Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polyeteeni, vai mitäliekonepelti-muovin kestävyys eri merkeissä  (Luettu 3711 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Minkälaisia kokemuksia?. Eräs A-95:n omistaja ainakin moitti heikoksi.

caseman

  • Vieras
Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Lainaus
Polyeteeni, vai mitäliekonepelti-muovin kestävyys eri merkeissä

Autojen muoviosissa käytetään yleensä ABS-muovia (akryyli/butadien/styreeni), joka koostuu noista eri komponenteista, jotka jokainen antaa tarvittavan ominaisuuden. Ongelmana noissa muoviosissa on yleensä niiden "resepti", eli voivat olla liian hauraita, ei pakkaskestäviä, tai liian herkkiä UV säteilylle, jolloin ne lyhyessä ajassa halkeilee yms. Yleensä tieto tulee markkinoilta takaisin muutamassa vuodessa, joka on myös yksi syy olla ostamatta uutta mallia, johon juuri on vaihdettu tehtaan muotit jne  :P

Casettaja

  • Vieras
Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.
Toihan nyt ei ole materiaalivika vaan käyttäjän huolimattomuutta/tyhmyyttä...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.
Toihan nyt ei ole materiaalivika vaan käyttäjän huolimattomuutta/tyhmyyttä...

Muutama heinäkorsi putoaa konepeitolle ja heti ratkeaa liitoksistaan.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Moottorikelkkojen kuomuissa on nykyään kestäviä rakenteita, kestää pakkasellakin aikamoista vääntelyä.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.
Toihan nyt ei ole materiaalivika vaan käyttäjän huolimattomuutta/tyhmyyttä...

Täällä on toinen kuhmuotsa Case, MXU. Vankkurissa kulkee kanttipaaleja kolmessa kerroksessa. Purin laanilla kuormaa kärrystä olkisesongin aikaan. Nostin paalin ylimmästä kerroksesta, jolloin kaksi alinta kerrosta kaatuivat päälle. Olo oli kuin nyrkkeilijällä joka huomaa millisekunin ennen iskua suojauksen jääneen auki: Kuormain yläasennossaan kakkoskerroksen paalilla oli kaatuessaan suora reitti keulalle. Maskin suojaraudat (Trima) jarruttivat ja pysäyttivät paalin. Paali painui kuitenkin rautoihin siten että maskin etupää painui 5 cm sisään. Huolimattomuutta, tyhmyyttä ja väsymystä aamuyöstä myönnän, mutta ei se v-kerrointa yhtään laske. Vahinkoja tapahtuu, paitsi kirkasotsaisille jälkiviisaille "osaajille".  :-*


Konepeitto palautui omineen suunnilleen muotoonsa. Murtumia on kuitenkin puolellaan joka särmän tienoilla muutaman sentin matkalta. Sisäpuolella oleva tukirauta neliöputkesta irvistää alaspäin sen viisi senttiä. On lisäksi koneen päältä murtanut ilmanoton ohjaus "suppilon". Lamppujen ympärysmuovikotelo on päreinä ja verkko-osa maskista kasassa useammasta kohtaa.

Rikkovakuutukseen taitaa tämä mennä, omavastuu 600 €.
Olin tuossa muutoin huoltoyrittäjän kanssa asioissa, kertoi uuden konepellin tulevan valmiiksi maalattuna. Ilman vakuutusta yrittäisin kyllä lasikuidulla ja spray-maallilla kädentaitojen rajoja hakea...

Slippin 'n sliding

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Casesta ratkesi liitoksista, kun pyöröpaali putosi päälle kuormaa tehdessä. Oli aika hintava remontti. Onneksi vakuutus korvasi. Muuten on kestänyt hyvin, joillakin on ollut ongelmia maalin pysymisessä.
Toihan nyt ei ole materiaalivika vaan käyttäjän huolimattomuutta/tyhmyyttä...

Täällä on toinen kuhmuotsa Case, MXU. Vankkurissa kulkee kanttipaaleja kolmessa kerroksessa. Purin laanilla kuormaa kärrystä olkisesongin aikaan. Nostin paalin ylimmästä kerroksesta, jolloin kaksi alinta kerrosta kaatuivat päälle. Olo oli kuin nyrkkeilijällä joka huomaa millisekunin ennen iskua suojauksen jääneen auki: Kuormain yläasennossaan kakkoskerroksen paalilla oli kaatuessaan suora reitti keulalle. Maskin suojaraudat (Trima) jarruttivat ja pysäyttivät paalin. Paali painui kuitenkin rautoihin siten että maskin etupää painui 5 cm sisään. Huolimattomuutta, tyhmyyttä ja väsymystä aamuyöstä myönnän, mutta ei se v-kerrointa yhtään laske. Vahinkoja tapahtuu, paitsi kirkasotsaisille jälkiviisaille "osaajille".  :-*


Konepeitto palautui omineen suunnilleen muotoonsa. Murtumia on kuitenkin puolellaan joka särmän tienoilla muutaman sentin matkalta. Sisäpuolella oleva tukirauta neliöputkesta irvistää alaspäin sen viisi senttiä. On lisäksi koneen päältä murtanut ilmanoton ohjaus "suppilon". Lamppujen ympärysmuovikotelo on päreinä ja verkko-osa maskista kasassa useammasta kohtaa.

Rikkovakuutukseen taitaa tämä mennä, omavastuu 600 €.
Olin tuossa muutoin huoltoyrittäjän kanssa asioissa, kertoi uuden konepellin tulevan valmiiksi maalattuna. Ilman vakuutusta yrittäisin kyllä lasikuidulla ja spray-maallilla kädentaitojen rajoja hakea...



Ethän puhunu rumia, ethän? :P
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE