Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maxxum MX  (Luettu 6703 kertaa)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Maxxum MX
Juu tosta koneesta kyselisin vähä mitä kannattaa ottaa huomioon tollasta hankittaessa, onko millasia vikapaikkoja ja tyyppivikoja? Entä näiden kestosta suhteessa edeltäjiinsä, eli onko kehitys menny hyvään vai huonoon suuntaan aikojen saatossa. Ja mielellään vielä omakohtasta kokemusta todellisilta maxxumeilta ajavilta isänniltä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Maxxum MX
Juu tosta koneesta kyselisin vähä mitä kannattaa ottaa huomioon tollasta hankittaessa, onko millasia vikapaikkoja ja tyyppivikoja? Entä näiden kestosta suhteessa edeltäjiinsä, eli onko kehitys menny hyvään vai huonoon suuntaan aikojen saatossa. Ja mielellään vielä omakohtasta kokemusta todellisilta maxxumeilta ajavilta isänniltä.

Hevosmiesten tietotoimistosta kuultua (Case-mieheltä)...

On kuulemma Casetkin menneet pilalle naimisiin mentyään...
tethering holes to their concave windings

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Maxxum MX
Juu niin siin kävi valitettavasti :-[. Mutta onneks näitä malleja on vielä markkinoilla iha hyvi.

SikaMies

  • Vieras
Vs: Maxxum MX
Erittäin lujia koneita, ihan eri koneita ku just nää mxm:t jotka perustuu new hollandiin...varmaa perustekniikkaa ja tietääkseni ei mitää sen suurempaa tyyppivikaa, itellä kokemusta muutaman vuoden ajalta, hytti ihan mukavan ergonominen ja todella ketterä vielä 540 millisillä etukummeillakin verraten seim Valtraa...

Smpsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Maxxum MX
Talossa -00 120mx, etujousituksella, 650/540 rengastuksella, ilmastoinnilla, ilmapenkillä, lisähydrauliikalla, kuormaajalla Q970, tunteja pian 4000
Erittäin mukava kone ajaa, pitkä akseliväli, rauhallinen, sopii käteen, erittäin tilava ja hiljainen koppi. Vetokoukun näkee jatkettuna suoraan kopista, ei peileille tarvetta.

Kone on mukavasti vääntävä, hieman kierroksia lisättiin, kulkee nyt 47km/h @ 2700 kierrosta, auttoi kummasti mäkien nousuja.

Tähän koneeseen tykästyneinä taloon ostettiin toiseksi koneeksi vanhempi 5150 maxxum, ei ole paljon eroa, uudemmassa kehittyneempi koppi, tämä kone on 13.6-28 eturenkailla erittäin ketterä.

Kummassakin koneessa on pikavaihteet kerran takunnut, joku ohjausrelevika, ei kallis korjata.

Hyviä etukuormaajakoneita, kiitos suunnanvaihtimen ja 4 portaisen pikavaihteen, myös vakaita, ei perse nouse ilmaan ihan heti.


Hyviä pelejä tehdä töitä

Viimeksi muokattu: 27.11.07 - klo:22:12 kirjoittanut Smpsa

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Maxxum MX
Itellä oli kans kiikarissa cumminsin jatke, mutta tuli vehriä. Isojen poikien juttuja tuli seurattuja niin hyviä koneita on jos ei oo turhan vaativa mukavuuksien suhteen. Nyt on markkinoillakin aika paljon tarjontaa hyvistä koneista, viime vuonna ei ollut kuin karvalakkimalleja.

Mutta pähkinänkuores:
- Alkuperäset pikavaihteen tunnistimet menee yks kerrallaan, tarvikeosat kestävät kauemmin. Halpa remppa. (en tiedä onko oikee osan nimi mutta sinnepäin kuuluu)
- Etuakseli Carraro ei kestä ylimääräistä rääkkiä. MX135ssa ja 150/170 vahvemmat tekeleet.
- Nopeutus 51x0-sarjaan ~1000€, MX-sarjaan vähän kalliimpi. Lisää nopeutta 10kmh. Joidenkin mukaan tekee koneesta epäkelvon peltohommiin.
- Cummins kestää ja voimaakin sietää ottaa. Itse en kuitenkaan kierroksilla lisäisi, soppa maistuu turhaksi.
- 5100-sarjassa erikoinen nostolaite, kai siihen tottuu.

CNH tuotteilla samoja vikoja kuin nyyskyillä ennenkin. Paljon oon nähny katkasuhoidossa noit uusia MXMiä.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Maxxum MX
Juu tollasta on kuultu muiltaki noista koneista ku oon kyselly. Mites muuten se nopeutus tehään ja rupiaako esim perä ujeltaa? Ja onkos kukaan mitannu todellisia nopeuksia mitä tolla nopeutuksella saavutetaan ja millä renkailla?

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Maxxum MX
Juu tollasta on kuultu muiltaki noista koneista ku oon kyselly. Mites muuten se nopeutus tehään ja rupiaako esim perä ujeltaa? Ja onkos kukaan mitannu todellisia nopeuksia mitä tolla nopeutuksella saavutetaan ja millä renkailla?
Ei ujella perä. Muistaakseni jokin ratas vaihdetaan. MX-sarjassa tarvii keskikardaanin tuen. Ite kokeillut nopeutettua MX120 maksumia (ruuvattu) 710/70R38 renkailla, meni mittariin 42kmh/1800rpm. Huiput oli jotain 56 paikkeilla, en tiedä todellista nopeutta. Kovassa vauhdissa oli aika huono ohjattava (koko ajan piti ohjata), etujouset parantaa vähän tuntumaa.

Smpsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Maxxum MX
Maxxumeissa pitää mittari hyvin kutinsa jos on vaan  mittari kalibroitu oikeille renkaille, testattu vanhemmalla sekä uudemmalla gepsin kanssa.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Maxxum MX
Maxxumeissa pitää mittari hyvin kutinsa jos on vaan  mittari kalibroitu oikeille renkaille, testattu vanhemmalla sekä uudemmalla gepsin kanssa.
Ookko olllu Casen mies jo enne näitä malleja, vai vakuuttiko nämä sitte ku kävit koeajolla?

Smpsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Maxxum MX

Ookko olllu Casen mies jo enne näitä malleja, vai vakuuttiko nämä sitte ku kävit koeajolla?

Tuo mx120 tuli 2000, oli tarjouksessa valtran ja jontikan kanssa. Myyjä teki niin paljo paremman tarjouksen kuin muut, eikä mitään merkittävää eroa jontikkaan kuin hiljaisempi koppi ja paremmat varusteet.

Toisena koneena oli vierellä 705 valmet, mutta käyttö väheni kokoajan.
Vuosi sitten tuli ostettua tuo 5150, ja nyt on valmet myyty.

Eli ei Caseja ennen näitä ollenkaan.

Huollosta nyt ei voi kovia pisteitä tarjoa, ei täältäpäin löydy oikein asiantuntemusta, mutta eipä näissä hirveästi ole murheita ollut.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: Maxxum MX
Julmetun kestäviä koneita, ek. käytössä keulakin on  aika julmetun leveä aluksi.