Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suursäkkinostin?  (Luettu 33466 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7116
  • karkki vai keppana?
Vs: Suursäkkinostin?
Tälläsellä me nostellaan yks tai kaks kerrallaan,voin suositella :D
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-etukuormaimen-varusteet/masa-10/khedakkb.html
Ei meinaan nouse normi ek:lla tolla Hoschiin.
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Suursäkkinostin?
Onko tehdastekosena kahden säkin nostimia. Moni kuitenkin kikkailee jollain rukkipiikeillä mutta nostokorkeus on niillä kuitenkin rajallinen eikä ne muutenkaan ole kovin hyviä.
joskus olen miettinyt että jos olisi laajamittaista viljanviljelyä kaukana kotoa niin etäpelloille kannattaisi tehdä jonkinnäköinen orsi mihin saisi kylvöraktorilla säkit roikkumaan ja sitten peruttaa kylvökone alle. Säästyisi ylimääräiseltä ajolta.

Tuossa on jopa jotain ideaa

Tai sitten siellä pellolla hiiappikärry, jonka edessä aisankannattaja, ajaa kylvökoneen vierelle ja nostelee koneen täyteen suoraan kärrystä. Lisää tavaraa voi tuoda normiperäkärryllä, ettei tartte nostoyksikköä edestakaisin siirrellä ::)

niin siis idea olisi siinä että puukenkämies veisi ne säkit johonkin latoon lähelle etätiluksia ja sitten kun kylvöyhdistelmä tulisi paikalle niin sen etukuormaajalla nostelis muutaman säkin kerrallaan orrelle roikkumaan ja päästelis sieltä kylvinkoneeseen. Onneksi ei tosin ole näitäkään ongelmia kun ei ole viljanviljelyä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: Suursäkkinostin?
Onko tehdastekosena kahden säkin nostimia. Moni kuitenkin kikkailee jollain rukkipiikeillä mutta nostokorkeus on niillä kuitenkin rajallinen eikä ne muutenkaan ole kovin hyviä.
joskus olen miettinyt että jos olisi laajamittaista viljanviljelyä kaukana kotoa niin etäpelloille kannattaisi tehdä jonkinnäköinen orsi mihin saisi kylvöraktorilla säkit roikkumaan ja sitten peruttaa kylvökone alle. Säästyisi ylimääräiseltä ajolta.

Tuossa on jopa jotain ideaa

Tai sitten siellä pellolla hiiappikärry, jonka edessä aisankannattaja, ajaa kylvökoneen vierelle ja nostelee koneen täyteen suoraan kärrystä. Lisää tavaraa voi tuoda normiperäkärryllä, ettei tartte nostoyksikköä edestakaisin siirrellä ::)

niin siis idea olisi siinä että puukenkämies veisi ne säkit johonkin latoon lähelle etätiluksia ja sitten kun kylvöyhdistelmä tulisi paikalle niin sen etukuormaajalla nostelis muutaman säkin kerrallaan orrelle roikkumaan ja päästelis sieltä kylvinkoneeseen. Onneksi ei tosin ole näitäkään ongelmia kun ei ole viljanviljelyä.

Joskus vuosia sitten oli viestilehdessä juttu kun joku velsaan semmosen koukun varrren päähän värkänny, mihin sai kylvin traktorilla säkin nostaa ja sitte koneen säkin alle.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Suursäkkinostin?



Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\


Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Yksi tapa vähentää säkin alle sukeltelua olisi esim. tuo Jussi-tuotteen säkinavaaja:



http://www.jussi-tuote.fi/Avaaja.pdf

Tuollainen olisi kätevä apulannan levittimessä, mutta mistäs saataisiin sellainen keli ettei loppu säkillinen ole tuulen ravistelemana joko säkkiä nostavan tai levittävän traktorin hytin alla :-\
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7116
  • karkki vai keppana?
Vs: Suursäkkinostin?



Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\


Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Yksi tapa vähentää säkin alle sukeltelua olisi esim. tuo Jussi-tuotteen säkinavaaja:



http://www.jussi-tuote.fi/Avaaja.pdf

Tuollainen olisi kätevä apulannan levittimessä, mutta mistäs saataisiin sellainen keli ettei loppu säkillinen ole tuulen ravistelemana joko säkkiä nostavan tai levittävän traktorin hytin alla :-\
Tuuli vie siinä vaiheessa mitä vie, kun säkissä lapiollinen tavaraa. Säkki tulee käytännössä tyhjäksi kun sen perse on vielä säkin avaajassa kiinni, eli on siis muutakin kun pelkkä terä.
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Suursäkkinostin?



Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\


Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Yksi tapa vähentää säkin alle sukeltelua olisi esim. tuo Jussi-tuotteen säkinavaaja:



http://www.jussi-tuote.fi/Avaaja.pdf

Tuollainen olisi kätevä apulannan levittimessä, mutta mistäs saataisiin sellainen keli ettei loppu säkillinen ole tuulen ravistelemana joko säkkiä nostavan tai levittävän traktorin hytin alla :-\
Tuuli vie siinä vaiheessa mitä vie, kun säkissä lapiollinen tavaraa. Säkki tulee käytännössä tyhjäksi kun sen perse on vielä säkin avaajassa kiinni, eli on siis muutakin kun pelkkä terä.

Eihän sillä apulantamäärällä mitään väliä, mutta sillä mitä se tekee kun pääsee muhimaan vaikka traktorin perän päälle ::)

Tietysti kaikilla ei oo yhtä tarkkaa, mutta mä kyllä vältän viimeiseen asti ettei menis muruakaan väärään paikkaan. Ehkä jonkun mielestä turhaa, mutta vähemmän ongelmia jatkossa kun on tarkkana tuossa vaiheessa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7116
  • karkki vai keppana?
Vs: Suursäkkinostin?



Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\


Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Yksi tapa vähentää säkin alle sukeltelua olisi esim. tuo Jussi-tuotteen säkinavaaja:



http://www.jussi-tuote.fi/Avaaja.pdf

Tuollainen olisi kätevä apulannan levittimessä, mutta mistäs saataisiin sellainen keli ettei loppu säkillinen ole tuulen ravistelemana joko säkkiä nostavan tai levittävän traktorin hytin alla :-\
Tuuli vie siinä vaiheessa mitä vie, kun säkissä lapiollinen tavaraa. Säkki tulee käytännössä tyhjäksi kun sen perse on vielä säkin avaajassa kiinni, eli on siis muutakin kun pelkkä terä.

Eihän sillä apulantamäärällä mitään väliä, mutta sillä mitä se tekee kun pääsee muhimaan vaikka traktorin perän päälle ::)

Tietysti kaikilla ei oo yhtä tarkkaa, mutta mä kyllä vältän viimeiseen asti ettei menis muruakaan väärään paikkaan. Ehkä jonkun mielestä turhaa, mutta vähemmän ongelmia jatkossa kun on tarkkana tuossa vaiheessa :)
Veikkaan, että enemmän roiskuu itse levittimestä kun säkkiä avatessa, on kuitenkin matalalla verrattuna kärryyn, sieltä joskus tuuli tuo keulalle rakeita.
pessimisti ei pety!

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Suursäkkinostin?
Ei Amazonen levitin ainakaan juuri roiski eteenpäin, toista se oli kotimaisten aikaan kun syylärissä saakka oli apulantarakeita.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Suursäkkinostin?
onko kiinnostusta 2 säkin nostimiin?
Ei ollu yli kymmenen vuotta sitten kaupallista tuotetta, tai en ainakaan löytäny. Oli itse tehtävä.


nyt pitäs ismellä olla myynnis 2 säkin nostin.. ei näy kuvastos kumminkaa, pitää varmistaa jahka muistaa..

suunnitelmis ittellekki teherä, vähä erimoinen ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Suursäkkinostin?
Jusu ei selvästi ole hereillä? Mitä sellainen kahden säkin nostin maksaa?

tä? aamusta asti ollu.. en viä tiä, katotaan..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Suursäkkinostin?
Jusu ei selvästi ole hereillä? Mitä sellainen kahden säkin nostin maksaa?

tä? aamusta asti ollu.. en viä tiä, katotaan..
Mä kysyin tuota jo muutama sivu sitten. Laskeppa hinta jonkinlaisilla sivutuilla, muutoin menee tuon mp-lift tilaukseen ja teen tuet itte.

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Suursäkkinostin?



Mun mielestä se suursäkkinostin on kuitenkin halpa tapa parantaa työturvallisuutta. Leveällä kivitalikolla säkkejä nostellessa on jossain vaiheessa pakko mennä sen talikon alle saaadakseen säkin auki/kiinni.  :-\

Voi ristus mikä turha "keksintö" toi säkinavaaja. Eikö pullakäsi isännät ylety säkkiä avaamaan puukolla menemättä säkin alle ?


Vaikka kylvökoneeseen meneekin vain yksi säkki niin pintalevittimeen mahtuu kyllä kaksi  ;) Ja mitä siihen turvallisuuteen tulee oon yrittänyt avata säkin aina siten että lyön sen auki edestä/takaa niin ei joutuisi sinne alle :)

Yksi tapa vähentää säkin alle sukeltelua olisi esim. tuo Jussi-tuotteen säkinavaaja:



http://www.jussi-tuote.fi/Avaaja.pdf
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Suursäkkinostin?
Jusu ei selvästi ole hereillä? Mitä sellainen kahden säkin nostin maksaa?

tä? aamusta asti ollu.. en viä tiä, katotaan..
Mä kysyin tuota jo muutama sivu sitten. Laskeppa hinta jonkinlaisilla sivutuilla, muutoin menee tuon mp-lift tilaukseen ja teen tuet itte.


millä kiinnikkeellä? mä ilmottelen ens viikolla jahka pääsen työmaalle ja saan lasketuksi..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Suursäkkinostin?
jees isme tekee virallista kahden säkin jossa yks tolppa keskelläki yhtä kerrallaan vientiä varte, kannattaa kysyä isme salesilta suoraa, ei näy nettisivuillakaa viä.
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Suursäkkinostin?
Jusu ei selvästi ole hereillä? Mitä sellainen kahden säkin nostin maksaa?

tä? aamusta asti ollu.. en viä tiä, katotaan..
Mä kysyin tuota jo muutama sivu sitten. Laskeppa hinta jonkinlaisilla sivutuilla, muutoin menee tuon mp-lift tilaukseen ja teen tuet itte.


millä kiinnikkeellä? mä ilmottelen ens viikolla jahka pääsen työmaalle ja saan lasketuksi..

Euro.