Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Väärällä pinolla  (Luettu 12663 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Väärällä pinolla
Olipa tuossa kesällä eräällä palstallani ensiharvennus. Kaikki puu mhy:n kautta energiaksi. Tuli metsäautotien varteen kahteen paikkaan pinot. Samaan aikaan kaivinkoneurakoitsija perkkasi minun maiden kohdalta tien reunat energiakouralla. Itse ajoin näistä kaikki hakepuuksi kelpaavan kasaan em kasojen väliin. Tavaraa tuli sen verran että kolmisen päivää niitä ajoin. Harvennuksella ollut ajokoneyrittäjä peitti tuon minun kasani virallisella paperilla ystävällisesti laskuttaen.

Tänään sitte tipahti yhteenveto postilaatikkoon ja kun vilkaisin kuutiomäärää tuli heti lähdettyä ko kohteelle tarkistamaan ja eikös: Saakelin äijät lyöny hakkeeksi sen munki kasan!!! Ei riitä saatu hinta edes perkele kaivinkoneen, oman koneen polttoaineen, ja kasan peittämisestä aiheuteiden kulujen peittoon. 3 kaljan jälkeen vituttaa vieläki nii että......aika paljo. Voiko haketus-urakoitsijaa lähestyä lämpimällä puhelulla näin pe iltana??

Mutta ihan oikeasti, kenen vika? Muut pinot merkattu mutta mun kasassa ei mitään merkkiä. Ja ainoa noista kasoista joka oli peitetty.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Väärällä pinolla
Olipa tuossa kesällä eräällä palstallani ensiharvennus. Kaikki puu mhy:n kautta energiaksi. Tuli metsäautotien varteen kahteen paikkaan pinot. Samaan aikaan kaivinkoneurakoitsija perkkasi minun maiden kohdalta tien reunat energiakouralla. Itse ajoin näistä kaikki hakepuuksi kelpaavan kasaan em kasojen väliin. Tavaraa tuli sen verran että kolmisen päivää niitä ajoin. Harvennuksella ollut ajokoneyrittäjä peitti tuon minun kasani virallisella paperilla ystävällisesti laskuttaen.

Tänään sitte tipahti yhteenveto postilaatikkoon ja kun vilkaisin kuutiomäärää tuli heti lähdettyä ko kohteelle tarkistamaan ja eikös: Saakelin äijät lyöny hakkeeksi sen munki kasan!!! Ei riitä saatu hinta edes perkele kaivinkoneen, oman koneen polttoaineen, ja kasan peittämisestä aiheuteiden kulujen peittoon. 3 kaljan jälkeen vituttaa vieläki nii että......aika paljo. Voiko haketus-urakoitsijaa lähestyä lämpimällä puhelulla näin pe iltana??

Mutta ihan oikeasti, kenen vika? Muut pinot merkattu mutta mun kasassa ei mitään merkkiä. Ja ainoa noista kasoista joka oli peitetty.

Emmä tuota "vahinkoa" ihmeenä pidä, onhan näitä kuulemma sattunut.

Mutta sitä mää ihmettelen, miten sun puut on jo kadonnut ja mun viime talvena hakatut ja myytykin kasa vieläkin tienvarressa... Piti lähteä jo kesällä, peittämättä ovat, satakunta kiintoa siinä. Myyty, mutta tili tulee vasta haketuksen jälkeen :-\
Kolmisensataa kiintoa nyt Joulua ennen hakattua läjässä, ja merkattuna, pitäisi lähteä hetikohta etteivät jää tien varressa tieremontin alle ::)

Kaivurilla tuo isompi määrä napsuteltu, ja pitäisi riittää oikeaan työpalkkaan hakkuusta ja ajosta. Kerskele ku näissä puukasoissa rahat tiukassa, kymppitonni suunnilleen alveineen makaa odottamassa oikeaa aikaa, ja tili huutaa hoosiannaa.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Väärällä pinolla
Mhy:n äijiä kehoittasin ensin lähestymään, heidän vikansa se on, että väärä kasa  on haketettu. Arvio siitä oman kasasi koosta ja vaatimus, että vastaava määrä haketta toimitetaan sinulla ja ilman mitään haketuskuluja, pitää niiden jotain maksaa töppäyksestään. >:(

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Väärällä pinolla

Emmä tuota "vahinkoa" ihmeenä pidä, onhan näitä kuulemma sattunut.

Joo mutta tämä urakoitsija ei ollu sieltä sun suunnilta, tällä oli punavanteinen 939 hakkurin edes. Ja tästä syystä uskonki (tai ainaki toivon) että tämä ratkeaa aika kivuttomasti. Uskon kyllä että sääki pääset puista nyt eroon, tais alkaa tavaralle tulla kysyntää. Ja tietki alkaa pikkuhiljaa kestämään. Mulla oli kesällä toinenki kohde ja siitäki jo alottivat muutama viikko sitte. On nääs tuossa navetan takana siitä on helppo ohikulkiessaan napata kuorma täyteen...

Josko ottas ny ihan rauhallisesti ja maanantaina alkas nestorinki ehdottamalla tavalla tätä ratkomaan...

Ainut ongelma on että mistäs keksit paljonko siinä mun kasassa olis sitä tavaraa??

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Väärällä pinolla

Emmä tuota "vahinkoa" ihmeenä pidä, onhan näitä kuulemma sattunut.

Joo mutta tämä urakoitsija ei ollu sieltä sun suunnilta, tällä oli punavanteinen 939 hakkurin edes.

Eikun meinasin ihan muita "vahinkoja", niitä on sattunut siellä täällä puolivahingossa jos hakkeen tarve on ollut kova ::) ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Väärällä pinolla

Emmä tuota "vahinkoa" ihmeenä pidä, onhan näitä kuulemma sattunut.

Joo mutta tämä urakoitsija ei ollu sieltä sun suunnilta, tällä oli punavanteinen 939 hakkurin edes.

Eikun meinasin ihan muita "vahinkoja", niitä on sattunut siellä täällä puolivahingossa jos hakkeen tarve on ollut kova ::) ;D
Joo onhan niitä kuulemma sattunu. Nyt luulis olevan kaikilla kuivaa haketta ettei tälle kasalle olis sillain käyny...  ;D

+250

  • Vieras
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Väärällä pinolla

Emmä tuota "vahinkoa" ihmeenä pidä, onhan näitä kuulemma sattunut.

Joo mutta tämä urakoitsija ei ollu sieltä sun suunnilta, tällä oli punavanteinen 939 hakkurin edes. Ja tästä syystä uskonki (tai ainaki toivon) että tämä ratkeaa aika kivuttomasti. Uskon kyllä että sääki pääset puista nyt eroon, tais alkaa tavaralle tulla kysyntää. Ja tietki alkaa pikkuhiljaa kestämään. Mulla oli kesällä toinenki kohde ja siitäki jo alottivat muutama viikko sitte. On nääs tuossa navetan takana siitä on helppo ohikulkiessaan napata kuorma täyteen...

Josko ottas ny ihan rauhallisesti ja maanantaina alkas nestorinki ehdottamalla tavalla tätä ratkomaan...

Ainut ongelma on että mistäs keksit paljonko siinä mun kasassa olis sitä tavaraa??

Oliko harvennuspuut mitattu? Jos saatu hakemäärä on tiedossa, niin siitähän sen pystyy haarukoimaan.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Väärällä pinolla
Oma rankakasa lähti samalla tavalla pari vuotta taaksepäin, määrä oli tosin luokkaa 20kiintoa. Rangat oli vähän jo pökkelöitä, mutta samalla reissulla oli työnnetty hakkurin läpi kuin sukulaisten risut haketti urakoitsija kilometrin päässä saman sivutien varressa. Soitin MHY:n henkilölle, joka hoiti noita risukauppoja sukulaisille. Sain omien rankojen korvaukseksi tuoretta motolla tehtyä koivu -rankaa muutaman kuorman. Tuota esitin itse viikonlopun yli rauhottumisen jälkeen. Sain tervettä ja parempaa puuta pilkkeen tekoon ja omaa kuljetustyötä korvasi pikkuisen isompi pino kuin lähtötilanteessa oli.

Viikonlopun yli kannattaa rauhoittua ja miettiä.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

+250

  • Vieras
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
Ei kappalemäärää hyödytä liioitella,kasojen kokoo kyllä ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
Ei kappalemäärää hyödytä liioitella,kasojen kokoo kyllä ;D
Laita pienempiin kasoihin, notta voit sitten hakettaa esim. 50 kasaa  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
Ei kappalemäärää hyödytä liioitella,kasojen kokoo kyllä ;D
Laita pienempiin kasoihin, notta voit sitten hakettaa esim. 50 kasaa  8)

Kuulostaa paremmalta, 50 kasaa. ;D Niin pohojalaaasta ku olla ja voi. ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
Ei kappalemäärää hyödytä liioitella,kasojen kokoo kyllä ;D
Laita pienempiin kasoihin, notta voit sitten hakettaa esim. 50 kasaa  8)

Kuulostaa paremmalta, 50 kasaa. ;D Niin pohojalaaasta ku olla ja voi. ;D ;D
Hakeurakoitsijakin voi uhota notta "meni vain viisi minuuttia kasallaaaan"  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Väärällä pinolla
Tuntuu aikahuonosti tieto liikkuvan urakoijille päin.Mulla haketettiin 5 kasaa viimme helmikuus.Nyt lokakuus tuli lavetilla mettäkone peitteleen niitä,ja kuski ihmetteli että missähän pinot on :o
Jos se luuli että olit liioitellut pikkuisen haketettujen kasojen määrää  ;D
Ei kappalemäärää hyödytä liioitella,kasojen kokoo kyllä ;D
Laita pienempiin kasoihin, notta voit sitten hakettaa esim. 50 kasaa  8)

Kuulostaa paremmalta, 50 kasaa. ;D Niin pohojalaaasta ku olla ja voi. ;D ;D
Hakeurakoitsijakin voi uhota notta "meni vain viisi minuuttia kasallaaaan"  8)

50 kasaa ja 5 minuuttia kasa, "ja oli notta ristuksen kokooosia kasooooja".... ;D

Ja sen verran, TDK on lähes savivarpaan tasolla, kiitos siitä, en tarkooota kasettimiestä vaan näitä muita.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159