Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kylvölannoittimista  (Luettu 19361 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
kylvölannoittimista
Vähä kahtellu josko ostas isomman koneen. 2000 nostolaite simultalla kylvetty vuodesta -89. Sinänsä riittävä peli mutta pienet säiliöt tympäsee ja menishän se puolihinattava pienemmällä raktorilla. Pääasiassa oon kahtellu kh simultaa mutta nyt huomasin että edullisesti sais myös tumen hkl2500:sen. Kiekkovantaat oltava vähintään siemenpuolella ja hs-laite pakollinen.
Simulta kh 2500 vai tume hkl2500? Ja miksi?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kylvölannoittimista
Vähä kahtellu josko ostas isomman koneen. 2000 nostolaite simultalla kylvetty vuodesta -89. Sinänsä riittävä peli mutta pienet säiliöt tympäsee ja menishän se puolihinattava pienemmällä raktorilla. Pääasiassa oon kahtellu kh simultaa mutta nyt huomasin että edullisesti sais myös tumen hkl2500:sen. Kiekkovantaat oltava vähintään siemenpuolella ja hs-laite pakollinen.
Simulta kh 2500 vai tume hkl2500? Ja miksi?

Tume . En kommentoi enempää .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: kylvölannoittimista
Vähä kahtellu josko ostas isomman koneen. 2000 nostolaite simultalla kylvetty vuodesta -89. Sinänsä riittävä peli mutta pienet säiliöt tympäsee ja menishän se puolihinattava pienemmällä raktorilla. Pääasiassa oon kahtellu kh simultaa mutta nyt huomasin että edullisesti sais myös tumen hkl2500:sen. Kiekkovantaat oltava vähintään siemenpuolella ja hs-laite pakollinen.
Simulta kh 2500 vai tume hkl2500? Ja miksi?
Simulta .  En kommentoi enempää .
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kylvölannoittimista
En kommentoi yhtään mitään.

Pojat on antanu jo tyhjentävän ja laajan vastauksen. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: kylvölannoittimista
Simulta. En kommentoi enempää.
Power By Perkins

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: kylvölannoittimista
Tume. Nou more komments ;D

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: kylvölannoittimista
Pikkuserkulla olis jouten siisti 2500kh simulta lopettamisen takia. Siksi simulta.

+250

  • Vieras
Vs: kylvölannoittimista
Muuten vois suositella kumpaa vain.Mutta vain toinen on valmistettu Pohjanmaalla.
Eli Simulta 8)

Silti:Puolihinattavas on nostolaite ja hinattavan koneen huonot puolet,ja hyviä vain vähä.

Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo:22:34 kirjoittanut +250

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannoittimista
  Minkäläiset kiekkovantaat on nykyisin tumessa,ainakin 80- lukuisessa tumessa olleet eivät olleet minusta onnistunet, mulla oli molemmat kun  tingin ostaessa ,mut en kyllä pitänyt niitä kiekkoja kun yhden kevään alla, siemenet tippuivat miten sattui eri syvyksiin kun jotenkin tulivat sieltä vannasputken ja lautasen välistä ulos muualtakin kun sieltä mistä piti.
Sitten sorruin simultaan,kaveri kauppasi sen verran edullisesti että piti ostaa, mutta molemmilla kylväneenä nykyisenä simultan omistajana sanoisin että noista kahdesta Tume..
  On jotenkin laadukkaammin tehdyn oloinen ja varmaan kestävämpikin

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannoittimista
  Mikä on muuten puolihinattava kylvökone, miten kylvökonetta voi vetää vain puoliksi  ..

antti-x

  • Vieras
Vs: kylvölannoittimista
Muuten vois suositella kumpaa vain.Mutta vain toinen on valmistettu Pohjanmaalla.
Eli Simulta 8)


Eli suosituksesi on Tume? Pohjalaisellehan ei sovi edes vitsillä antaa hitsauskonetta, tuhoaa vaan ison kasan rautaa ja Suomen maineen teollisuusmaana  :P

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannoittimista
  Ilman muuta Tume, Simultan osatkin ovat täysin  leikkurin jäljiltä hitsattu kasaan , teräviä särmiä ja nurkkia jokapuolella että saa varoa ettei ole nyrkit ruvella kun jotain joutuu rassaaman, ja ainakin tuossa takapyöräkoneessa sen ensimmäisen vetävän  ketjunpäälläpysymistä saa kytätä jatkuvasti, no näkehän sen mittarista jos lakkaa pyörimästä mut ei sitä tule aina katottua. Myöskin niiden vantaitten kiinnitys alkaa aika pian antaman periksi sivusuunnassa, parin vuoden välein pitäs uusia ne muovinappulat mitkä ovat niinkuin laakereina siellä.
  No, ehkä nekin ovat jo oppineet nykyään kiinnittämään työn jälkeen huomiota enemmän mutta silloin toistakymmentä vuotta sitten kun tän ostin niin sellaiselta kyläsepän rusnaamalta vehkeltä vaikutti,,
 Kyllä täytyy myöntää että parhaat koneet tehdään Suomen rajojen ulkopuolella..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kylvölannoittimista
Muuten vois suositella kumpaa vain.Mutta vain toinen on valmistettu Pohjanmaalla.
Eli Simulta 8)


Eli suosituksesi on Tume? Pohjalaisellehan ei sovi edes vitsillä antaa hitsauskonetta, tuhoaa vaan ison kasan rautaa ja Suomen maineen teollisuusmaana  :P

Mää luulin et olen ainoa paska hitsari, on sitten muitakin, ja vielä pohjanmaalainen. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: kylvölannoittimista
   takapyöräkoneessa sen ensimmäisen vetävän  ketjunpäälläpysymistä saa kytätä jatkuvasti, no näkehän sen mittarista jos lakkaa pyörimästä mut ei sitä tule aina katottua.

Hyvä tietää! Mä oon ykstoista kevättä kylväny riskillä. Riski ei oo kyllä kertaakaan realisoitunu  ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kylvölannoittimista
   takapyöräkoneessa sen ensimmäisen vetävän  ketjunpäälläpysymistä saa kytätä jatkuvasti, no näkehän sen mittarista jos lakkaa pyörimästä mut ei sitä tule aina katottua.

Hyvä tietää! Mä oon ykstoista kevättä kylväny riskillä. Riski ei oo kyllä kertaakaan realisoitunu  ;D

  Ne välillä olevien tiukkauspyörien linjaus oli alun alkaen pois linjasta, ja vanhemmiten se tappi missä ovat kiinni löystyy niin peruutettaessa tahtoo pudota ketju pois päältä,, onnea ja menestystä sulle jatkossakin.