Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liito-orava tarkastus  (Luettu 18268 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Liito-orava tarkastus
Minä väitän että kun näitä valtion velkoja ruvetaan tosissaan maksamaan, niin näillä liito-oravan suojelualue päätöksillä pyyhitään persettä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

KikkelisKokkelis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Liito-orava tarkastus
Mulla on varmaan huonoa/hyvää tuuria, kun joka leimikkoon liito-orava tarkastus. Järeää mäntymetsää. Muutama kahden m3 kuusi kuviolla. Yhden juurelta löytyi papanoita. Eivät määränneet rajoituksia hakkuulle. Moto tulee ens viikoll ;D

  Naapurin kesämökkitontilla bioloogin mukaan lisääntymispaikka. Nämä kesämökkitontit hyviä suojelukohteita. (voi vitt u kun laittaisivat asfalttia pihaan) >:(

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Liito-orava tarkastus
laittakaa ihmeessä niitä papanoita talteen johonkin rasiaan. suojelee nimitäin kaikelta mahdolliselta maalliselta vallalta. myös valtatielinjaukselta.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

TSL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Liito-orava tarkastus
Metsäkoneyrittäjä sukulaismies kertoi - tiedä sitten miten totta tarina on - naapuriyrittäjänsä leimikosta, jonne isäntä itse oli tullut seuraamaan hakkuun alkua. Kone ryskäsi ensin muutaman puun nurin ja pätkiksi, kunnes yhdestä haavasta karkasi sellainen pieni, harmaa, söpö elukka pakosalle.

Ei kun koneet seis, ja motokuski avaa oven ja huutaa isännälle, jotta "Näitkö? Eikö se ollut liito-orava?" Isäntä tulee kiireellä paikalle, vetää puseron alta täyden viskipullon, sellaista kalliimpaa sorttia, ojentaa sen motokuskille ja huutaa vastaan, että "Ei se mikään liito-orava ollut! Ei kukaan ole liito-oravaa täällä koskaan nähnyt!"

Tarinan opetus on, että kemiallinen torjunta tehoaa useimpiin tuhoeläinongelmiin, kun vaan valitsee aineet ja ajoittaa niiden käytön oikein.
 

KikkelisKokkelis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Liito-orava tarkastus
laittakaa ihmeessä niitä papanoita talteen johonkin rasiaan. suojelee nimitäin kaikelta mahdolliselta maalliselta vallalta. myös valtatielinjaukselta.

  Paljonko tarvitset? Voi toimittaa niitä postissa korvausta vastaan.  ;D

KikkelisKokkelis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Liito-orava tarkastus
Metsäkoneyrittäjä sukulaismies kertoi - tiedä sitten miten totta tarina on - naapuriyrittäjänsä leimikosta, jonne isäntä itse oli tullut seuraamaan hakkuun alkua. Kone ryskäsi ensin muutaman puun nurin ja pätkiksi, kunnes yhdestä haavasta karkasi sellainen pieni, harmaa, söpö elukka pakosalle.

Ei kun koneet seis, ja motokuski avaa oven ja huutaa isännälle, jotta "Näitkö? Eikö se ollut liito-orava?" Isäntä tulee kiireellä paikalle, vetää puseron alta täyden viskipullon, sellaista kalliimpaa sorttia, ojentaa sen motokuskille ja huutaa vastaan, että "Ei se mikään liito-orava ollut! Ei kukaan ole liito-oravaa täällä koskaan nähnyt!"

Tarinan opetus on, että kemiallinen torjunta tehoaa useimpiin tuhoeläinongelmiin, kun vaan valitsee aineet ja ajoittaa niiden käytön oikein.

  Tämä bioloogi väitti, että koneyrittäjät ilmoittavat aina liito-oravista. Minäkin luulen että ilmoittavat kaikki.  ;) 

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Liito-orava tarkastus
Niinkin on tapahtunut, että maanomistaja on vaatinut vaikkapa petolintujen pesäpuita säästettäviksi. Samoin just noita littukurren pönttöpuita.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Liito-orava tarkastus
laittakaa ihmeessä niitä papanoita talteen johonkin rasiaan. suojelee nimitäin kaikelta mahdolliselta maalliselta vallalta. myös valtatielinjaukselta.

  Paljonko tarvitset? Voi toimittaa niitä postissa korvausta vastaan. 

Vähä niinku niitä pimskarvojaki...     :o  ::)  :o  ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

TSL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Liito-orava tarkastus
Niinkin on tapahtunut, että maanomistaja on vaatinut vaikkapa petolintujen pesäpuita säästettäviksi. Samoin just noita littukurren pönttöpuita.

Juu, onhan se liito-orava kovasti söpö elukka, eikä minullakaan tietenkään mitään sitä vastaan ole. Liito-oravan suojelijoista minä sen sijaan en isommin perusta.

Varsinkaan en pidä kauhean mielekkäänä että useamman suojelubiologin delegaatio etsii päiväkausia Euraasian yleisimmän oravan papanoita minun kuusikoistani. Kun koko delegaatiolle maksettiin päivärahat, palkat ja matkakulut, ja kirjoitettiin asianmukaiset raportit ja ilmoitukset, tuli edellisenkin leimikon liito-oravakäytävä maksamaan arviolta yli viisi mutta alle kymmenen tuhatta euroa Valtion rahoja. Minulle asti ei kovin suuri osuus näistä euroista tietenkään kulkeutunut.

Verorahoille olisi varmasti hyödyllisempää käyttöä, ja Suomessa olisi harvinaisempiakin eläimiä suojeltavaksi (vaikka metsäpeura, jota parhaiten suojeltaisiin suurpetoja vähentämällä).

Niin että nykyisissä olosuhteissa minäkin pyydän säästämään pöllön pesäpuut ja itse asiassa ripustan sydäntalvella sopiviin paikkoihin pönttöjä pienemmille pöllölajeille - ne kun ovat varsinaisia hyötyeläimiä, eivät aiheuta suojelutoimia, eivät juurikaan syö metsäkanalintuja mutta sen sijaan saalistavat erilaisia tuhoeläimiä, kuten myyriä ja liito-oravia...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Liito-orava tarkastus
Niinkin on tapahtunut, että maanomistaja on vaatinut vaikkapa petolintujen pesäpuita säästettäviksi. Samoin just noita littukurren pönttöpuita.

Juu, onhan se liito-orava kovasti söpö elukka, eikä minullakaan tietenkään mitään sitä vastaan ole. Liito-oravan suojelijoista minä sen sijaan en isommin perusta.

Varsinkaan en pidä kauhean mielekkäänä että useamman suojelubiologin delegaatio etsii päiväkausia Euraasian yleisimmän oravan papanoita minun kuusikoistani. Kun koko delegaatiolle maksettiin päivärahat, palkat ja matkakulut, ja kirjoitettiin asianmukaiset raportit ja ilmoitukset, tuli edellisenkin leimikon liito-oravakäytävä maksamaan arviolta yli viisi mutta alle kymmenen tuhatta euroa Valtion rahoja. Minulle asti ei kovin suuri osuus näistä euroista tietenkään kulkeutunut.

Verorahoille olisi varmasti hyödyllisempää käyttöä, ja Suomessa olisi harvinaisempiakin eläimiä suojeltavaksi (vaikka metsäpeura, jota parhaiten suojeltaisiin suurpetoja vähentämällä).

Niin että nykyisissä olosuhteissa minäkin pyydän säästämään pöllön pesäpuut ja itse asiassa ripustan sydäntalvella sopiviin paikkoihin pönttöjä pienemmille pöllölajeille - ne kun ovat varsinaisia hyötyeläimiä, eivät aiheuta suojelutoimia, eivät juurikaan syö metsäkanalintuja mutta sen sijaan saalistavat erilaisia tuhoeläimiä, kuten myyriä ja liito-oravia...
Tuotapa juuri... aika moni tahtoo suojella elukoita, mut just nuo ihme piiperöt saavat aikaan sen mahdottoman vitutuksen.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Liito-orava tarkastus
laittakaa ihmeessä niitä papanoita talteen johonkin rasiaan. suojelee nimitäin kaikelta mahdolliselta maalliselta vallalta. myös valtatielinjaukselta.

  Paljonko tarvitset? Voi toimittaa niitä postissa korvausta vastaan. 

Vähä niinku niitä pimskarvojaki...     :o  ::)  :o  ::)

 ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Liito-orava tarkastus
ja yleensäkin tuo suojelu tahtoo aina karata lapasesta!   jos jotain keksitään suojella niin siitä tehdää helevetin kallista hommaa kaikille ja sen tehoa saati hyötyä ei sitten kukaan enää ikinä todenna.   ja niinhän se on että kaikki mikä tulee idästä on suomessa suojelun arvoista mutta mikä tulee muualta onkin pistettavien listalla.
                      ite en välitä onko vai ei ko. elikkoa metissä mutta hakkuuseen mänee kuitenkin joka hehtaari aikanaan.                        jos kerkii.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Lajihinnastoa
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Liito-orava tarkastus
Nyt kysyisin sitten sellaisen kysymyksen että paljonko näitä korvauksia on peritty 10 vuoden aikana? Kuinka tätä muka valvotaan, vapaaehtoisesti lajin X ampumisesta varmaan kauhean moni viranomaiselle ilmoita?

Jätkä

  • Vieras
Vs: Lajihinnastoa
Ja biiberöt haluavat kaikille lajeille 500 ekun minimihintaa... :o

http://yle.fi/uutiset/liito-oravien_maara_yllatti__rauhoitetuille_elaimille_ja_kasveille_annetaan_uudet_hintalaput/7453074
Alkaa olla noilla hinnoilla kohta edullisempaa lähteä ihmisä mätkimään pesismailalla, kuin kontiaisia niittokoneella. Meinaan jos joutuisi oikeasti maksamaan ne, mitkä kuolevat noissa peltotöissä.