Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.
Toihan nyt ei ole materiaalivika vaan käyttäjän huolimattomuutta/tyhmyyttä...
Täällä on toinen kuhmuotsa Case, MXU. Vankkurissa kulkee kanttipaaleja kolmessa kerroksessa. Purin laanilla kuormaa kärrystä olkisesongin aikaan. Nostin paalin ylimmästä kerroksesta, jolloin kaksi alinta kerrosta kaatuivat päälle. Olo oli kuin nyrkkeilijällä joka huomaa millisekunin ennen iskua suojauksen jääneen auki: Kuormain yläasennossaan kakkoskerroksen paalilla oli kaatuessaan suora reitti keulalle. Maskin suojaraudat (Trima) jarruttivat ja pysäyttivät paalin. Paali painui kuitenkin rautoihin siten että maskin etupää painui 5 cm sisään. Huolimattomuutta, tyhmyyttä ja väsymystä aamuyöstä myönnän, mutta ei se v-kerrointa yhtään laske. Vahinkoja tapahtuu, paitsi kirkasotsaisille jälkiviisaille "osaajille".
![Pusu :-*](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/kiss.gif)
Konepeitto palautui omineen suunnilleen muotoonsa. Murtumia on kuitenkin puolellaan joka särmän tienoilla muutaman sentin matkalta. Sisäpuolella oleva tukirauta neliöputkesta irvistää alaspäin sen viisi senttiä. On lisäksi koneen päältä murtanut ilmanoton ohjaus "suppilon". Lamppujen ympärysmuovikotelo on päreinä ja verkko-osa maskista kasassa useammasta kohtaa.
Rikkovakuutukseen taitaa tämä mennä, omavastuu 600 €.
Olin tuossa muutoin huoltoyrittäjän kanssa asioissa, kertoi uuden konepellin tulevan valmiiksi maalattuna. Ilman vakuutusta yrittäisin kyllä lasikuidulla ja spray-maallilla kädentaitojen rajoja hakea...