Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fentti testin luuseri !  (Luettu 8948 kertaa)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Fentti testin luuseri !
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.
ei sovi sun tilamalliis noi rekat,10 kilometrin ympyrään.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fentti testin luuseri !
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.

 No, miksi tossa sitten vertaillaan tiekoneita peltolaitteisiin? Valmetti olis sun mielestäs varmasti ollut "yli kylän?" Vähän peräänkuuluttaisin järkeä taas noihin sun juttuihis... Yhtä fiksuja kun säänennustuksesi.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Fentti testin luuseri !
Tuon Zetroksen muotoilusta tulee kyllä ihan mieleen Zil maastokuorma-auto.  ???

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fentti testin luuseri !
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.

 No, miksi tossa sitten vertaillaan tiekoneita peltolaitteisiin? Valmetti olis sun mielestäs varmasti ollut "yli kylän?" Vähän peräänkuuluttaisin järkeä taas noihin sun juttuihis... Yhtä fiksuja kun säänennustuksesi.  :)
En ole kyllä valamettia maininnut koko ketjussa,itehän sää sitä tyrkytät joka paikkaan ,onko sulla joku vallufopia päällänsä  :o :o ;)Amerikan mantereella ajetaan lähes kaikki suoraan tollasilla vastaavilla siiloihin tavara ja muualle jalostustehtaisiin.Hvinnamolle nämä voi olla liian vaikeita kun ei ole maailmalla käynyt katsomassa. ;D
Niin mää tarkotinkin isoja euroopan mantereen tiloja ei tänne pienviljely seudulle suomeen.Hvinnamon kannattas käydä vähän kauempana kuin Viro niin näkisit miten suurta voi maatalousbisnes olla.

Viimeksi muokattu: 04.01.14 - klo:16:53 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fentti testin luuseri !
 Itehän sä olet Sassi sitä Vallua kehunut ja sakemanneja haukkunut? Vai onko sekin asia unohtunut? Edelleenkin vaihdoit kätevästi vähän puheenaihetta jatkaessasi suuren maailman kuorma-autojen kehumista. Kuten sanoin, niin Fendtillä minä teen työt, enkä tarvi tollasia kuorkkeja mihinkään. Mulla nyt onkin tosin niin pientä puuhastelua, verrattuna suureen ja mahtavaan SASSIIN, mutta näillä mennään ja tämä piisaa toistaiseksi mulle. Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fentti testin luuseri !
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.

Okrassa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fentti testin luuseri !
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.

Okrassa. ;D

 Juu ja Lahden Yrmyssä.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Fentti testin luuseri !
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.

Okrassa. ;D

 Juu ja Lahden Yrmyssä.  ;)

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

piisaa c.o.

  • Vieras
Vs: Fentti testin luuseri !
Pieni este voi olla hinta. Esim 2010 mallinen zetros tuollaisella puoliperällä maksaa n 215000eur sis alv
Mut kaikki on suhteellista

Toiseksi pahin este on alvin puute jos yhteisökauppana ostaa.
Ei saa palautuksia jolla lyhentää velkaa.  ;D

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Fentti testin luuseri !
Itehän sä olet Sassi sitä Vallua kehunut ja sakemanneja haukkunut? Vai onko sekin asia unohtunut? Edelleenkin vaihdoit kätevästi vähän puheenaihetta jatkaessasi suuren maailman kuorma-autojen kehumista. Kuten sanoin, niin Fendtillä minä teen työt, enkä tarvi tollasia kuorkkeja mihinkään. Mulla nyt onkin tosin niin pientä puuhastelua, verrattuna suureen ja mahtavaan SASSIIN, mutta näillä mennään ja tämä piisaa toistaiseksi mulle. Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.

hinurin pakarat punoittaa

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Fentti testin luuseri !
Minäkö muka olen täällä hehtaareilla kehuskellut ,kyllä ne on toiset jotka siihen on sortunut.
Pientilallisen asiaahan minä olen ajanut aina täällä. ;)
Taitaa olla fentin lyhennykset lähellä kun noin punottaa Hvinnamon naamataulu. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fentti testin luuseri !
Minäkö muka olen täällä hehtaareilla kehuskellut ,kyllä ne on toiset jotka siihen on sortunut.
Pientilallisen asiaahan minä olen ajanut aina täällä. ;)
Taitaa olla fentin lyhennykset lähellä kun noin punottaa Hvinnamon naamataulu. ;D

 Nythän tuli Sassilta napakkaa sanansäilää, mutta täytyy myöntää, että ennustit yhtä hyvin kuin säätäkin: Todellakin on käynyt niin, etten pystynyt ikinä maksamaan Fendtistä edes korkoja, joten tiistaina se lähtee pankin talliin. Surullista tämä pienviljelijän arki...
   Ps. Otsikostasi puuttuu predikaatti.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Fentti testin luuseri !
Kuorma-auto on maatilalla kovasti pätevä kampe. Investointina ei kovin kummoinen ja tarjontaa on. Ongelmaksi muodostuu vakuutusmaksut ja oliko jotain muuta veroluonteista potaskaa. Nämäkin on pohjimmiltaan sellaisia rangaistusluonteisia maksuja, jotka on sälytetty elinkeinon niskaan. Taas yksi Suomen kilpailukykyä heikentävä tekijä lisää.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Fentti testin luuseri !
 Mulle ei nyt ole vieläkään selvinnyt, mitä muuta tuollaisella kuorma-autolla voi tehdä, kuin kuljettaa jotain tavaraa maantiellä. Ei sillä voi pellolla ja pihassa tehdä mitään ja jos ei kuljetushommaa juurikaan ole, niin en näe mitään perusteita sellaisen hankkimiselle. Kylmikselle sen verran, että et ilmeisesti tiedä kuorma-auton maksuista tarpeeksi? Ei ne vakuutusmaksut ja verot nyt kovinkaan kummoiset ole, että se homma siitä olisi kiinni.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Fentti testin luuseri !
En muuta kuin sen, että automiehet pitää niitä kovina. Minun mielestäni se on hyvä ratkaisu viljan kuskaamisessa ja tuotantopanosten siirtelyssä. Varsinkin mitä etäämmällä peltolohkot ovat. Sillä voi siirrellä vaikka kaikenlaisia vesikontteja ruiskutuksia varten jne. Kyllä sille alkaa käyttöä keksiä heti, kun sen tontille saa.