Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pensa vai diesel  (Luettu 17161 kertaa)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pensa vai diesel
Meikäläisellä henkilöauto aina iso pensa turbo en tykkää dieselistä ,kokeiltu on ja aina palattu pensavehkeisiin.paku dieseli

Varmaan V8:ja. Tosin silloin sama onko bensa vai diesel.
ei kun molemmat 3 litran Vkutosia turbolla ja tietenkin automaatteja kun autoista kyse.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Pensa vai diesel
Eipä oo polttoaine ollut kriteerinä tähän mennessä ja dieseli jos on ollut, se on tullut muiden ominaisuuksien myötä. Oma valinta olisi diesel ja automaatti. Tällä hetkellä oleva bensa-auto ei ihan optimi ole nykyisillä kilometreilla ja päästöillä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Pensa vai diesel
Pitkille matkoille mb E320cdi automaatti, ja minusta todella miellyttävä ajaa moottorin ominaisuuksien puolesta, peltoautona Volvo xc70 2,4T bensa ja moottorin ominaisuuksista ei kyllä kehuja heru. Volvolla pitää lyödä melko riskisti kaasua aina kiihdyttäessä, kun mesellä saa ajaa pienillä kiekoilla ja silti kiihtyy. Mutta taas bensa lämpenee nopeasti ilman webastoa, ja verosta säästetyllä rahaa ostaa aika paljon bensaa. Oma valinta diesel, mutta nämä on tosiaan lähinnä makuasioita, ei niinkään kustannuskysymyksiä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Pensa vai diesel
+150hv bensa automaattilaatikolla on ainoa oikea valinta.
Mitä enemmän hevosia sitä parempi :-*

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4705
  • Savo savolaisille!
Vs: Pensa vai diesel
+150hv bensa automaattilaatikolla on ainoa oikea valinta.
Mitä enemmän hevosia sitä parempi :-*

Kyllä näin on. Paitsi että mieluummin manuaalilaatikolla. Ja nelivedolla. :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pensa vai diesel
Diisseli tietenkin  ;)  Entisessä VAG 1,9TDI ei meinannut kyllä lämpöä riittää jos ajoi rajoitusten mukaan niin myös talvella sille piti antaa kenkää reilusti  ;D  Se harmi vaan oli kun dieselin vääntöä ei pysty tuommosessa etuvetoisessa talvella hyöndyntämään kun sutii vielä viitosellakin kun moottoritienopeuksista lyö kaasun pohjaan...  Nykyisessä Hiacessa sitten meneekin muutama litra enemmän diisseliä niin kyllä on kabiinissakin lämpöä eli himppasen alle kympin sataselle ;D 

Viimeksi muokattu: 13.01.14 - klo:11:42 kirjoittanut zetor8045

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Pensa vai diesel
pakko ajella diiselillä.ite ostin parin tonnin hintasen diiseli primera farkun..se syö 7-8 litraa satasella..kaillis ajella mut eipä oo tarvinu tehä remppoja niinku volkkarin sukuisissa vehkeissämm:alustan puslia,sähkövikoja.vetoaksniveleitä,etupyöränlaakereita. ;D
emännällä saman hintaluokan diiseli corolla..joka tosi varma vehje.
pensaautoja on kaks harraste sunnyä..ne on kesäajossa.
jos pakuu tarvii,ni lainaan veljen hiasee..sekin kova vehje juomaan diiselii..mut varmatoimine vehje.
näillä pärjätään.. ;D

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Pensa vai diesel
Ääni dieselille. Vääntöä on ihan erilailla kuin bensassa. Webasto lämmittää. Parasta on tietenkin se että diesel kuitit menee 100 %:sti maatilan piikkiin.

Niin, paitsi ettei siinä diesel-moottorissa lähtökohtaisesti yhtään sen suurempi vääntömomentti ole kuin bensakoneessakaan. Vapaastihengittävien aikana oli vain tapana vertailla 2,5-litraista dieseliä 1,6-litraiseen bensamoottoriin, vieläpä jollain sohlolla kaasuttimella varustettuun, hädin tuskin tyhjäkäynnillä käyvään. Tosiasiassa jonkun 200 D:n suurin vääntömomentti oli 20 - 40 NM pienempi kuin saman ajan 2-litraisen bensamoottorin ja huipputeho vain puolet.

Viimeinen vapaasti hengittävä diesel markkinoillamme lienee ollut Polo SDI, jonka vääntömomentin huiput on jotain 170 NM, kun parhailla saman ikäisillä vapaasti hönkivillä saman kokoisilla suorasuihku-bensakoneilla se oli 190.

Turbodiesel-kaudella on sitten tullut tavaksi vertailla samankokoista ahdettua dieseliä ahtamattomaan bensakoneeseen. Tänä päivänä 1,8-litrainen bensa-turbo vääntää sellaiset 300 - 350 Nm ja vääntökäyrä on paljon tasaisempi kuin dieselkoneilla, joista monet ovat aivan puhdittomia alle 1700 kierroksen ja toisessa päässä veto katseaa kuin leikaten 4000 kierroksen kohdalla.

Ei silti, dieselillä tässä itsekin ajelen, koyhyyttäni tosin.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Pensa vai diesel
V6 bensa turbolla ajelen. Ei kyllä tekisi yhtään mieli henkilöauto kokoluokassa diisseliin vaihtaa  8)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8460
Vs: Pensa vai diesel
Jos perässä on 2 kilometriä levee ja 16 km korkee peräkärry, niin on se mukava vetää isolla tiisselillä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Pensa vai diesel
Jösse kirjoitti juuri niin kuin asia on...

Pitää kyllä ihmetellä mikä ihme siinä on kun on niin kiire... Suomen nopeusrajoitusten mukaan kun ajelee niin lähes kaikilla pääsee riittävästi. Onhan se toki mukava että reservissä on vielä olemassa varsinkin kun vetää kärryä tai pahimmassa tapauksessa asuntovaunua. Laittaa sitte moottoripyörän jos haluaa oikeasti päästä kovaa. Kummasti nuo kolme lasta on rauhoittanu ainakin omaa ajamista.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pensa vai diesel
Joku just lukee jotain autolehtiä ja valitsee uutta autoaan vääntömomentin ja tehon perusteella. Sitten käyttää tuosta tehosta maksimissaan 40-50%, mutta onpahan komiaa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pensa vai diesel
Joku just lukee jotain autolehtiä ja valitsee uutta autoaan vääntömomentin ja tehon perusteella. Sitten käyttää tuosta tehosta maksimissaan 40-50%, mutta onpahan komiaa  ;D
Joo eihän sitä tehoa kokoaikaa pysty hyödyntämään... Vain puolet ajasta  ;D 

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pensa vai diesel
Joku just lukee jotain autolehtiä ja valitsee uutta autoaan vääntömomentin ja tehon perusteella. Sitten käyttää tuosta tehosta maksimissaan 40-50%, mutta onpahan komiaa  ;D
Joo eihän sitä tehoa kokoaikaa pysty hyödyntämään... Vain puolet ajasta  ;D

Tulee mieleen yksi tuttu joka elvisteli 200 heppaisella Bemarillaan vuosikaudet. Kyllä kulki kovaa ja kumit kiljuivat. Penkkitestissä tehot putosivat 150 heppaan, mut ei se menoa haitannut, samaa vauhtia se silti kulki  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pensa vai diesel
Jos saisin just sen  auton, minkä haluan niin tuossa pihassa seisoisi Jaguaari, mutta järjellä ajatellen siinä seisoo micra, ainakin toistaseksi. Mitä järkee on laittaa kallis ja syöppö auto, kun työmatka on viisikymmentä metriä? Olen toki tänä talvena ajanut tuonkin matkan autolla, kun piha on kuin sian selkä, mutta karvat puuttuu. Mun  egoni ei tarvi jatketta.
Töissä ollessani ajoin diesillä parikymmentä vuotta ja alla kunnon kitkat talvisin. Aika harvoin tuli ojanpenkkoja mittailtua kilometreihin nähden.