Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe gps  (Luettu 5186 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: gps
kittoksia noista neuvoista!    mutta millasen älykön puhelimeks tarttee noi karttapalvelut sun muut?           

brotofobia

  • Vieras
Vs: gps
Voiko peruskarttoihin luottaa rajan etsimisessä...itse olen katsellut paikkatietoikkuna palvelusta rajojen paikkoja, ja nehän heittää kymmenen metriä välillä oikeaksi tiedettyyn. Esim kahden pyykin väli pitkällä rajalinjalla on lähes aina vedetty viivasuoraan kartalla, mitä se ei ole. Kun on lohkottu joskus sata vuotta sitten niin linjaa ei ole saatu suoraksi millään. Kepittämällä aikanaan tehdyt kaartaa aina päivänkierron mukaan, kun kepin varjo hämää silmää, tämä maanmittarin suusta kuultuna. Paikkatietoikkunan satelliittikuvista voi joitan päätellä pitkillä linjoilla, pitäisi olla vielä palvelu missä gps näyttäisi satelliittikuvalla missä olet... ei taida oikeasti saada rajaa kohdalleen muutakuin etsimällä viisarikivet pyykkien väliltä...ja siinä onkin projekti. Eikös se niin ollu että eka viisari pyykistä on 50m päässä ja siittä aina 200m kerrallaan eteenpäin...

Viimeksi muokattu: 15.01.14 - klo:08:16 kirjoittanut brotofobia

jf

  • Vieras
Vs: gps
kyllä ainoa keino on rajan määrityksessä maaanmittarin tai muun alan ammattilaisen tekemä jos rajalinja on mennyt umpeen,hyvä keino on muutaman vuoden välein aukaista linjaa ja laittaa keppejä mielellään sitten vielä sen rajanaapurin kanssa niin ei tule känää.onhan noita rajamerkkejä kartoitettu ilmakuvauksella jolloin maan omistajat ovat merkinneet rajapyykit maastoon muoviristikolla.jos on jäänyt merkkaamatta ei välttämättä sitten ole kartallakaan oikeassa paikassa.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: gps
Voiko peruskarttoihin luottaa rajan etsimisessä...

Eihän noissa isoja heittoja ole, pyykit löytyy 50 metrin säteellä siitä mihin ne on Karttapaikalla/Paikkatietoikkunassa merkattu. Vanhat paperikartat näyttää tarkemmin. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: gps
kittoksia noista neuvoista!    mutta millasen älykön puhelimeks tarttee noi karttapalvelut sun muut?         
Eikö niitä alypuhelimia saa jo alta sataseen edullisimmillaan. Mulla samsung galaxy x-cover, eli iskunkestävä. Maksoi sillon just ennen uuden mallin julkistamista uutena jotain 140€.

dynamiitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: gps
Eikö niitä alypuhelimia saa jo alta sataseen edullisimmillaan. Mulla samsung galaxy x-cover, eli iskunkestävä. Maksoi sillon just ennen uuden mallin julkistamista uutena jotain 140€.

Itselläni oli aikaisemmin sama puhelin mutta oli kyllä tosi hidas karttaohjelmien kanssa ja näytön resoluutio turhan pieni. Lisäksi puhelin tilttaili oudosti eli nettiyhteys lakkasi toimimasta tai sitten puhe ei kuulunut vastapuolelle vaikka itselle kuului hyvin yms. Vaati aina uudelleenkäynnistyksen että toimi jonkun aikaa. Ohjelmistopäivityksistä ei ollut mitään apua. Samanlaisia kokemuksia ollut monella muullakin. En sitten tiedä onko galaxy xcover 2 parempi kuin tuo vanhempi?
ylipanostaja

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: gps
Eikö niitä alypuhelimia saa jo alta sataseen edullisimmillaan. Mulla samsung galaxy x-cover, eli iskunkestävä. Maksoi sillon just ennen uuden mallin julkistamista uutena jotain 140€.

Itselläni oli aikaisemmin sama puhelin mutta oli kyllä tosi hidas karttaohjelmien kanssa ja näytön resoluutio turhan pieni. Lisäksi puhelin tilttaili oudosti eli nettiyhteys lakkasi toimimasta tai sitten puhe ei kuulunut vastapuolelle vaikka itselle kuului hyvin yms. Vaati aina uudelleenkäynnistyksen että toimi jonkun aikaa. Ohjelmistopäivityksistä ei ollut mitään apua. Samanlaisia kokemuksia ollut monella muullakin. En sitten tiedä onko galaxy xcover 2 parempi kuin tuo vanhempi?
Oon kans kuullu että ongelmia ois ollu tuon kans mutta ei mulla ole ollu mitään ongelmia. Hyvin pelaa eikä hitauskaan haittaa kun on hidas käyttäjäkin ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65287
Vs: gps
tossa kilsan rajalinjalla on vaan vuosien saatossa ajellut vaikka mitä härveliä ja yhdellä kumpareella on viisarikivet mutta siitä eteenpäin ei sitten ole viisareita ollut muutamaan vuosikymmneen koska ojia ja muita hoitotöitä tehty.                siinä on vain n. 270 metrin matka jossa rajalinja kateissa ja suurin piirtein tiedän paikan mutta sen linjan veto itekseen on himppa hankalaa.          kun sais vain muutaman kiintopisteen sinne matkalle merkattu maalilla kuten alkupuolellakin niin helpottais.                   tuo kumpuilu vaan haittaa suuntaamista silmin.

                   taimikon raivaajalla oli joku kepsi ja sillä löyty pari pyykkiä aikoinaan hyvin kun sai vain linjan, riittävän tarkka.                                           ton takia en vain kehtais toimitusta pystyttää ja olisi kepsillä kiva seurata noita matkojakin ja leimikon kokoja mitata.