Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ruveta alkamaan!  (Luettu 2742 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
ruveta alkamaan!
tänään laillistivat ilmaisun alkaa tekemään!        KETÄ tuolla lailla oikein puhuu?     hitto, raiskatkaa nyt koko suomen kielikin!                            äääää, ja mua ei ala yhtään huvittaan mikään!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7109
  • karkki vai keppana?
Vs: ruveta alkamaan!
Kiinteät aineetkin ovat tippuneet jo jonkin aikaa :o
pessimisti ei pety!

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: ruveta alkamaan!
tänään laillistivat ilmaisun alkaa tekemään!        KETÄ tuolla lailla oikein puhuu?     hitto, raiskatkaa nyt koko suomen kielikin!                            äääää, ja mua ei ala yhtään huvittaan mikään!

Kestävä kehitys.     Yhtä arseesta seki sanapari...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: ruveta alkamaan!
mutta eikös nykyhallituksen kehitys kestä ja kestä ja kestä ja kestä......

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: ruveta alkamaan!
tänään laillistivat ilmaisun alkaa tekemään!        KETÄ tuolla lailla oikein puhuu?     hitto, raiskatkaa nyt koko suomen kielikin!                            äääää, ja mua ei ala yhtään huvittaan mikään!

niin, kukapa ei olisi tyytymätön nykymuodin mukaiseen kielioppiin...    ja välimerkityksiin ....    TAI alkukirjaimiin.......

                             tai sanaväleihin

huono englanti maailman yleiskieleksi?

-SS-

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: ruveta alkamaan!
mutta eikös nykyhallituksen kehitys kestä ja kestä ja kestä ja kestä......

Ja lissää kestoa Himasilta...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: ruveta alkamaan!
tänään laillistivat ilmaisun alkaa tekemään!        KETÄ tuolla lailla oikein puhuu?     hitto, raiskatkaa nyt koko suomen kielikin!                            äääää, ja mua ei ala yhtään huvittaan mikään!

niin, kukapa ei olisi tyytymätön nykymuodin mukaiseen kielioppiin...    ja välimerkityksiin ....    TAI alkukirjaimiin.......

                             tai sanaväleihin

huono englanti maailman yleiskieleksi?

-SS-
;D
It ain't over till the fat lady sings

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: ruveta alkamaan!
juuuuu!    se rehnin ollin puhuma!

Loannes

  • Vieras
Vs: ruveta alkamaan!
Ei ole MA Numminenkaan enää entisensä vaikka loppua kohti paraneekin rytmin vaihdon myötä . ::)

http://www.youtube.com/watch?v=bcYqm7AVdiU

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: ruveta alkamaan!
niijja seiskaan, siis siihen numeroon, tulee se poikkiviiva takas. viisaiden työryhmä on kokoontunut ja jollahin on välähtänyt, jotta nyt tämä viivaton sukupolvi tulee äänestysikään ja niiden äänestyslapusta ei saa vitullakaan selvää onko se nyt sitten ykkönen vai seiska ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: ruveta alkamaan!
tänään laillistivat ilmaisun alkaa tekemään!        KETÄ tuolla lailla oikein puhuu?     hitto, raiskatkaa nyt koko suomen kielikin!                            äääää, ja mua ei ala yhtään huvittaan mikään!
Olkoon vaan laillista, en aio moista ilmaisua käyttää.

Tähän samaan pieni juttu lempiaiheestani kieliopissa. YleX:n toimittaja Matti Ylönen kertoo esittelyssään lempilainauksekseen äidinkielenopettajansa lausahdus:

"Suomen kielessä ei ole futuuria. Eikä tule olemaan!"
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: ruveta alkamaan!
Itse asiassa ***** **** ***** ***** *** *. Itse asiassa ****** **** **** *****.  Itse asiassa ****** ***** *******.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

alamari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: ruveta alkamaan!
niijja seiskaan, siis siihen numeroon, tulee se poikkiviiva takas. viisaiden työryhmä on kokoontunut ja jollahin on välähtänyt, jotta nyt tämä viivaton sukupolvi tulee äänestysikään ja niiden äänestyslapusta ei saa vitullakaan selvää onko se nyt sitten ykkönen vai seiska ;D

Tähän hajoilin tänään toimistolla. Eihän siinä mitään jos esim puh nrossa on molemmat, silloin ne erottaa. Enkä muutenkaan tajua kuka kirjoittaa nimiä ja umeroita niin nopeasti ettei niistä saa selvää. Pitäisi olla rangaistavaa.

Toinen mikä ärsyttä on "Tämä näyttää/kuuulostaa hyvälle. " Prkl.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: ruveta alkamaan!
suomen kieli on rikas ja siitä hyvänä esimerkkinä nuo fingerporit!                         mitenkähän joku engelsmanni käsittelisi samat jutut?                                              ittiä kiusaa ylessä vallalla oleva sanojen oikominen, eli kaiketi luetaan näytöltä tekstiä jota sitten ei lueta niinkuin kirjoitettu vaan siirrytään jo seuraavalle riville ns. kesken lauseen lopun.                        joskus ei saa mitään selvää mitä sanomassa!

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: ruveta alkamaan!
Kyllähän suomenkielikin köyhtyy koko ajan, nää hyvät vanhat murresanat on unohtumassa  :(

Niinkö tää esim. umpimähkä, moniko nykyään edes tietää missä on umpimähkä talossa  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes