kattoo kaljamahanen isokuokkanen vähän kaljuuntunu 35-vuotias keskikaljannoutaja.... ;D ;D

Tulis slaaki jos sieltä kattois joku MTK:n nostatuspuhepyrkyri tai luomuun haksahtanu 221 kasvulohkon tukiviljelijä jolle savikka ja juola on elämän suola. ;D

Ei tarvi menettää yöunia jos jää 5.5kiloeuroo löpöpalautuksia saamatta, kuukauden palkka siis PP:lle. Mulle riittää kun saa ajan kulumaan ja itellä on mukavaa. :D

Peruskoululaiseksi et sitten ole mitenkään erityisen hyvin säilynyt. Sisälukutaitokin vaikuttaa heikolta, kun muita pitää pyytää lukemaan puolestaan. Sekö sitten syynä, että pitää noin vihamielinen asenne olla? Eikös siellä koulussa nykyisin ole kaikenlaisia psykologeja ja kuraattoreita. Voihan sitä pahaa oloaan tietysti täälläkin purkaa, mutta mahtaako tuottaa tulosta?

Onneks on ulkolukutaitoa, olis jääny se apukoulun kakkonen suorittamati.

Mää oon pahalla päällä ku karkkipäivä on vasta huomenna ja limpparitkin loppu. Sokeritasot alhaalla josta seuraa paha olla... ;D ;D

Mut juu, laitas viisaana niitä lukuja pöytään, viikko aikaa laskea mitä tarjota vuokraa. Kun ei ne MTK-vätykset mitään numeroita ole laittanu minnekään, pelkkää tuuleen huutelua ja veteen piirrettyä viivaa, kuten niillä on tapana.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tuet 2015--->
Aika vähän keskusteluttaa uusi tukiesitys, vai onko täällä kaikki muut ku mä A-aluelaisia, joita ei enää kovin montaa olekkaan  ???

Näyttäis turpaan tulevan vähän kaikille ja erityisesti nurmivaltaiset tilat runtataan erityisesti ymppikorvauksessa, mutta onhan se loogista, että vähäpäästöisille ei makseta mitään  :o

Ainoo oikea "torjuntavoitto" oli toi isojen leikkausrajan nosto 250 hehtaariin  :)

Kasvinviljelyn tukia pudotettiin etelässä pohjoista enemmän, olikohan se jotain alkusoittoa tuleville 142-neuvotteluille ?

Joku viemärilietteen vastaanoton tukeminen ihmetyttää ymppikorvauksessa, miten viemärilietteen vastaanotto parantaa ympäristön tilaa  :o

Ja lopux, skänni, vaikka et viitti tukiesitystä lukea, niin lue eres konstantemin viestit, niissä oli aika hyvä kooste Aalle  ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Aika vähän keskusteluttaa uusi tukiesitys, vai onko täällä kaikki muut ku mä A-aluelaisia, joita ei enää kovin montaa olekkaan  ???

Näyttäis turpaan tulevan vähän kaikille ja erityisesti nurmivaltaiset tilat runtataan erityisesti ymppikorvauksessa, mutta onhan se loogista, että vähäpäästöisille ei makseta mitään  :o

Ainoo oikea "torjuntavoitto" oli toi isojen leikkausrajan nosto 250 hehtaariin  :)

Kasvinviljelyn tukia pudotettiin etelässä pohjoista enemmän, olikohan se jotain alkusoittoa tuleville 142-neuvotteluille ?

Joku viemärilietteen vastaanoton tukeminen ihmetyttää ymppikorvauksessa, miten viemärilietteen vastaanotto parantaa ympäristön tilaa  :o

Ja lopux, skänni, vaikka et viitti tukiesitystä lukea, niin lue eres konstantemin viestit, niissä oli aika hyvä kooste Aalle  ;)

Ne summat?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Tuet 2015--->
Karvaa ja paskaruohoa kasvattavan luomuhörhön itsensäkehumissaagan sekä paikkansa tuntevan järjestöaktiivin palopuheenvuoron jälkeen ja FUCK YOU-pallon heittelyn jäljiltä ollaan vieläkin tilanteessa ettei summista ole mitään hajua.

Vika ei ole aina peilissä, jos kuva ei miellytä.

Juu ei. Onneks mun peilistä kattoo kaljamahanen isokuokkanen vähän kaljuuntunu 35-vuotias keskikaljannoutaja.... ;D ;D

Tulis slaaki jos sieltä kattois joku MTK:n nostatuspuhepyrkyri tai luomuun haksahtanu 221 kasvulohkon tukiviljelijä jolle savikka ja juola on elämän suola. ;D

Ei tarvi menettää yöunia jos jää 5.5kiloeuroo löpöpalautuksia saamatta, kuukauden palkka siis PP:lle. Mulle riittää kun saa ajan kulumaan ja itellä on mukavaa. :D

Peruskoululaiseksi et sitten ole mitenkään erityisen hyvin säilynyt. Sisälukutaitokin vaikuttaa heikolta, kun muita pitää pyytää lukemaan puolestaan. Sekö sitten syynä, että pitää noin vihamielinen asenne olla? Eikös siellä koulussa nykyisin ole kaikenlaisia psykologeja ja kuraattoreita. Voihan sitä pahaa oloaan tietysti täälläkin purkaa, mutta mahtaako tuottaa tulosta?

Onneks on ulkolukutaitoa, olis jääny se apukoulun kakkonen suorittamati.

Mää oon pahalla päällä ku karkkipäivä on vasta huomenna ja limpparitkin loppu. Sokeritasot alhaalla josta seuraa paha olla... ;D ;D

Mut juu, laitas viisaana niitä lukuja pöytään, viikko aikaa laskea mitä tarjota vuokraa. Kun ei ne MTK-vätykset mitään numeroita ole laittanu minnekään, pelkkää tuuleen huutelua ja veteen piirrettyä viivaa, kuten niillä on tapana.
mie tarjoilen lukuja loimaalle  :P sato+100e siinä hyvä vuokrahinta,eiks ni?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Pera, ne tuet, ei vuokraa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Tuet 2015--->
Pera, ne tuet, ei vuokraa.
eiks miekkonen just tuskaillu ku ei tiiä et pal tarjoo vuokraa ku ei tiiä tukia? ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tuet 2015--->
Pera, ne tuet, ei vuokraa.
eiks miekkonen just tuskaillu ku ei tiiä et pal tarjoo vuokraa ku ei tiiä tukia? ::)

Perassa on selvästi piileviä talousneron piirteitä.  :D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Tuet 2015--->
Pera, ne tuet, ei vuokraa.
eiks miekkonen just tuskaillu ku ei tiiä et pal tarjoo vuokraa ku ei tiiä tukia? ::)

Perassa on selvästi piileviä talousneron piirteitä.  :D
tattistavaan :) tänään tuli kyl kunnalta kirje,mu ei siin puhuttu mitää mun taloustietämyksestä ;D

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tuet 2015--->
Ne summat?

Nyt Skännä valot päälle!

Tarjoot vaan samat vuokrat kuin tähänkin asti. Lues toi mun viesti tänään klo 09.52, johon olen kerännyt parista eri lähteestä niin tarkat tiedot kuin olen löytänyt.

p.s. Nää perustuu sisälukutaitoisen jauholakin netistä löytämiin tietoihin, enkä ota näistä mitään vastuuta!