Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tuista vatvominen  (Luettu 15665 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
tuista vatvominen
Mikäs juttu Tää on kun monissa ketjuissa vatvotaan näitä tukia ja niiden tarvetta koitetaan perustella. Kaikki sen tietää kait että tuet on poliittisia päätöksiä ja niiden kohdennus ei välttämättä palvele tarkoitusta vaan siitä on saatu syy tukea maataloutta jotta lopputulemana saadaan halvempia tuotteita kuluttajille.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
....mutta jos ei halua menestyä, vaan kadehtia?  :'(
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D

Jeps ja juurikin niin, mieluummin miettii tuotantoa etiäpäin kuin ressaa asioita jolle ei juurikaan voi mitään...

Lisäksi esimerkit provoihin haetaan luonnollisesti provoista eikä kokonaisuuksia haluta nähdä... meillä esim  tuet karkeesti puolet, vaikka ollaan täällä kuuluisalla c:llä.... enkä tiettävästi ole mitään unohtanut hakea...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
....mutta jos ei halua menestyä, vaan kadehtia?  :'(
Kyllähän kadehtiminenkin käy elämän tarkoitukseksi  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: tuista vatvominen
Niin mun mielestä tukimääristä saa ja pitääkin puhua ja useiten nää kommentit niistä puhumista vastaan tuleekin alueelta missä tuet on korkeammat. Adami on tässä hyvä esimerkki. Kuitenkin sitä mitä haen takaa on että ei kanata puhua tässävaiheessa mitä vastinetta saa tuista koska ei niiden tarkoitus ole lisätä tuotantoa. Polittisilla päätöksillä jatkossakin mennään ja nykymuodossa voisi lopettaa kaikki tarkastukset tai hoitaa ne paperilla ja jaettaisi tuet tuotantoyksiköiden mukaan eli peltohehtaarien ja parsipaikkojen. Jos taas halutaan vastinetta tuille niin siirretään ne maitomäärään ja myytyyn viljaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: tuista vatvominen
Niin mun mielestä tukimääristä saa ja pitääkin puhua ja useiten nää kommentit niistä puhumista vastaan tuleekin alueelta missä tuet on korkeammat. Adami on tässä hyvä esimerkki. Kuitenkin sitä mitä haen takaa on että ei kanata puhua tässävaiheessa mitä vastinetta saa tuista koska ei niiden tarkoitus ole lisätä tuotantoa. Polittisilla päätöksillä jatkossakin mennään ja nykymuodossa voisi lopettaa kaikki tarkastukset tai hoitaa ne paperilla ja jaettaisi tuet tuotantoyksiköiden mukaan eli peltohehtaarien ja parsipaikkojen. Jos taas halutaan vastinetta tuille niin siirretään ne maitomäärään ja myytyyn viljaan.
Onpa taas huolella luettu mun juttujani ;D ;D Mutta ei se mitään, pysy uskossa lujana ja muista kuka tän ketjun aloitti ;)

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
  Se on vaan sävellettävä soiton mukaan, soittajiin ei voida vaikuttaa

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: tuista vatvominen
Jos ne tuet onkin menestyksen salaisuus! AShän totesi, että pyörii parii vuotta ilman tukia ja sitten rommaa?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: tuista vatvominen
Mikäs juttu Tää on kun monissa ketjuissa vatvotaan näitä tukia ja niiden tarvetta koitetaan perustella. Kaikki sen tietää kait että tuet on poliittisia päätöksiä ja niiden kohdennus ei välttämättä palvele tarkoitusta vaan siitä on saatu syy tukea maataloutta jotta lopputulemana saadaan halvempia tuotteita kuluttajille.

Niimpä, mutta kun maajussukat on tukien saajia, niin ei ka ne saajat voi päättää perusteista, miten niitä jaetaan  :o
Ne taas jotka päättää nää perusteet, ei jostakin syystä sitten kelpaa maajussukoille nää päätetyt perusteet  :(
Nää maajussukat haluaa ite päättä nää perusteet, miten verovaroilla tuetaan maataloutta  ::)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

antti-x

  • Vieras
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
  Se on vaan sävellettävä soiton mukaan, soittajiin ei voida vaikuttaa

Ne jotka asioista puhuvat, eivät välttämättä asioista päätä.

Mutta ne jotka asioista eivät puhu, eivät ainakaan asioista päätä.

Agronet on lähes missä tahansa tuki tai maatalousasiaan liittyvässä google-haussa ekalla sivulla, ja usein ensimmäinen ei-viranomaissivu. Ja google määrittää aika vahvasti todellisuutta tänä päivänä.

Minä olen vatvonut eri asioiden tukemista täällä, ja keskimäärin yrittänyt olla tasapuolinen. Onko se sitten kuitenkin ollut vain kateutta joka sen on saanut aikaan? Eikä minkäänlaista halua saada maailmaa astetta järjellisemmäksi? Ja millä perusteella se sitten on vain kateutta?

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
  Se on vaan sävellettävä soiton mukaan, soittajiin ei voida vaikuttaa

Ne jotka asioista puhuvat, eivät välttämättä asioista päätä.

Mutta ne jotka asioista eivät puhu, eivät ainakaan asioista päätä.

Agronet on lähes missä tahansa tuki tai maatalousasiaan liittyvässä google-haussa ekalla sivulla, ja usein ensimmäinen ei-viranomaissivu. Ja google määrittää aika vahvasti todellisuutta tänä päivänä.

Minä olen vatvonut eri asioiden tukemista täällä, ja keskimäärin yrittänyt olla tasapuolinen. Onko se sitten kuitenkin ollut vain kateutta joka sen on saanut aikaan? Eikä minkäänlaista halua saada maailmaa astetta järjellisemmäksi? Ja millä perusteella se sitten on vain kateutta?

Minun mielestä sinä et ole tasapuolinen, vaan erittäin asenteellinen  :(
Haluat luoda kuvaa jostakin "verovaroilla tuotetusta" hömpästä, vertailet asioita näkövinkkelistä, joilla ei ole mitään tekemistä itse tukien maksujen ja perusteiden kanssa  8)

Kun verrataan tukien kannattavuutta, niin  silloin pitää ensiksi katsoa sitä, mikä on ollut se alkuperäinen tarkoitus tukien maksamisella, ei tukien tarvitse täyttää muita päämääriä, kuin ne jotka sille on alunperin asetettu.  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

antti-x

  • Vieras
Vs: tuista vatvominen
... ja kun asia ei vatvomalla miksikään muutu  :D

Kaikki kadehtimiseen käytetty aika on omasta menestymisestä pois  :D
  Se on vaan sävellettävä soiton mukaan, soittajiin ei voida vaikuttaa

Ne jotka asioista puhuvat, eivät välttämättä asioista päätä.

Mutta ne jotka asioista eivät puhu, eivät ainakaan asioista päätä.

Agronet on lähes missä tahansa tuki tai maatalousasiaan liittyvässä google-haussa ekalla sivulla, ja usein ensimmäinen ei-viranomaissivu. Ja google määrittää aika vahvasti todellisuutta tänä päivänä.

Minä olen vatvonut eri asioiden tukemista täällä, ja keskimäärin yrittänyt olla tasapuolinen. Onko se sitten kuitenkin ollut vain kateutta joka sen on saanut aikaan? Eikä minkäänlaista halua saada maailmaa astetta järjellisemmäksi? Ja millä perusteella se sitten on vain kateutta?

Minun mielestä sinä et ole tasapuolinen, vaan erittäin asenteellinen  :(
Haluat luoda kuvaa jostakin "verovaroilla tuotetusta" hömpästä, vertailet asioita näkövinkkelistä, joilla ei ole mitään tekemistä itse tukien maksujen ja perusteiden kanssa  8)

Kun verrataan tukien kannattavuutta, niin  silloin pitää ensiksi katsoa sitä, mikä on ollut se lakuperäinen tarkoitus tukien maksamisella, ei tukien tarvitse täyttää muita päämääriä, kuin ne jotka sille on alunperin asetettu.  :o

Minä vertailin tukia tuotannon näkökulmasta, voit tehdä oman vertailun jostain muuta näkökulmasta, lukuja vain pöytään. Itseä kun tuotanto kiinnostaa niin keskityn siihen.

Tai sitten voidaan ajatella että "suu auki ja silmät kiinni, kai sinne jotain joku suvaitsee pistää" ;)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8415
Vs: tuista vatvominen
Jos tuet laskee, eniten kärsivät maanviljelijöiden ympärillä pyörivät perskärpäset.
Tukien pitää laskun jälkeen kuitenkin olla tasapuolisia, jotta kyvykkäimmät viljelijät jatkavat.
Mystinen kesälaatumies

antti-x

  • Vieras
Vs: tuista vatvominen
Jos tuet laskee, eniten kärsivät maanviljelijöiden ympärillä pyörivät perskärpäset.
Tukien pitää laskun jälkeen kuitenkin olla tasapuolisia, jotta kyvykkäimmät viljelijät jatkavat.

Tätä komppaan, tosin oma tuotanto perustuu keskimääräistä vähemmän peltojen omistukseen tai edes hallintaan.