Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Antaa kaikkien kukkien kukkia, avioliiton tasa-arvo adressi näkemyksissäkin  (Luettu 14513 kertaa)

mymmy

• Vieras
Miksi ihmisten pitää olla joka asiassa tasa-arvoisia,kun tosiasiassa niin ei kuitenkaan ole.Minä en ole yhtään pahoillani,vaikkei mulla ole tasa-arvoa.Mihin minä sitä tartten?

Lapsilla on oikeus isään ja äitiin.Mielestäni lasten oikeuden pitää mennä  aikuisen itsekkään minäminä oikeuden edelle.

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
En ota kantaa juuta enkä jaata noihin homoihin, mutta tuo aloitusotsikko "Antaa kaikkien kukkien kukkia" mietityttää.

Ajatellaanpa ihmiselle välttämättömiä toimintoja, joita ilman ei voi elää.

Valitsenpa tuo ravinnon saannin. Viljelytoimissa, riippumatta tyylilajista, pyritään hyvään sadon tuottoon. Rikkaruohoille laitetaan hanttiin tavalla tai toisella. Eli kaikkien kukkien ei anneta kukkia. Aika tavanomaista toimintaa, mutta sikäli raadollista ei toivotuille kasveille. Kun ruuasta ei toistaiseksi ole esim. suomessa pulaa, niin voimme pelleillä kaikenlaisilla luomuilla ja suomuilla.

Näin voidaan toimia, kun ruokaa riittää kaupan hyllyllä. Ei se, että pärjäisimme pelkästään luomuruuan varassa, vaan se että väestömäärän kasvaessa, joudumme yrittämään suurempia satoja maailmanlaajuisesti. On geenimuuntelua ja järeitä myrkkyjä. Koko ajan kilpajuoksua luontoa vastaan. Se laittaa hanttiin rikkaruohoja ja tuholaisia luomalla.

Tässä pienessä tasapainoilussa mennään etiä päin.

Siirrytään sitten siihen loppupäähän. Joku ulkoinen tai sisäinen tekijä maapallolla on ottanut ihmikunnasta niskalenkin. Vaikka ydintalven aiheuttava asteroidi. Ainoa mahdollisuus on ihmiskunnalle Keravalaisen Penan kehittämä avaruusalus, johon mahtuu vain kaksi ihmistä. Meneekö sinne Pena ja Make vai esim. Pena ja Pirjo?

No, nyt ei tarvii semmosia aatella.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Mä en ole nyt täysin sisäistänyt sitä mistä tässä on nyt kyse. Meillähän homppelit saavat muodostaa ihan vapaasti parisuhteen ilman vainoa, vrt. monet maat.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Lapsilla on oikeus isään ja äitiin.Mielestäni lasten oikeuden pitää mennä  aikuisen itsekkään minäminä oikeuden edelle.
[/quote]

Varsinaiseen asiaan kantaa ottamatta, kyllä se isyys ja äitiys on nykyään hakusessa monella heteroparillakin..

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Varsinaiseen asiaan kantaa ottamatta, kyllä se isyys ja äitiys on nykyään hakusessa monella heteroparillakin..
[/quote]

Siis just noin ja se vastuunkanto......mä tiedän moniakin tapauksia ja joskus tulee väistämättä mieleen että noiden ei olis edes kannattanut hankkia (yhteisiä) lapsia......jos niitä ollenkaan....

Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo:16:17 kirjoittanut Luomujussi

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jääkiekkopelin jälkeen voin vaan nyt sanoa, että ei noista homoista oo muuta kuin haittaa. Muuttaisivat loputkin sinne ruottiin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

navettapiika

• Vieras

[/quote]Ja avioerossa se sitten lopullisesti punnitaan. Meillä ei ole väännetty huoltoasioista kättä, minä olen lasten yksinhuoltaja ja lapsilla on oikeus tavata isäänsä. Lapsilla  on oikeus, mutta isällä ei ole velvollisuutta. Elikkä jos isälle ei käy, niin lasten oikeus  on yhtä tyhjän kanssa.
Juridisesti on tulevaisuudessa isoja pähkinöitä purtavaksi, kun homoparit hankkivat yhteisiä lapsia. Lapsella on vain toisen sukusolut ja toisen on nykyään adoptoitava lapsi. Mitenkäs erossa nämä punnitaan tai tutkitaan, kumpi on oikeutettu lapseen? Menee melko vaikeaksi. Näitä vääntöjä ei varmasti hetkessä ratkaista.
Jos lapsi on adoptoitu, niin siinä tilanteessa pariskunta on tasa-arvoisessa(siinä se taas tuli) asemassa lapseen nähden. Ei näihin asioihin varmasti ratkaisuja hetkessä löydy, eikä ratkaisut varmasti miellytä kaikkia.

antti-x

• Vieras

Ja avioerossa se sitten lopullisesti punnitaan. Meillä ei ole väännetty huoltoasioista kättä, minä olen lasten yksinhuoltaja ja lapsilla on oikeus tavata isäänsä. Lapsilla  on oikeus, mutta isällä ei ole velvollisuutta. Elikkä jos isälle ei käy, niin lasten oikeus  on yhtä tyhjän kanssa.
Juridisesti on tulevaisuudessa isoja pähkinöitä purtavaksi, kun homoparit hankkivat yhteisiä lapsia. Lapsella on vain toisen sukusolut ja toisen on nykyään adoptoitava lapsi. Mitenkäs erossa nämä punnitaan tai tutkitaan, kumpi on oikeutettu lapseen? Menee melko vaikeaksi. Näitä vääntöjä ei varmasti hetkessä ratkaista.
Jos lapsi on adoptoitu, niin siinä tilanteessa pariskunta on tasa-arvoisessa(siinä se taas tuli) asemassa lapseen nähden. Ei näihin asioihin varmasti ratkaisuja hetkessä löydy, eikä ratkaisut varmasti miellytä kaikkia.
[/quote]

Ei siinä ole mielestäni mitään ongelmaa. Juridiset vanhemmat ovat juridiset vanhemmat kuten adoptiossakin. Peruuttamaton päätös jonka jälkeen mitään eroa ei tehdä biologiseen vanhemmuutteen kuin jossain luuytimen luovutusjutuissa tms.

Mielestäni ollaan tosi kaukana siitä että homopareille olisi liian helppo hankkia (lain edessä yhteisiä) lapsia. Heteropareille se on liian helppoa, mutta ei kukaan ole siihen ajamassa tiukennuksia.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Kyllä siinä on juristeille toitä heteroparienkin perillisten perintöjen selvittelyssä jos vanhemmat ovat avioituneet useampaan kertaan ja joka liitosta on saatu lapsia,,nykyään ei ole kovinkaan harvinaista että jommallakummalla tai molemmilla on lapsia 3-4 kumppanin kanssa sekä yhteisiä..

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Miksi ihmisten pitää olla joka asiassa tasa-arvoisia,kun tosiasiassa niin ei kuitenkaan ole.Minä en ole yhtään pahoillani,vaikkei mulla ole tasa-arvoa.Mihin minä sitä tartten?

Tasa-arvo on luuserien keksintö,Menkää luontoon etsimään tasa-arvoa. ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Luonnossa... naaras päättää aina parinvalinnasta  ::)

Sama ihmisten kesken. Eli ei tarvitse iskeä mimmejä, ottaa vaan aina parhaan tulokkaan  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

pig24

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
[/quote]

;D ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Siis toi oli kai sun älykkäimpiä kommenttejas aikoihin. Sitä todellista tasa-arvoa saa hakea luomakunnasta mutta nyt oli kai kyse myös jostain moraalisen käsityksen piiristä...

Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo:18:21 kirjoittanut Luomujussi

pig24

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Kyllä siinä on juristeille toitä heteroparienkin perillisten perintöjen selvittelyssä jos vanhemmat ovat avioituneet useampaan kertaan ja joka liitosta on saatu lapsia,,nykyään ei ole kovinkaan harvinaista että jommallakummalla tai molemmilla on lapsia 3-4 kumppanin kanssa sekä yhteisiä..

Jep jep... Lapsettoman vainajan isä oli syntynyt 1852 ja saanut 18 lasta 2 eri naisen kanssa.  ;D

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Niin, mun mielestä on vain ihan kivaa, että minulla on samat oikeudet, velvollisuudet ja vastuut kuin muillakin yhteiskunnan jäsenillä. En tahtoisi millään palata sääty-yhteiskuntaan, kastijakoon tai siihen että vaikka naisilla ei olisi äänioikeutta...

Miksi pitää olla oikeus isään ja äitiin? Eikö tärkeämpää ole, että lapsella on hyvä ja turvallinen lapsuus sekä vastuullinen ja turvallinen koti?
Nothing is Something Worth Doing