Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe No missäs rakvaattorissa on ne parhaat kylmäominaisuudet?  (Luettu 12572 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Toisaalta tyhmintä mitä isäntä voi tehdä on laittaa vehkeitään käyntiin lämmittämättä. Sitätahtia ei saa 20 revittyä mitä kuluminen vaikuttaa kylmäkäynnistyksessä.
Aivan totta. Mutta sitä hätätilannetta varten on rentouttavaa tietää että viiatti lähtee aina kun tarvitaan. Maxxumia aivan turha edes yrittää lämmittämättä kun lämpö painuu alle -10. Aina annan roikkaa koneille jos vaan ei tule sitä paniikkia, ja silloinkaan en edes yritä muuta, sen ku astelee pinifarinan synakookaan ja laittaa tulille. ;D


Mitä? Edelisen elämän 5140-5150 suorastaan räjähti käyntiin jos akussa oli edes vähän virtaa. Ford 40 ja nh ts lähtee tosi herkästi sahaamatta käyntiin. En laita koneita käyntiin raakan elein tosi pakko. Jos on kiire, ede vartin roikaan, käyntiin ja annan roikan olla kiinni. Lämpenee hyttikin kun sitten lähtee.
Mää luulen että jotain eroa on kun kaverin 5150 on aika herkkä käynnistymään. Katoppa ku tämä mun on 5130 ja siinähän on lucaksen pumppu. Nämä isommat, kuin vissiin se nelonenki on boschin pumpulla....

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Kyllähän 305 Valmetti talvilaatua tankissaan on melko varma peli talveen, 8400:sta en saanut eilen käymään, akku p*skana näköjään taas, johan se vuoden kestikin. Pitäisi vissiin ostaa joku laatumerkki eikä tarjousakkuja.
Onks varma ettei ole starttirele tms. viallinen?

On varma ettei ole, putoaa tuon akun lepojännite tosi alas pakkasessa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Kaikki ne on käymään lähteny jos hehkut ja akku kunnossa ja TALVILAATUA tankissa.

Misäs ne kaikki nyt on jotka sillä kesäpööllä laittelevat menemään? Luulis ny lämpimästä tallista lähtevän.............
Saakeli kun oli hiukan jäänyt 505 valmetin tankin pohjalle kesälöpöä niin meinas perkele hyytyä... Ei jaksanut yli 1500rpm nostaa kierroksia kun ajoin ykkösellä  ;D   No talvilaatua tankkasin ja meinasin jo ajaa lämpimään talliin mutta kyl se siittä lähti toimimaan... Mutta kyllä täytyy ihmetellä jos kesälaatu toisilla toimii kun nyt oli vaan -15 pakkasta ja meinas jo hyytyä kun oli talvilaatua ja kesälaatua tankissa sekaisin..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Toisaalta tyhmintä mitä isäntä voi tehdä on laittaa vehkeitään käyntiin lämmittämättä. Sitätahtia ei saa 20 revittyä mitä kuluminen vaikuttaa kylmäkäynnistyksessä.
Aivan totta. Mutta sitä hätätilannetta varten on rentouttavaa tietää että viiatti lähtee aina kun tarvitaan. Maxxumia aivan turha edes yrittää lämmittämättä kun lämpö painuu alle -10. Aina annan roikkaa koneille jos vaan ei tule sitä paniikkia, ja silloinkaan en edes yritä muuta, sen ku astelee pinifarinan synakookaan ja laittaa tulille. ;D


Mitä? Edelisen elämän 5140-5150 suorastaan räjähti käyntiin jos akussa oli edes vähän virtaa. Ford 40 ja nh ts lähtee tosi herkästi sahaamatta käyntiin. En laita koneita käyntiin raakan elein tosi pakko. Jos on kiire, ede vartin roikaan, käyntiin ja annan roikan olla kiinni. Lämpenee hyttikin kun sitten lähtee.
Mää luulen että jotain eroa on kun kaverin 5150 on aika herkkä käynnistymään. Katoppa ku tämä mun on 5130 ja siinähän on lucaksen pumppu. Nämä isommat, kuin vissiin se nelonenki on boschin pumpulla....

Paras kone meillä ilman lämmitystä käynnistymään on Komatsu.Siinähän on Komatsu/Cummins 3.9 litrainen moottori eli periaatteessa sama kuin Maxxum 5120n motti.Ruiskutuspumpusta en tiedä.Tossa taitanee olla Boschin rivipumppu ja imusarjahehku.Tietysti 24V järjestelmä auttaa.Yleensä olen pakkasrajana pitäny -15 mutta tuo starttaa kyllä alle -20n pakkasestakin aika hyvin.

Pari päivää sitten N141 lähti raakana käymään,vaikeasti tosin kun oli sulake menny pistorasiasta ja aamulla olikin kone ihan kylmä...

Red Bull

  • Vieras

roadman

  • Vieras
Suhteellisen varmasti lähtee käyntiin kelei kuin keli jos vaan bensaa riittää.

http://www.youtube.com/watch?v=kGXe-gnjZ9o

Täälläpäin yks pellepeloton asensi kaivurin tuon persiiseen.

Viimeksi muokattu: 24.01.14 - klo:09:15 kirjoittanut roadman

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Suhteellisen varmasti lähtee käyntiin kelei kuin keli jos vaan bensaa riittää.

http://www.youtube.com/watch?v=kGXe-gnjZ9o

Täälläpäin yks pellepeloton asensi kaivurin tuon persiiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=36c9wNK346E

ana111

  • Vieras
Tietää et kovemmat pakkaset on tullu,kun kylmäkäynnistysvideoita on vähä joka topicissa :) :)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
3-pyttynen 4610 Fordi oli paras lähtemään, mutta kannentiiviste päästi nesteet vaikka kansi oli ihan suora. Uusi tiiviste ja meni leikkimättä taas vuosia. Oli sitkeä 61 heppanen.

Vaikka MegaValtrat lähtee niin en käynnistä lainkaan näillä pakkasilla tai sitten lohkolämmitin pitkään. Miksi hankkia ikävyyksiä turhaan? Isoilla Fiiateilla ja caseilla pakkasraja jo -5 asteen tienoilla.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Niin eikait noita kannattais kylmästä lämmittämättä käynnistellä. Ittellä vaan tahtoo olla niin laiska luonne että roikan hinaaminen jää tekemättä. Sitten nuo romiskot on pitkin tonttia mihin on sattunut jäämään :-[ Niin kyllähän se tuo piletto on millä minä käynistelen :-\ Joo ja niin turha luennoida miten paljon vehkeet kuluu. Saavat muutenkin semmosta sikaa että ei pikku pakkas startit tunnu juuri missään :-[ No itteppä korjaan. Yksi kampirauta on joskus katkennu pileton takia ja vissiin joku kiertokankikin menny . Paljon enemmän on meillä ihan tehon lisäyksellä rikottu rautaa siis  kuin kylmä käynnistyksillä :-[ Mutta oikein lämpimästä hallista on mukava lähteä ja jo nollan korvilla vissiin kannattais alkaa lämmitteleen!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Paras kone meillä ilman lämmitystä käynnistymään on Komatsu.Siinähän on Komatsu/Cummins 3.9 litrainen moottori eli periaatteessa sama kuin Maxxum 5120n motti.Ruiskutuspumpusta en tiedä.Tossa taitanee olla Boschin rivipumppu ja imusarjahehku.

Maxxum 5120:ssä (Cummins 4T-390) on Bosch VE jakajapumppu jo ihan alusta asti (1990). Sama myös 5140 ja 50. Maxxum 5130 pitäis olla CAV eikä Lucas.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Paras kone meillä ilman lämmitystä käynnistymään on Komatsu.Siinähän on Komatsu/Cummins 3.9 litrainen moottori eli periaatteessa sama kuin Maxxum 5120n motti.Ruiskutuspumpusta en tiedä.Tossa taitanee olla Boschin rivipumppu ja imusarjahehku.

Maxxum 5120:ssä (Cummins 4T-390) on Bosch VE jakajapumppu jo ihan alusta asti (1990). Sama myös 5140 ja 50. Maxxum 5130 pitäis olla CAV eikä Lucas.

Myös Isuzut kaivureissa lähtenyt aina kun on tarvinnut. Ei lohkolämmitintä eikä enää kaasuakaan. Koska suurempi murhe on hydrauliikassa kuin moottorissa. Seisokoon kaivurit kun 20 pakkasta. Muuten maastossa kaasulämmitin nopea, helppo ja halpa, kun vain kytkee nesteletkut oikein. Vuosien varrella useammassa ollut, nykyään vain pyöräkoneessa.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Paras kone meillä ilman lämmitystä käynnistymään on Komatsu.Siinähän on Komatsu/Cummins 3.9 litrainen moottori eli periaatteessa sama kuin Maxxum 5120n motti.Ruiskutuspumpusta en tiedä.Tossa taitanee olla Boschin rivipumppu ja imusarjahehku.

Maxxum 5120:ssä (Cummins 4T-390) on Bosch VE jakajapumppu jo ihan alusta asti (1990). Sama myös 5140 ja 50. Maxxum 5130 pitäis olla CAV eikä Lucas.
Niin onki aivan totta, ajatuskatko tuli. Mutta sama se, eikai se tainnu tuolla parantua ;)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
605 vallu lähti hehkuttamatta aina kun koitettiin 28 astetta oli kovin kokeilu. Lähti kuin palmun alta.  ;D
Ruoppaushommissa kaverin 7840 SL Ford lähti hehkuttamatta ihan kakistelemata suunnilleen kolmenkynpin pakksessa käyntiin. Rattia sitten kun joku käänsi niin ohjaussylinterin stefa pullahti pailoiltaan.  ::) Samalla työmaalla 6610 Foord ei meinannut lähteä yön lohkolämmityksen jälkeekään.
Puolilämpimästä tallista on pakkaskaudella mukava lähteä. Ei tarvitse juurikaan lohkolämmppäreitä ja kaikki toimii heti kuin kesällä. KESÄLAAATUINEN polttoainekin pelaa ihan hyvin. Lämpimänä talliin ajetun koneen jäämälämpö pitää eristetyn tallin pääsääntöisesesti riittävän lämpimänä.
Mystinen kesälaatumies

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
780 viiatti lähtee aina. Aina. Lämmitti sitä tai jätti lämmittämättä nii aina lähtee. Eikä ole urea jäässä muutaku kuskilla.

Kuin minunkin 680
Ihme laite kovillakin pakkasilla  ;D
Vaan täällä 880 on aika hirveä esitys talvikäyttöön. Se onkin jätetty talvihorrokseen, Valteemilla ja Belkulla tehdään talvityöt. Jälkimmäisessä on jälkiasenteinen lämppäri, -26 ja avokäsin saapi paaleja lastailla.

Petri