Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"  (Luettu 14113 kertaa)

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Minulta kysyttiin muutamia vuosia sitten kun olin toipumassa vaikeasta fyysisestä sairaudesta joka vei työkyvyn pitkäksi aikaa ja meinasi viedä hengenkin, että olenko päästäni ihan normaali kun olen vaan isän ja äidin kanssa kotona ja "yritän viljellä maata" ja minulla ei ole perhettäkään?  No vaikean sairauden selätin sisulla, velat olen maksanut kaikki pois, konekanta melko uutta ja hyvää, pinta-ala kaksikymmentäyksikertaistunut alkuvuosista, häät tulossa kohtapuolin. Puolet tuloista tulee tilalta ja toinen puoli keikkatöistä joihin ei ole tarvinut pyrkiä vaan puhelin on soinut että olet kuulemma pätevä mies että tulisitko meillekin vähän töihin.

Tätä en kirjoita kehuakseni itseäni vaan osoittaakseni että toisen aliarvioiminen on turhaa ja toisen alaspainaminen ei tuota tulosta.

hans

  • Vieras
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Minulta kysyttiin muutamia vuosia sitten kun olin toipumassa vaikeasta fyysisestä sairaudesta joka vei työkyvyn pitkäksi aikaa ja meinasi viedä hengenkin, että olenko päästäni ihan normaali kun olen vaan isän ja äidin kanssa kotona ja "yritän viljellä maata" ja minulla ei ole perhettäkään?  No vaikean sairauden selätin sisulla, velat olen maksanut kaikki pois, konekanta melko uutta ja hyvää, pinta-ala kaksikymmentäyksikertaistunut alkuvuosista, häät tulossa kohtapuolin. Puolet tuloista tulee tilalta ja toinen puoli keikkatöistä joihin ei ole tarvinut pyrkiä vaan puhelin on soinut että olet kuulemma pätevä mies että tulisitko meillekin vähän töihin.

Tätä en kirjoita kehuakseni itseäni vaan osoittaakseni että toisen aliarvioiminen on turhaa ja toisen alaspainaminen ei tuota tulosta.
Kerrankin asiaa!! näitä arvostelijoita riittää maaseudulla liikaa. :( itsekin tuli kuuneltua näitä tietäjiä nuorena,nykyää ovat kuin vain tuuli vain tuskin huomaa ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Minulta kysyttiin muutamia vuosia sitten kun olin toipumassa vaikeasta fyysisestä sairaudesta joka vei työkyvyn pitkäksi aikaa ja meinasi viedä hengenkin, että olenko päästäni ihan normaali kun olen vaan isän ja äidin kanssa kotona ja "yritän viljellä maata" ja minulla ei ole perhettäkään?  No vaikean sairauden selätin sisulla, velat olen maksanut kaikki pois, konekanta melko uutta ja hyvää, pinta-ala kaksikymmentäyksikertaistunut alkuvuosista, häät tulossa kohtapuolin. Puolet tuloista tulee tilalta ja toinen puoli keikkatöistä joihin ei ole tarvinut pyrkiä vaan puhelin on soinut että olet kuulemma pätevä mies että tulisitko meillekin vähän töihin.

Tätä en kirjoita kehuakseni itseäni vaan osoittaakseni että toisen aliarvioiminen on turhaa ja toisen alaspainaminen ei tuota tulosta.

Juu minullekin *****ili monikin "eturivin viljelijä" nykyisin takarivin viljelijöitä nykyisin *****ilee vain nämä agronetin "eturivin viljelijät" viljely ala on valitettavasti kasvanut vain viisinkertaiseksi siitä mitä aikoinaan aloittaessani. :'(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Täällä kun kehutaan noita pinta-alojen kasvuja niin onko kyseessä ostettua maata vai vuokria. Jos meinaan vaikka 30 hehtaarista kymmenkertaistaa tilukset ja pääsee velattomaksi niin hattu pois. Vuokrauksessa tilanne ei ole sitten ihan yhtä ruusuinen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
oon joutunu tuleen takasin muista töistä ku laskeskelin että tommosta muutaman miljoonan omaisuutta ei tällä koulutuksella maailmalta saa ilmatteeksi kun sitä "kotoo"tarjottiin

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Jaa jos täs omasta historiastakin avautuis ;D Aina "pikkupoikana" haaveilin viljeliän ammatista ja kasvoin sitten siihen unelmaan kiinni. Isän aikana sillä oli veljiensä kanssa tila jaettu mutta asuivat maita yhdessä ja kaikki koneet esim oli yhteisomistuksessa. Silloin mä ajattelin että ei mun aikana sitten enää ole kimppatöitä ja koneita. Siis hiukka noita nykyoppeja vastaan. Lypsyllä kävin 9. luokan keväästä koko lukioajan isän apuna iltaisin ja viikonloppuina aamuin illloin, koska äitini sairastui ja menetti työkykynsä. Ittekkin aloin sairastamaan selkääni lukioaikana ja se leikattiinkin kirjoitusten jälkeisenä kesänä. Tuossa vaiheessa luulin , että viljelijäksi en taida päästä. Hain jopa aivan eri alalle yliopistoon ja pääsin sisäänkin ja ilmoittautumis lipunkin allekirjoitin, mutta en sitten koskaan käskenyt kenenkään sitä lähettää. Viimeisinä ilmoittautumis päivinä siis makasin sairaalassa leikkauksen takia, mutta koska kirurgi meinas, että nyt on selkä kunnos , niin ilmoittauduin sitten IMOON. Näiden kouluun liittyvien harjoittelu ym. muiden töiden lisäksi en ole palkkatöissä olllut ( paitsi naapuriapu lomittajana).

Tilanpidon aloittamisesta tuli 20v täyteen vuoden vaihteessa ja tila ei paljonkaan ole suurentunut ei edes navetta. Mutta olen siis ns. toiveammatissani. Tilan ostin kaupalla vanhemmiltani, eikä se ole mikään sisarosuus kauppa. Mutta veljeni kanssa mulla siitä huolimatta on tosi hyvät välit. Vapaa-aikansa se tuhlaa mun tilan töissä ja pystyy hätätilassa tekemään kaikkia tilan töitä. rehunteon aikanakin se muokkaa omaa työaikaansa rehuntekoon sopivaksi. Siis meillä paalaillaan vaan iltapäivisin, kun velipoika kerkee ja kaiken se tekee kökkänä. Joka lauantai se soitaa ,että mitäs tänään tehdään. Ehkä tuota vapaa-aikaa kylällä asuvalla poikamiehellä on tarpeeksi, kun sekin on tottunut poikaasena maatilalla kiviä potkiskelemaan. Siis jos mä en olisi päässyt jatkamaan, niin varmaan veli olis sen tehnyt. Vaikka tila ei ikinä ole täyttänyt mitään kannattavuus kriteereitä.

Sitten jos katsoo tulevaisuuteen , niin ... en kyllä kehota tyttäriäni jatkamaan. Tosin ovat vielä liian nuoriakin ajattelemaan mitä isona. Toki 2/3 niistä on hevosiin ihastuneita, kuten varmaan muutkin ikäisensä tytöt. Mutta jotenkin nuo hevoset silti saa tuollaisen 13v tyttären kiinnostumaan vaikka rehunteosta  :D pyöröpaalista niitä heppojakin tallilla ruokitaan, joten tajus kun mä opetin viimekesänä paalainta ajamaan. Tätähän taitoa voi vielä joskus tarvita  :D

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o

 ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o
meinaa ISOOON taloon emännäksi ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o
meinaa ISOOON taloon emännäksi ;)
Ei tarvi isäntää katella, on veljellä osaomistus tarjolla. Ei tätä kompleksia yksin pysty pyörittään ja meikä on matkalla kohti joutilaita päiviä.. ;)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o
meinaa ISOOON taloon emännäksi ;)
Ei tarvi isäntää katella, on veljellä osaomistus tarjolla. Ei tätä kompleksia yksin pysty pyörittään ja meikä on matkalla kohti joutilaita päiviä.. ;)

siinä käy niin että se tyttö nappaa sieltä sontalyseosta jonkun isännäksi luokiteltavan jolla on tiluksia lähimailla ja sitten he rupeevat viljelemään kahta tilaa. Siinä on navettapiiallakin hatussa pitelemistä kun kylän isoimmat koneet tulee ja menee ja valmista tulee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"

Ja jos on osoite vielä hakusessa niin yyveetä tulemaan, siitä ne asiat vielä iloksi muuttuu.   ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

+250

  • Vieras
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Mä menin maatalousoppilaitokseen,kun opiskelu ei kiinnostanu pätkääkään ja sieltä pääsi kuulemma kaikki läpi :-[
Eikä musta olis oikeisiin töihin edes ollu,ehkä joihinki työnjohdollisiin :-\

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"

Vähän niin kuin Hjallikselta kerran kysyttiin, että ootko saanut koskaan potkuja?

-"no emmä tiiä, emmä oo oikeestaan koskaan ollut silleen oikeesti duunissa".  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuinka moni on "joutunut jäämään kotiin"
Äläs vielä sano tyttärien valinnoista mitään. Olen häviämässä yhtä taistelua, tytär on lähdössä sontalyseoon. Olen yrittänyt lehmillä rokottaa, vaan eipä näy  tehoavan. Mieluummin lapioi sontaa, kun  tekee tupahommia. Koiria ja nautoja on haaveissa. Ei meillä hevosten suuntaa vilkaistakaan. :o
meinaa ISOOON taloon emännäksi ;)
Ei tarvi isäntää katella, on veljellä osaomistus tarjolla. Ei tätä kompleksia yksin pysty pyörittään ja meikä on matkalla kohti joutilaita päiviä.. ;)

siinä käy niin että se tyttö nappaa sieltä sontalyseosta jonkun isännäksi luokiteltavan jolla on tiluksia lähimailla ja sitten he rupeevat viljelemään kahta tilaa. Siinä on navettapiiallakin hatussa pitelemistä kun kylän isoimmat koneet tulee ja menee ja valmista tulee.
Siihen juttuun en ota kantaa puolesta enkä vastaan. Olen periaatteen ihminen, ja kun mukulat on sen ensimmäisen ammatin saaneet opiskeltua, olen yrittänyt pitää turpani kiinni seuraavista. Paitsi tuon saamarin tilanostajan tekemisistä, ne minä kommentoin mennen tullen, mutta vastine tulee kyllä heti. ;)