Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ratkaisumalli  (Luettu 3520 kertaa)

führer

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Ratkaisumalli
Iltaa itse kullekin säädylle.
Saamme päivittäin lukea synkkiä uutisia koskien muunmuassa kestävyysvajetta, työttömyyden kasvua, valtion onnetonta tulorakennetta, nuorten syrjäytymistä jne.
Maassamme on kokonainen sukupolvi "työnvieroksujia" tietenkin näinä aikoina todellista työttömyyttä on päivä päivältä enenevissä määrin.
Tähän vallitsevaan passiivisuuteen, joka meille kunno veronmaksajille koituu kalliiksi, pitäisi löytää ratkaisu.
Olenkin esittämässä uutta mullistavaa koko kansakuntaa palvelevaa kehitysratkaisua, jossa voidaan hyödyntää osittain jo olemassa olevaa systeemiä.
Itse suunnitelmaan:
Työvoimatoimistoista saadaan tiedot passiivisista päivärahansaajista, joita voidaan hyödyntää nykyisen kaltaisen "etsivän-nuorisotyön" tavoin, kiertämällä ovelta ovelle etsien tällaista ainesta.
Työvoimatoimistot ja työpajat voisivat toimia koontikeskuksina pasiivisille yhteiskunnaneläteille.
Toisessa vaiheessa kuvioon tulevat lakkautetut varuskunnat, jotka täydellisine varustuksineen aina verkkoaidoista asuinparakkeihin palvelisivat uudelleen sijoituksen tehtävissä.
Näistä edellä mainituista koontikeskuksista henkilöt pystyttäisiin tehokkailla junakuljetuksilla siirtämään uusiokäyttöön valjastettuille varuskunnille ympäri Suomen.
Tällä tavoin saavutettaisiin suuria säästöjä ja ko. henkilöitä käytettäisiin palvelemaan teollisuutta, vanhustenhuoltoa jne. jne.
Das ende-eli lopullinenratkaisu tässä skenaariossa ei ole esikuvansa kaltainen vaan, niin sanottu toivoton materiaali palautettaisiin ennalta määrittelemättömän ajan kuluttua takaisin lähtöpisteeseen kun taas yhteiskuntakelpoiset voisivat jatkaa jo oppimassaan työssä kuten kuka tahansa meistä.
Tämänkaltainen systeemi tulisi ruokkimaan itse itseään ja kehittäisi koko ajan lisääntyvissä määrin työpaikkoja.
Viimeiseksi haluan todeta, ettei minua nimiteltäisi rasistiksi, etten missään tapauksessa sisällyttäisi tähän järjestelmään esim työkyvyttömiä ja vammaisia.

Avaan keskustelun:

Renaultmies

• Vieras
Vs: Ratkaisumalli
Ja kuka erottelee ne työkyvyttömät ja vammaiset . On helppo sanoa päällepäin milloin mitäkin ihmisistä vaikka olisikin pahasti väärässä  .

Suuri Ajattelija

• Vieras
Ja kuka erottelee ne työkyvyttömät ja vammaiset . On helppo sanoa päällepäin milloin mitäkin ihmisistä vaikka olisikin pahasti väärässä  .
Työkyvyttömät ja vammaiset kyllä yhteiskunta elättää ja pitääkin elättää, mutta miksi myös työtävieroksuvat?

Renaultmies

• Vieras
Työkyvyttömät ja vammaiset kyllä yhteiskunta elättää ja pitääkin elättää, mutta miksi myös työtävieroksuvat?

On varmasti niitä jotka eivät halua tehdä mitään ,mutta on myös joukkoa harmalla alueella joka ei kuitenkaan kykene kuin ehkä osittain työhön . Tämä on tämmöinen vanha luterilaisporvarillinen tapa karsinoida ihmisiä tietämättä kuitenkaan  ihan kaikkea . Joku voi kyetä työhön yksinään mutta ei esim. kestä psyykkisistä syistä työyhteisöjä. 

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Saamme päivittäin lukea synkkiä uutisia koskien muunmuassa kestävyysvajetta, työttömyyden kasvua, valtion onnetonta tulorakennetta, nuorten syrjäytymistä jne.
Maassamme on kokonainen sukupolvi "työnvieroksujia" tietenkin näinä aikoina todellista työttömyyttä on päivä päivältä enenevissä määrin.
Tähän vallitsevaan passiivisuuteen, joka meille kunno veronmaksajille koituu kalliiksi, pitäisi löytää ratkaisu.
Olenkin esittämässä uutta mullistavaa koko kansakuntaa palvelevaa kehitysratkaisua, jossa voidaan hyödyntää osittain jo olemassa olevaa systeemiä.
Itse suunnitelmaan:
Työvoimatoimistoista saadaan tiedot passiivisista päivärahansaajista, joita voidaan hyödyntää nykyisen kaltaisen "etsivän-nuorisotyön" tavoin, kiertämällä ovelta ovelle etsien tällaista ainesta.
Työvoimatoimistot ja työpajat voisivat toimia koontikeskuksina pasiivisille yhteiskunnaneläteille.
Toisessa vaiheessa kuvioon tulevat lakkautetut varuskunnat, jotka täydellisine varustuksineen aina verkkoaidoista asuinparakkeihin palvelisivat uudelleen sijoituksen tehtävissä.
Näistä edellä mainituista koontikeskuksista henkilöt pystyttäisiin tehokkailla junakuljetuksilla siirtämään uusiokäyttöön valjastettuille varuskunnille ympäri Suomen.
Tällä tavoin saavutettaisiin suuria säästöjä ja ko. henkilöitä käytettäisiin palvelemaan teollisuutta, vanhustenhuoltoa jne. jne.
Das ende-eli lopullinenratkaisu tässä skenaariossa ei ole esikuvansa kaltainen vaan, niin sanottu toivoton materiaali palautettaisiin ennalta määrittelemättömän ajan kuluttua takaisin lähtöpisteeseen kun taas yhteiskuntakelpoiset voisivat jatkaa jo oppimassaan työssä kuten kuka tahansa meistä.
Tämänkaltainen systeemi tulisi ruokkimaan itse itseään ja kehittäisi koko ajan lisääntyvissä määrin työpaikkoja.
Viimeiseksi haluan todeta, ettei minua nimiteltäisi rasistiksi, etten missään tapauksessa sisällyttäisi tähän järjestelmään esim työkyvyttömiä ja vammaisia.

Avaan keskustelun:
niinmpä niin ongelma on visainen, ja tämä lallukkaväkilauma kasvaa samaa tahtia kun maaseutu autioituu, ennen nuo eleli siinä sivussa suuressa maalaisyhteisössä jotain pikkuhomma sillon tällön näperrellen saadakseen syödä vaan nyt sitten sekin polku on kuljettu loppuun ja ankea veronmaksajan rooli ei houkuttele :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

navettapiika

• Vieras
Minä olisin sitä mieltä, että aloitus on ihan hanurista, vaikka olihan siellä hiukka asiaakin. Näille nykynuorille pitäisi sinne kouluun lisätä yksi lukuvuosi lisää ja jakaa aineet kymmenelle vuodelle. Ainoa aine mitä lisättäisiin tuntuvasti olisi ammatinvalinnanohjaus. Nykyään on yksi tunti viikossa, kun sitä pitäisi olla vähintään se viisi viikkotuntia. Nämä tet-jaksot ovat kivaa vaihtelua tietysti kouluun, mutta saako siinä ammatista oikean kuvan jos koko viikon käyttää kaupan roskapuristinta? Nyt tytär oli kotona kaksi päivää, ja kyllä se oli rehellistä työtä, lypsyä ja elikoitten ruokkimista.
Nyt tätä ammatinvalintaa on ulkoistettu sinne työpaikoille, enkä oikein pidä tätä hyvänä. Kenellä on aikaa valistaa sitä viisitoista vuotiasta kännynhiplaajaa, jota ei kiinnosta mikään.
Sitten valitaan koulu, mikä vois vähän kiinnostaa ja jätetään kesken. Vanhemmat ymmärtää ja silittää päätä.
Sen verran olen natsi, että meillä ei kouluja kesken jätetä, vaan se todistus hommataan, vaikka hammasta purren. Nyt on kolme saanut ammatin, yksi on lähtenyt opiskelemaan uutta, toinenkin valitsi uuden ja kolmas, joka ei päässyt sinne kouluun, mihin halusi, vaan teki hätäratkaisun, on nyt päättänyt jatkaa samalla alalla eteenpäin. Eli liian vähillä eväillä se ammatti pitää nykyään valita, ja moniko nuori siihen on valmis kuusitoista vuotiaana?

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Rikollistenkin hyysäämiseen kulu rahaa vuoden mittaan melkoinen summa.niillä on lämpimät ateriat ,ilmaiset kuntosalit ja terveydenhoito muun muassa joista ei tavallinen köyhä eläkeläismaajussi osaa  edes nähdä unta.
  Yks edesmennyt vyyreri joskus oli sanonut että kun pieni osa kansasta tekee suurimman osan rikoksista niin se osa täytyy ottaa eristykseen.
 Tuli se juttu mieleen kun jostain luin äskettäin että Suomessa 3 % porukasta tekee 50 %rikoksista,,eikä tää juttu ollut minkään puolueen tekemä tutkimus,minä kyllä olisin samaa mieltä että se vähemmistö joutais kuskata jonnekin pohjoisen korpiin kasvattamaan itselleen perunat ja muut särpimet omin käsin.
  Susipannat vaan jalkoihin ja tietty alue minkä voisivat pitää reviirinään ,hälytys päälle jos ylittää rajan,ja tietysti kännykkäverkko ja muu yhteydenotto muuhun maailmaan poikki ettei pisneksiä hoideltais sieltä niinkuin nykyään vankiloista käsin tekevät

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Itse suunnitelmaan:

Avaan keskustelun:
niinmpä niin ongelma on visainen, ja tämä lallukkaväkilauma kasvaa samaa tahtia kun maaseutu autioituu, ennen nuo eleli siinä sivussa suuressa maalaisyhteisössä jotain pikkuhomma sillon tällön näperrellen saadakseen syödä vaan nyt sitten sekin polku on kuljettu loppuun ja ankea veronmaksajan rooli ei houkuttele :'( :'( :'( :'(
Joskus maailmassa oli ihan normaalia, että ihmiset teki töitä jos niitä sattui olemaan. Elää kitkuttelivat sitten kuinka taisivat, mökkipahasissaan tai huoneistoissa, jonkinlaista työllä suoritettua vuokraa maksaen. Sitten keksittiin käsite työtön ja homma repesi. Ei ollutkaan enää normaalia, että joku eleli tekemättä mitään vaan kyseinen henkilö oli työtön ja se leimattiin huonoksi asiaksi. Sitten keksittiin, että työttömyys on yhteiskunnan vika ja yhteiskunta on korvausvelvollinen. Tästä se kierre sitten lähti liikkeelle. Täysin ratkaisematon ongelma.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niinpä!   miksi rikoksia tehtailevat saavat paremmat edut kuin esim. vanhukset?   en ymmärrä mikä hiton hengenmenetysuhka siitä paljusellistä oli tuillut kun tietää kuinka kauan vanhuksia makuutetaan paskoissa vaipoissa jopa eteläisimmässä suomessa jossa porukkaa kyllä on että päät yhteen kopsaa.                   ja tuo vastikkeeton rahan jako olisi tehtävä samanlaiseksi kuin maataloustuet!   kyllä saat rahaa kunhan laitat näin ja näin monta lankettia täytettynä määräpäivään mennessä virheettä ja oikeilla tiedoilla ja sitten aina sopivin (arvalla heitetyin) välein tarkastajat käyvät tarkistamassa että asiat on niin kuin olisi paperiin kirjattu!                 ja paikalla pitäisi olla sillä samalla kellonlyömällä kuin on aika!   ja jäisi pimeä työ kyllä tekemättä.                                   ja millä lailla ihminen on muuttunut niistä kekkosen häträtila- ajoista?   ei paljon naurattanut luoda lunta kaivannon päältä joka aamu kun sitten piti jatkaa ojan tekemistä kuten kuutena päivänä viikossa muulloinkin.            Aallon niili todistaa sen vielä tänä päivänäkin, vettä siinä ei pahemmin kulje kun on lasku molempiin suuntiin sillä sadan metrin matkalla jonka on mutta kuitenkin siitä sai leivän pöytään.    silloin!

Mercantil

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse suunnitelmaan:

Avaan keskustelun:

No huh huh.. Ei tule kyllä toimimaan  ratkaisu mallisi, ensinnäkin et voi vapaassa yhteiskunnassa teljetä ihmisiä aidattuhin alueisiin, ei vain toimi tässä ajassa.... Olet varmaan myös maahanmuutto vastainen? Onkohan sulta jäännyt joulupiparit saamatta?
Pidätkö itseäsi myös kunnon veronmaksajana?

Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:10:37 kirjoittanut Mercantil

mää vai

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 2015-ostajan markkinat
Nyt on vyyreri asian ytimessä!+ Nykyisen hallituksen alasajopolitiikka myötäileviä kyllä löytyy. Ihme homma ku täälläkin muutamat tyypit joka halavatun päivä jankkaa ja postaa uuttaa paskaa saitille kepu sitä kepu tätä ja toiset taas kako, kokkareet kokomuus sitä sun tätä. Samanlaista liberaali sakkia ovat nämä "oikeistopuolueet" joutaisivat Räsästen ja Haglundien kanssa samaan puolueeseen koko sakki. Todellista muutosta ei tule ilman "populisteja" Persut, Ipu, Sinivalkoset ja mitä niitä nyt on
Oon vaatimaton!

führer

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Kiitän ahkerasta keskusteluun osallistumisesta. Nostan tätä aihetta ylöspäin, koska kaikenlainen jonnin joutava saasta peittää tämän yhteiskunnallisesti tärkeän debaatin alleen.
Seuraavassa olen poiminut satunnaisia lainauksia kirjoituksistanne ja vastaan niihin punaisella pohjalla.

Toivon jatkoa tälle keskustelulle.

Ja kuka erottelee ne työkyvyttömät ja vammaiset

-Työvoimatoimistoilla on todellista vaan ei virallista tietoa asianomaisten henkilöiden taustasta ja työmotivaatiosta, kaikki syrjäytyneet eivät tosin ole työvoimatoimistonkaan asiakkaita. Sosiaalitoimi ja kansalaisten ilmiannot viimeisenä keinona. Vammaisuudesta sekä työkyvyttömyydestä on olemassa virallinen lääkärintodistus.

Tämä asia suuresti ihmetyttää, syytän poliittista ilmapiiriä toimintakyvyttömyydestään. Vastikkeetonta rahaa jaetaan milloin kriisimaille milloin työtävieroksuville yms.

ei vain toimi tässä ajassa.... Olet varmaan myös maahanmuutto vastainen? Onkohan sulta jäännyt joulupiparit saamatta?
Pidätkö itseäsi myös kunnon veronmaksajana?

Ei toimi ei, varsinkaan kun mikään taho ei ole valmis muuttamaan suuntaa, vaan kuljetaan selkä kyyryssä kohti tuhoa. En ole rasisti, kutsuttakoon minua ennemmin realistiksi. Maahanmuuttajia en kaipaa lisää, mutta jo vastaanotettuja yhteiskuntaan sopeutuneita, työssäkäyviä veronmaksajia arvostan ihonväriin tahi kansalaisuuteen katsomatta. Olen saanut jouluna piparia ja juonut myös glögiä. Pidän itseäni kunnon veronmaksajana, bruttotuloni ovat noin. 70000€/v

NKS

• Vieras
Itse suunnitelmaan:

Avaan keskustelun:
Sää oot seuraavaks "Pytyssä", ***** peelo.

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Epärealistinen ajatus, ensin en meinannu vastata koko kötöstykseen, mutta vastaan nyt kumminkin  :(

Ensimmäinen kysymys, mitä on ne työt, mitä nää työtävieroksuvat oikein tekee  8) 8) 8)
Mitä ne käytännössä on  ;)

Ne ei voi olla minkään alan ammattitöitä, koska järjestelmä sotkisi niin yleiseen työehtosopimukseen perustuvan palkkausjärjestelmän ja kaiken muunkin mitä liitot on keskenään sopineet työehdoista, tavoista jne....  :(
Eli yksityinen sektori on poissuljettu mahdollisuus  ???

Ne ei voi olla maataloustöitä, koska EU:n yhteinen maatalouden tukijärjestelmä kieltää yksiselitteisesti työttömien käyttämisen näihin töihin niin, että yhteiskunta ohjaa siihen jotain rahaa joltakin muulta momentilta kuin maatalouden omat momentit on  >:(

Mitä jää jäljelle, jäljelle jää kunnan aputyöt, eli semmoset hommat mihin ei ole mitään koulutusta, eli ei ole minkään sopimusalan hommia, käytännössä ne olisi kuntien kontolla ja se maksaisi helvetisti, eikä tuottaisi yhtään mitään  :o

Unohtakaa koko helvetin soppa, jos ei halua töitä tehdä, niin Suomessa ei ole pakko töitä tehdä ja sillä selvä  :o
Tunnustakaa realiteetit ja keskittykää semmosiin hommiin, joihin voi oikeasti vaikuttaa  ::)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Renaultmies

• Vieras