Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jd6430 savupilvet  (Luettu 16609 kertaa)

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: jd6430 savupilvet

Suuttimilta vaikuttaa.  Tuuppaa sitä JD:n polttoaineen lisäainetta reilusti,mulla helpotti sillä. Ja käytä säännöllisesti. Finn dieselin ohjelma siitä hyvä että voit nakata koko egr venttiilin mäkeen,myös se pakokaasun jäähdytin kannattaa poistaa. Egr vent.ja se jäähd.ovat ns.vikakohteita,molemmat töineen vaihdettuna menee varmaan pariin tonniin,hyvin joutaavat pois.

Edellinen lainaus

Tai sitten asian voi nähdä näinkin:

Onhan se mahdollista  ohjelmalla ns. ohittaa ja  poistaa koko  EGR venttiili ja poistaa  takasinkierrätyslauhdutin.
Kun kone  huolletaan JD huollossa  seuraavaa asiakasta varten saattaa tulla lisäkuluja. 
Oletettavasti  käytetyn ostaja haluaa hankkia  koneen joka on rakenteelisesti  vakio.
Uskon että  käytetyn koneen omistaja haluaa että merkkihuollon vianhaku on tehokasta ja edullisempaa kun " professorit "  eivat ole sorkkineet johtosarjoja ja rakentaneet omia keksintöjään  koneeseen.

Ohjelmointi on hyvä asia kun siinä ei mopo karkaa käsistä
[/quote]

Eli omaa konetta ajatellen,Agrihuollossa vakio-ohjelma sisään ja lauhdutin paikoilleen,ei kovin isoja hommia. En kyllä äkkiä ajatellen tuohon usko,johtovirejä kun ei ole ollenkaan. Nyt kiinostaisi se versio jossa ohjelmasta poistetaan muuttuvasiipisen ahtimen softat ja nakataan vakio ahdin paikoilleen. 1600 ekua se säädön askelmotti,ja niitä kuuluu menevän,muiltakin kuin multa. Aika iso huolto-toimija mainitsi että kun se pakojäähdytin menee niin ohjelmamuutos ja jäähy mäkeen,edullisempi eikä enää siitä porsi,yleinen käytäntö siis.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: jd6430 savupilvet
 Mulla oli ongelmallinen 6430:n moottorivika. Ensin tuli startatessa valkoista sauhua ja tankkiin painetta. Homma korjaantui vaihtamalla suuttimien tiivisterenkaat. Se nimittäin teki paluuputken kautta painetta tankkiin ja sitten takaisinpäin mäntien päälle, kun kone seisoi. No, sitten hävisi tehot. Huoltomies lähetti Amerikkaan sähköpostilla koneen datanauhoitukset ja sieltä käskettiin vaihtaa suuttimet. No, sitähän vikaa ei heti uskottu, mutta lopulta ne vaihdettiin ja tehot palasivat. Nyt kone toimii hienosti, eikä savuta missään vaiheessa. Tämä oli lyhennelmä 6 viikkoa kestäneestä diagnosointirupeamasta. Täytyy antaa pisteet Hankkijalle ja huollolle, kun läheskään kaikkia työhön käytettyjä tunteja ei laskutettu. Yli puolet meni kuitenkin ns. harjoittelun piikkiin, kun vikaa oli todella vaikea paikallistaa. Mitään vikakoodia kun ei tullut missään vaiheessa ja kaikki näytti näennäisesti toimivan normalisti.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: jd6430 savupilvet

Onkohan mun koneessa tulossa samaa vikaa kun joskus käynnistäessä pukkaa valkoisen pilven..  :P
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: jd6430 savupilvet

Onkohan mun koneessa tulossa samaa vikaa kun joskus käynnistäessä pukkaa valkoisen pilven..  :P
Tota se mulla teki suutinrempan alla. Heleppo ja halapa konsti todeta on, kun mittaa kylmän koneen käynnistyksen jälkeen kannesta/pakosarjasta jokaisen sylinterin kohalta infrapunalämpömittarilla, että lämpeneekö joku/jotku sylinterit hitaammin. Ei tartte jenkkeihin lähetellä sähköpostia =)
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: jd6430 savupilvet

Onkohan mun koneessa tulossa samaa vikaa kun joskus käynnistäessä pukkaa valkoisen pilven..  :P
Tota se mulla teki suutinrempan alla. Heleppo ja halapa konsti todeta on, kun mittaa kylmän koneen käynnistyksen jälkeen kannesta/pakosarjasta jokaisen sylinterin kohalta infrapunalämpömittarilla, että lämpeneekö joku/jotku sylinterit hitaammin. Ei tartte jenkkeihin lähetellä sähköpostia =)

Ensimmäiset tupsaukset ilmeni muistaakseni joskus 200 tunnin kohdalla..  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: jd6430 savupilvet

Suuttimilta vaikuttaa.  Tuuppaa sitä JD:n polttoaineen lisäainetta reilusti,mulla helpotti sillä. Ja käytä säännöllisesti. Finn dieselin ohjelma siitä hyvä että voit nakata koko egr venttiilin mäkeen,myös se pakokaasun jäähdytin kannattaa poistaa. Egr vent.ja se jäähd.ovat ns.vikakohteita,molemmat töineen vaihdettuna menee varmaan pariin tonniin,hyvin joutaavat pois.

Edellinen lainaus

Tai sitten asian voi nähdä näinkin:

Onhan se mahdollista  ohjelmalla ns. ohittaa ja  poistaa koko  EGR venttiili ja poistaa  takasinkierrätyslauhdutin.
Kun kone  huolletaan JD huollossa  seuraavaa asiakasta varten saattaa tulla lisäkuluja. 
Oletettavasti  käytetyn ostaja haluaa hankkia  koneen joka on rakenteelisesti  vakio.
Uskon että  käytetyn koneen omistaja haluaa että merkkihuollon vianhaku on tehokasta ja edullisempaa kun " professorit "  eivat ole sorkkineet johtosarjoja ja rakentaneet omia keksintöjään  koneeseen.

Ohjelmointi on hyvä asia kun siinä ei mopo karkaa käsistä

Eli omaa konetta ajatellen,Agrihuollossa vakio-ohjelma sisään ja lauhdutin paikoilleen,ei kovin isoja hommia. En kyllä äkkiä ajatellen tuohon usko,johtovirejä kun ei ole ollenkaan. Nyt kiinostaisi se versio jossa ohjelmasta poistetaan muuttuvasiipisen ahtimen softat ja nakataan vakio ahdin paikoilleen. 1600 ekua se säädön askelmotti,ja niitä kuuluu menevän,muiltakin kuin multa. Aika iso huolto-toimija mainitsi että kun se pakojäähdytin menee niin ohjelmamuutos ja jäähy mäkeen,edullisempi eikä enää siitä porsi,yleinen käytäntö siis.
[/quote]

 Mää voisin tietää joutilaan kakskytäsarjancrnelosen turpon...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: jd6430 savupilvet

 Avaamalla M8 mutterit siitä runkopalkin päältä, niin saapi siirtopumpun nostettua pois kätköstään. Onko mitään vikakoodia ilmennyt?

Kah tämäpä oli hyvä neuvo mutta purkamista ja sorminäppäryyttä silti tarvi se pumpun esille saaminen.. Sieltähän löytyi sitten vuotava putki mikä tulee pumpulta tuolle "hienommalle" suodattimelle.. uus letku sisälle ja paketti kasaan. Virrat päällä kun taas tilannetta seurasin niin nyt sitten vuotaa siitä suodattimelta ruiskupumpun kylkeen menevä letku.. se on näköjään prässätyillä liittimillä joten taas tiskille ostamaan uutta pätkää.
Tuo siirtopumppu edelleen tirskaa pyöriessään.. ja se tankilta tuleva imuputkikin on aika soppanen päältä, mun tuurilla sekin todennäkösesti on entinen.
 Miten nuo letkut voi olla tuollaista kuraa, ymmärtäsin jos ne olis vanhoja.. kone on -08 ja tunteja 3000.

Niin ja agrin tiskiltähän mä onneton ostin muutaman metrin uutta letkua tilalle.. sehän on ihan samanlaista. Mikähän tuohon olis parempaa

Tosiaan tuosta savun tuprauttelusta ei tule minkäänlaista herjaa, tai ainankaan noilla käyttäjän oikeuksilla ei näe vikakoodia.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: jd6430 savupilvet

 Avaamalla M8 mutterit siitä runkopalkin päältä, niin saapi siirtopumpun nostettua pois kätköstään. Onko mitään vikakoodia ilmennyt?

Kah tämäpä oli hyvä neuvo mutta purkamista ja sorminäppäryyttä silti tarvi se pumpun esille saaminen.. Sieltähän löytyi sitten vuotava putki mikä tulee pumpulta tuolle "hienommalle" suodattimelle.. uus letku sisälle ja paketti kasaan. Virrat päällä kun taas tilannetta seurasin niin nyt sitten vuotaa siitä suodattimelta ruiskupumpun kylkeen menevä letku.. se on näköjään prässätyillä liittimillä joten taas tiskille ostamaan uutta pätkää.
Tuo siirtopumppu edelleen tirskaa pyöriessään.. ja se tankilta tuleva imuputkikin on aika soppanen päältä, mun tuurilla sekin todennäkösesti on entinen.
 Miten nuo letkut voi olla tuollaista kuraa, ymmärtäsin jos ne olis vanhoja.. kone on -08 ja tunteja 3000.

Niin ja agrin tiskiltähän mä onneton ostin muutaman metrin uutta letkua tilalle.. sehän on ihan samanlaista. Mikähän tuohon olis parempaa

Tosiaan tuosta savun tuprauttelusta ei tule minkäänlaista herjaa, tai ainankaan noilla käyttäjän oikeuksilla ei näe vikakoodia.

 Kyllä ne näköjään voi...se prässipää letku voi muutaman euron kustantaa, niukkas budjetti menetelmä, että varovasti ulkoholkit purkaa pois ja laittaa tavallista letkua ja klemmarilla kiinni(ei aba-mallin, kun semmonen pienille letkuille tarkoitettu versio). Paremman mallin polttisletkua on semmonen, missä on vahvikekudos siellä letkun "keskellä" eikä päällimmäisenä, niinkuin jiiideessä...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: jd6430 savupilvet
Surkeat polttoaineletkut on ihan perusjuttuja Jontikoissa. Kaikki vaihtoon kerrasta.

Hese

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Vs: jd6430 savupilvet
Minun koneesta huoltomies purki sen prässätyn pikkuletkun ja laittoi väliin letkua. Kunnollista paluuletkua meni 6430 standardiin 6,5m, onhan se säästöä kun tehtaalla laitetaan halvinta paskaa. Tuo prässätty taisi olla pienempää kuin muut ja alkoi vuotaa ekana eli ei mielestäni kannata laittaa alkuperäistä.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: jd6430 savupilvet
Mulla oli ongelmallinen 6430:n moottorivika. Ensin tuli startatessa valkoista sauhua ja tankkiin painetta. Homma korjaantui vaihtamalla suuttimien tiivisterenkaat. Se nimittäin teki paluuputken kautta painetta tankkiin ja sitten takaisinpäin mäntien päälle, kun kone seisoi. No, sitten hävisi tehot. Huoltomies lähetti Amerikkaan sähköpostilla koneen datanauhoitukset ja sieltä käskettiin vaihtaa suuttimet. No, sitähän vikaa ei heti uskottu, mutta lopulta ne vaihdettiin ja tehot palasivat. Nyt kone toimii hienosti, eikä savuta missään vaiheessa. Tämä oli lyhennelmä 6 viikkoa kestäneestä diagnosointirupeamasta. Täytyy antaa pisteet Hankkijalle ja huollolle, kun läheskään kaikkia työhön käytettyjä tunteja ei laskutettu. Yli puolet meni kuitenkin ns. harjoittelun piikkiin, kun vikaa oli todella vaikea paikallistaa. Mitään vikakoodia kun ei tullut missään vaiheessa ja kaikki näytti näennäisesti toimivan normalisti.

No en kyllä ihmettelis yhtään vaikka tämäkin ominaisuus tosta mun koneesta löytyis.. siinä on jo lähes kaikki mahollinen ollutkin..  Jos joskus ostan uuden deeren niin pitää kyllä varmistaa ettei sitä missään tapauksessa kasata maanantaina, kuten tämä nykyinen on kasattu.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: jd6430 savupilvet
Mulla oli ongelmallinen 6430:n moottorivika. Ensin tuli startatessa valkoista sauhua ja tankkiin painetta. Homma korjaantui vaihtamalla suuttimien tiivisterenkaat. Se nimittäin teki paluuputken kautta painetta tankkiin ja sitten takaisinpäin mäntien päälle, kun kone seisoi. No, sitten hävisi tehot. Huoltomies lähetti Amerikkaan sähköpostilla koneen datanauhoitukset ja sieltä käskettiin vaihtaa suuttimet. No, sitähän vikaa ei heti uskottu, mutta lopulta ne vaihdettiin ja tehot palasivat. Nyt kone toimii hienosti, eikä savuta missään vaiheessa. Tämä oli lyhennelmä 6 viikkoa kestäneestä diagnosointirupeamasta. Täytyy antaa pisteet Hankkijalle ja huollolle, kun läheskään kaikkia työhön käytettyjä tunteja ei laskutettu. Yli puolet meni kuitenkin ns. harjoittelun piikkiin, kun vikaa oli todella vaikea paikallistaa. Mitään vikakoodia kun ei tullut missään vaiheessa ja kaikki näytti näennäisesti toimivan normalisti.

No en kyllä ihmettelis yhtään vaikka tämäkin ominaisuus tosta mun koneesta löytyis.. siinä on jo lähes kaikki mahollinen ollutkin..  Jos joskus ostan uuden deeren niin pitää kyllä varmistaa ettei sitä missään tapauksessa kasata maanantaina, kuten tämä nykyinen on kasattu.

 Juu, mulla meni vuosi sitten se tyypillinen turbon ohjausservo ja nyt meni etukuormaajan lohkon servo...Lämppärin moottori ja ilmastoinnin lämmönsäätimen sähköinen hana...Autopowerlaatikko on toiminut... (kop,kop.) Ps. Edellinen omistaja kertoi pokkana puhelimessa, ettei siinä mitään ole ollut, vaikka Hankkijan tietokannasta löytyi mm. 70 tunnissa avattu kansi ja hydraulilohkojen servoja on uusittu 2 kpl.. ym... No, toivotaan että se nyt toimisi taas.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: jd6430 savupilvet
Mulla oli ongelmallinen 6430:n moottorivika. Ensin tuli startatessa valkoista sauhua ja tankkiin painetta. Homma korjaantui vaihtamalla suuttimien tiivisterenkaat. Se nimittäin teki paluuputken kautta painetta tankkiin ja sitten takaisinpäin mäntien päälle, kun kone seisoi. No, sitten hävisi tehot. Huoltomies lähetti Amerikkaan sähköpostilla koneen datanauhoitukset ja sieltä käskettiin vaihtaa suuttimet. No, sitähän vikaa ei heti uskottu, mutta lopulta ne vaihdettiin ja tehot palasivat. Nyt kone toimii hienosti, eikä savuta missään vaiheessa. Tämä oli lyhennelmä 6 viikkoa kestäneestä diagnosointirupeamasta. Täytyy antaa pisteet Hankkijalle ja huollolle, kun läheskään kaikkia työhön käytettyjä tunteja ei laskutettu. Yli puolet meni kuitenkin ns. harjoittelun piikkiin, kun vikaa oli todella vaikea paikallistaa. Mitään vikakoodia kun ei tullut missään vaiheessa ja kaikki näytti näennäisesti toimivan normalisti.

No en kyllä ihmettelis yhtään vaikka tämäkin ominaisuus tosta mun koneesta löytyis.. siinä on jo lähes kaikki mahollinen ollutkin..  Jos joskus ostan uuden deeren niin pitää kyllä varmistaa ettei sitä missään tapauksessa kasata maanantaina, kuten tämä nykyinen on kasattu.

 Juu, mulla meni vuosi sitten se tyypillinen turbon ohjausservo ja nyt meni etukuormaajan lohkon servo...Lämppärin moottori ja ilmastoinnin lämmönsäätimen sähköinen hana...Autopowerlaatikko on toiminut... (kop,kop.) Ps. Edellinen omistaja kertoi pokkana puhelimessa, ettei siinä mitään ole ollut, vaikka Hankkijan tietokannasta löytyi mm. 70 tunnissa avattu kansi ja hydraulilohkojen servoja on uusittu 2 kpl.. ym... No, toivotaan että se nyt toimisi taas.
Mikäs noitten sähköjen päälle käy? Viallinen laturi/lataussäädin?
pessimisti ei pety!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: jd6430 savupilvet
Mulla oli ongelmallinen 6430:n moottorivika. Ensin tuli startatessa valkoista sauhua ja tankkiin painetta. Homma korjaantui vaihtamalla suuttimien tiivisterenkaat. Se nimittäin teki paluuputken kautta painetta tankkiin ja sitten takaisinpäin mäntien päälle, kun kone seisoi. No, sitten hävisi tehot. Huoltomies lähetti Amerikkaan sähköpostilla koneen datanauhoitukset ja sieltä käskettiin vaihtaa suuttimet. No, sitähän vikaa ei heti uskottu, mutta lopulta ne vaihdettiin ja tehot palasivat. Nyt kone toimii hienosti, eikä savuta missään vaiheessa. Tämä oli lyhennelmä 6 viikkoa kestäneestä diagnosointirupeamasta. Täytyy antaa pisteet Hankkijalle ja huollolle, kun läheskään kaikkia työhön käytettyjä tunteja ei laskutettu. Yli puolet meni kuitenkin ns. harjoittelun piikkiin, kun vikaa oli todella vaikea paikallistaa. Mitään vikakoodia kun ei tullut missään vaiheessa ja kaikki näytti näennäisesti toimivan normalisti.

No en kyllä ihmettelis yhtään vaikka tämäkin ominaisuus tosta mun koneesta löytyis.. siinä on jo lähes kaikki mahollinen ollutkin..  Jos joskus ostan uuden deeren niin pitää kyllä varmistaa ettei sitä missään tapauksessa kasata maanantaina, kuten tämä nykyinen on kasattu.

 Juu, mulla meni vuosi sitten se tyypillinen turbon ohjausservo ja nyt meni etukuormaajan lohkon servo...Lämppärin moottori ja ilmastoinnin lämmönsäätimen sähköinen hana...Autopowerlaatikko on toiminut... (kop,kop.) Ps. Edellinen omistaja kertoi pokkana puhelimessa, ettei siinä mitään ole ollut, vaikka Hankkijan tietokannasta löytyi mm. 70 tunnissa avattu kansi ja hydraulilohkojen servoja on uusittu 2 kpl.. ym... No, toivotaan että se nyt toimisi taas.
Mikäs noitten sähköjen päälle käy? Viallinen laturi/lataussäädin?
Entäs jos ihan tämä nykypäivän kaikkiamerkkejä koskeva ongelma. Eli (huippulaadukkaat) sähköosat ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: jd6430 savupilvet
30 sarjan ja myös 20 sarjan lämppärin moottorit löytyy autotarvikeliikkeistä, aito bosch,tosin jossain brasiliassa tehty. Sama puhallin kuin 50 sarjan,3050,3350 jne. tynnyrihyttisissä. Joku kerran tarinoi noita hydr.servoja korjanneensa,mutta tuo turbon askelmotti on ns.suojattua tuotantoa,osanrot siellä sisällä ei johda mihinkään vaikka siemensin tekele lienee.
Sehän nykyään konetta suunnitellessa suunnitellaan osien käyttöikä ja varaosien mynnin tuotto etukäteen.
Sitä ei suunnitella pärjääkö koneen käyttäjä.
Esim. 30srj syyläri n.1600 ekua, N valtran noin 1300 ei niin mitään ***** älyä.