Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Antaa kaikkien kukkien kukkia, avioliiton tasa-arvo adressi näkemyksissäkin  (Luettu 12719 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
"Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat ovat keränneet yli 40 500 allekirjoitusta lakimuutosta vastustavaan kansalaisadressiin adressit.com-sivustolla. Perussuomalaisen kansanedustajan Pentti Oinosen mukaan myös esimerkiksi seurakunnissa on kerätty nimiä lakia vastustaville paperilistoille.

Tasa-arvoinen avioliittolaki on eduskunnan lähetekeskustelussa torstaina. Kansalaisaloitteen oli allekirjoittanut lähes 167 000 kansalaista 13. joulukuuta mennessä, kun se luovutettiin puhemies Eero Heinäluomalle (sd.).

Laki antaisi homo- ja heteropareille yhtäläisen oikeuden mennä naimisiin.

Vastustajien adressi on päivätty sivustolle 9. joulukuuta 2012."

http://www.adressit.com

Näinköhän tämä lista jyrää vielä äänimäärällään tuon lakialoiteadressin?

Tuo "tasa-arvoinen" liitto-aloite on muuten nimetty ja markkinoitu kovin kierosti: Jos vastustat, olet tasa-arvoa vastaan! Tasa-arvon vastustamisesta puolestaan on tämän päivän Suomessa tehty jo itsessään puolirikollista. Eli menee vähän samaan sarjaan "joko olet lakannut hakkaamasta vaimoasi" kysymyksen kanssa...

Vastaavasti joka käänteessä puhutaan "homo- ja heteropareille yhtäläisen oikeuden mennä naimisiin"-teemasta. Varotaan kuitenkin visusti pukahtamasta, että samalla mahdollistettaisiin myöskin ei biologisin sitein tehtävä adoptio. Adoptiossa on kuitenkin kyse ensisijaisesti lapsen oikeuksista ja tarpeista, ei suinkaan aikuisen tarpeesta päästä vanhemmaksi! Eikä varsinkaan erisukupuolista suuntautuneisuutta edustavien vanhempien välisestä "tasa-arvosta".
Slippin 'n sliding

navettapiika

  • Vieras
Tätä  avioliitto lakia en ymmärrä oikein ollenkaan. Koko avioliitto on nykyään menettänyt sen arvonsa ja paikkansa, kun eron saa melkein tekstarilla ja lapsia jaetaan kuin kortteja pokerimatsissa. Tätä nyt himoitaan ja vaaditaan homoillekin. Minun puolesta ihan sama, vaikka jonoksi asti vihkimään ja avioliiton onnelliseen satamaan purjehtimaan. Mutta sitten lapsettomuushoitoihin marssitaankin ohi jonojen, kun meillekin on suotava ja tasa-arvon nimissä saatava pikkuvillekalleorvokki. Entäs miesparit, sitten onkin hyväksyttävä Suomeenkin kohdunvuokraus, koska onhan heillekin lapsi saatava konstilla tai toisella. Adoptio ei tule kysymykseenkään, koska samat sukugeenit on oltava.
Kohta ollaankin sitten käräoikeuksissa ihmeissään, kun näistä lapsista aloitetaan vääntö. Siellä tasa-arvokortit lentelee, kun kumpikin osapuoli sitä vaatii.
Miettiiköhän kukaan lasta, joka koulussa ilmoittaa hänellä olevan jo äiti ja neljäs äitipuoli menossa, isää ei lainkaan?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Miettiiköhän kukaan lasta, joka koulussa ilmoittaa hänellä olevan jo äiti ja neljäs äitipuoli menossa, isää ei lainkaan?
Mulla oli jo syntyessäni hörökorvat, olisko synnärillä hoitsun pitänyt sanoa että pitäkää pullossa, tuota mörköä tullaan kiusaamaan kumminkin?

Tää kääntyy varsin pian jankkaamiseksi, mutta en näe mitään mikä estäisi aloitteen läpimenon. Muissa poihjoismaissa se on jo hyväksytty ja mitä adoptioon tulee, niin se on jo projektina niin kattava jotta siinä kyllä selviää kuka sopii vanhemmaksi ja kuka ei, riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta.

Nytkin yksittäiset ihmiset voivat adoptoida lapsen, pitäisikö siihen lisätä joku homotesti jolla tutkitaan adptoijan seksuaalinen suuntautuneisuus?

Eiköhän ole vain parempi, että kaikilla ihmisillä on samata oikeudet ja velvollisuudet? Miksi ihmisiä  tarvitsee luokitella niin että määrittelemme mitä joku saa tehdä ja mitä ei?
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Kyl tuo Oinonenkin alkaa oikeasti olemaan siinä iässä, että häneltä pitäisi ottaa äänioikeus pois kaikkiin tuollaisiin asioihin liittyen  ;D

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12114
Kaikilla homoilla on oikeus mennä naimisiin naisen kanssa, kunhan ikä riittää eikä ko. leidi ole lähisukulainen. Samoin toisinpäin lesbojen kanssa. Samalla viivalla ollaan. Avioliitossa samaa sukupuolta olevien välillä ei ole kyse tasa-arvosta, vaan poikkeavan mallin hyväksymisestä.
Adoptiosta: Lapsia saa tehdä ilman soveltuvuustestejä - jopa ilman, että kykenee itse elättämään niitä. Siksi onkin mielenkiintoista, miksi adoptiota haluavat pitää puristaa jonkun soveltuvuusputken läpi. Ehkä adoptioasiaa ei kannata ottaa samalle pöydälle.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Länkytetään tasa-arvosta, jota ei ole olemassakaan. Ihmisten tulee olla yhdenvertaisia tässäkin asiassa. Tasa-arvoa ei ole olemassakaan muualla, kuin feministien agendassa ja jossain vasemmistolaisten utopiassa.

Mun nähdäkseni adoptioasia ei kuulu tähän. Sitä pidetään mukana, jos se sopii omaan näkemykseen eli puoltaa vastustusta tai vastustaa puoltamista :D

Toivottavasti laki menee läpi  8)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Naturalis

  • Vieras
Toivottavasti laki menee läpi  8)

Joo ettei toi yks vasurikansanedustaja turhaan veljensä muistoa loannut...  :o

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8376
Heh, homot ovat hauskoja. Ne on niin hemmetin tyhmiä ainakin telkkarisarjoissa.

... vitu homot
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Homot on piilevä voimavara. Niissä on tulevaisuus. ;D

Vai eikö poistoruuvissa idä? Boreal vois jalostaa pakarissa itävän siemenen. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mymmy

  • Vieras
Mymmy ei laita nimiä >:( Kalle Isokallio sanoi,että jos tuo laki menee läpi,monikaan köyhä maa ei adoptoi lapsia enää Suomeen.
Miksi niille ei riitä rekisteröity parisuhde?

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Allekirjoitan heti, kun miehet oppivat synnyttämään.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Allekirjoitan heti, kun miehet oppivat synnyttämään.
minä sitte ku veeti liittyy keskustapuolueeseen :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Länkytetään tasa-arvosta, jota ei ole olemassakaan. Ihmisten tulee olla yhdenvertaisia tässäkin asiassa. Tasa-arvoa ei ole olemassakaan muualla, kuin feministien agendassa ja jossain vasemmistolaisten utopiassa.

Mun nähdäkseni adoptioasia ei kuulu tähän. Sitä pidetään mukana, jos se sopii omaan näkemykseen eli puoltaa vastustusta tai vastustaa puoltamista :D

Toivottavasti laki menee läpi  8)

Lakiin kirjatussa rRekisteröidyssä parisuhteessa on valuvikansa, ja osin suoranaista kyykyttämistä. Tässä suhteessa olen ehdottomasti lain päivittämisen puolella. Onhan se nyt aika absurdia että esim. samaa sukunimeä pitää anoa erikseen! Vastaavasti en näe mitään tasavertaista siinä, että avioliitto sanan merkitystä ryhdytään lainsäädäntöteitse vekslaamaan.

Adoptioon liittyvät kysymykset minua tässä hiertävät. Lapsi on lapsi, ja lapsella on oikeus vanhempiin. Mutta että tätä lakia ajamalla asiaa yritetään kääntää päälaelleen, oikeudeksi vanhemmuuteen!
Slippin 'n sliding

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Lakiin kirjatussa rRekisteröidyssä parisuhteessa on valuvikansa, ja osin suoranaista kyykyttämistä. Tässä suhteessa olen ehdottomasti lain päivittämisen puolella. Onhan se nyt aika absurdia että esim. samaa sukunimeä pitää anoa erikseen! Vastaavasti en näe mitään tasavertaista siinä, että avioliitto sanan merkitystä ryhdytään lainsäädäntöteitse vekslaamaan.

Adoptioon liittyvät kysymykset minua tässä hiertävät. Lapsi on lapsi, ja lapsella on oikeus vanhempiin. Mutta että tätä lakia ajamalla asiaa yritetään kääntää päälaelleen, oikeudeksi vanhemmuuteen!
Joo. Olet oikeassa. Puhuin muuten avioliitosta lakiterminä. Kirkko saa tehdä mun puolesta mitä lystää ;)

Mutta oikeus vanhemmuuteen.....tällähän puolustetaan lapsettomuushoitoja pariskunnille tms....mulla ei ole kantaa tähän. Paitsi samaa paria olevien pitäisi  adoptiossa olla samalla viivalla muiden parien kanssa. Asiassa on näes monta mutkaa: on kohdunvuokrausta ja naisparit voivat hankkia lapsia lapsettomuushoidoilla ts keinohedelmöityksellä....adoptio on vain pisara meressä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Adoptioon liittyvät kysymykset minua tässä hiertävät. Lapsi on lapsi, ja lapsella on oikeus vanhempiin. Mutta että tätä lakia ajamalla asiaa yritetään kääntää päälaelleen, oikeudeksi vanhemmuuteen!
Tuohon adoptio-oikeuteen vielä vähän semantiikkaa, eli sanan adoptio merkitys on sama kuin lapseksiottaminen. Se ei ole kenenkään oikeus, mutta joku ottaa jonkun lapsekseen ja huolehtii hänestä kuin omasta lapsestaan.

Tärkeintä on että lapsella on hyvät ja huolehtivat vanhemmat, jotka tyydyttävät lapsen tarpeet, kasvattavat ja rakastavat häntä. En voi nähdä, että vain heteroparit siihen pystyisivät. Myös yksinhuoltajat ovat hyviä vanhempia ja en siten voi tehdä eroa homopareihin.

Jos Pertti saa teininä mukulan ja jää yksinhuoltajaksi, mutta varttuneempana tuntee olevansa homoseksuaali, pitääkö se kersa sitten myydä jollekin oikealle vanhemmalle?

Sammakko allekirjoittaa myös adoptio-oikeuden.
Nothing is Something Worth Doing