Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirkkopyhät  (Luettu 3114 kertaa)

Suuri Ajattelija

• Vieras
Kirkkopyhät
Oletteko muuten miettineet kirkkopyhien, kuten joulun, loppiaisen ja pääsiäisen merkitystä? Kyseessä on ikivanhaan perinteeseen perustuva uskonto, jossa Jeesus on nostettu jalustalle ja tämä temppu maksaa tänäkin päivänä yhteiskunnalle maltaita. Yhtälailla voisimme juhlia vapaapäivien merkeissä vaikkapa Kekkosen syntymä- kuolema- ja hautaaispäivää ja koska nämä sattuivat melkein samoille viikoille, voisimme sen varjolla pitää hyvinkin kahden viikon vapaan joka vuoden syyskuun alussa. Palkansaajat tietenkin palkallisena. Kekkosen muistaen juhlaruuat voisi korvata juhlajuomilla ja juttuun kuuluisi tietenkin juhlien aikaan tapahtuva alkon alennusmyynti.

Toisaalta suuri osa kansasta ei kuulu kirkkoon, ei siis tunnusta uskoa, saati maksa kirkollisveroa. Miksi hekin pitävät palkallisia vapaita sellaisen uskon varjolla, mitä eivät tunnusta, saati ole siitä valmiita maksamaan penniäkään?

Niin, itse kuulun toistaiseksi kirkkoon, mutta jos rehellisiä ollaan, ei siihen ole minkäänlaisia perusteita ja vain yksi hyvä syy riittää siihen, että eroan kirkosta. Kirkollisveroa maksamalla saisi palkallisena vapaapäivinä jotakin vastinetta kirkollisveroille, mutta Suomessa tälläkin saralla on liikaa vapaamatkustajia.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Vs: Kirkkopyhät
Mää oon ajatellut liittyä kaikkiin maailman uskontoihin, luulis että silloin on joku kirkkopyhä vuoden jokaisena päivänä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Suuri Ajattelija

• Vieras
Mää oon ajatellut liittyä kaikkiin maailman uskontoihin, luulis että silloin on joku kirkkopyhä vuoden jokaisena päivänä  8)
Taivaspaikkakin olisi silloin taattu, mutta oletko harkinnut, riittääkö rahasi maksaa jokaiselle kymmenykset ja haluaistko viettää ikuisuuden esimerkiksi lestadiolaisten taivaassa? Toisaalta lestat ovat lisääntymisen ammattilaisia, tupakoidakin saa, mutta ryypyt pitää ottaa salaa....

Agraaari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
olikstää joku  vai oikeen ajateltu et olis koko ajan arkee tai aijuu sais ollavaaan kukkuu..kaikki....rauhaa

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Taivaspaikkakin olisi silloin taattu, mutta oletko harkinnut, riittääkö rahasi maksaa jokaiselle kymmenykset ja haluaistko viettää ikuisuuden esimerkiksi lestadiolaisten taivaassa? Toisaalta lestat ovat lisääntymisen ammattilaisia, tupakoidakin saa, mutta ryypyt pitää ottaa salaa....
Kai mulla olisi sitten VIP-lippu ihan joka looshiin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

• Vieras
Olen tuota kirkkoa itsekin miettinyt, ja tullut siihen tulokseen, että uskoani varten en sitä tarvitse, mutta kyllä se tekee elämästä yksinkertaisempaa. Jälkeen jäävillekin on helpompaa toimittaa nuo maahan panijaiset. Tähänkin minulla oli kyllä omanlainen ratkaisu, polttohautaus ja sitten uurna kulkisi lapselta lapselle, viettäisin siis pari kuukautta jokaisen kirjahyllyssä ja sitten juhlallisen seremonian säestyksellä seuraavaan. Sitten tuli mieleen, että saattas tuo vanhimmainen huonona päivänä vetästä vessanpöntöstä viemäriin, ja niin loppuisi muorin vierailut. Nyt olen päätynyt siihen hautaamiseen, kosken partaalle aikoi se sama vanhimmainen kipata.
Jehovalaisten elämä on aika harmaata kuitenkin ilman näitä meidän juhlia. Lasten osa on tässä yhteiskunnassa aika kurja. Ei synttäreitä, eikä tonttuleikkejä, eikä edes enkelinä joulukuvaelmassa, mitä hauskaa on jäädä kaikesta paitsi.  ::)

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Viettäähän moni persu itsenäisyyspäivääkin vaikka sekin jo monen mielestä mennyttä. Tosiuskovaisten ei kai pitäisi vappua viettää tai ainakaan lahtareiden? Itse olen usein näinä päivinä töissä, tosin tuplapalkalla ;D En oikein ymäärrä mitä yhteyttä kirkollisverolla ja näiden pyhävapaiden välillä olisi. Ei kirkko meidän firman palkkoja maksa!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Agraaari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Viettäähän moni persu itsenäisyyspäivääkin vaikka sekin jo monen mielestä mennyttä. Tosiuskovaisten ei kai pitäisi vappua viettää tai ainakaan lahtareiden? Itse olen usein näinä päivinä töissä, tosin tuplapalkalla ;D En oikein ymäärrä mitä yhteyttä kirkollisverolla ja näiden pyhävapaiden välillä olisi. Ei kirkko meidän firman palkkoja maksa!
niii et oltaisiin vaan...tosin ilman tuplapalkkkaa ;)....noh ei seoleka uskon asia vai onko noh rauhaa

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Suuri Ajattelija on asian ytimessä. Kirkkoon kuulumattomat ovat vapaamatkustajia, jotka noukkivat rusinat pullasta. Ei tuo Kirkkoon kuuluminen ja juhlapyhien linkittäminen ole ihan kaukaa haettu asia. Ongelmaksi tulee sitten puhdasoppisuuden varjeleminen. Kuinka niitä pyhiä vietetään? Kirkossa käyden ja syvällisiä pohtien vai? Pyhätyöllä ei muuten ole siunausta. Paha juttu. Tapanina ja joulupäivänä tuli jokunen pölli sahailtua. Kuinkahan näitten kanssa käy?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eikös kirkon oppien mukaan jo pelkkä synnittä elo ole riittävää?   olen ite sitä mielipuolta että ns. kirkkoa en tartte joka päivä vaan onhan se kiva istahtaa joissain hautajaisissa kirkon kuin puiston penkillä arkun lähelle ja toisaalta kyllä kirkkohäätkin peittoaa maistraattijutut.                   ja miten somaa onkaan katella nuoria konfirmaatiossa kuin jossain puistobileessä.                                    toisaalta luonnosta löydän kyllä sen hiljentymisen paikan kun sitä tarvitten, jopa ilman moottorisahaa.                                   enpä ole paljon pappeja kiusannu tään elämäni aikana, vaikka jäsen oonkin.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
suvivirsi on haetuin vuonna 2006 avatulla verkkovirsikirjalta, mutta kuka olikaan pauloittaja?

Suuri Ajattelija

• Vieras
Itse olen usein näinä päivinä töissä, tosin tuplapalkalla ;D En oikein ymäärrä mitä yhteyttä kirkollisverolla ja näiden pyhävapaiden välillä olisi. Ei kirkko meidän firman palkkoja maksa!
Joo, ymmärryksessäsi on todella  toisinaan pieniä puutteita  ;D

Ei kirkko vapaapäiviesi palkkaa maksa, mutta joku muu sen kyllä tekee...

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
mutta sää rahastat kirkon verukkeella,pakana :o
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Oletteko muuten miettineet kirkkopyhien, kuten joulun, loppiaisen ja pääsiäisen merkitystä? Kyseessä on ikivanhaan perinteeseen perustuva uskonto, jossa Jeesus on nostettu jalustalle ja tämä temppu maksaa tänäkin päivänä yhteiskunnalle maltaita. Yhtälailla voisimme juhlia vapaapäivien merkeissä vaikkapa Kekkosen syntymä- kuolema- ja hautaaispäivää ja koska nämä sattuivat melkein samoille viikoille, voisimme sen varjolla pitää hyvinkin kahden viikon vapaan joka vuoden syyskuun alussa. Palkansaajat tietenkin palkallisena. Kekkosen muistaen juhlaruuat voisi korvata juhlajuomilla ja juttuun kuuluisi tietenkin juhlien aikaan tapahtuva alkon alennusmyynti.

Tuossa on tietysi sellainn ero, että lähes 80% suomalaisista kuuluu ev.lut.kirkkoon (tai ei ne mihinkään kirkkoon kuulu, vaan ovat jääseninä seurakunnissa) ja siihen tulevat päälle ortodoksit, anglikaanit, timosoinit ja muut kristilliset yhteisöt sekä hieman löyhemmin samaan traditoon nojaavat mormoonit, jehovantodistajat ym., jotka joko juhlivat Joulua tai ainakin jollain tapaa sitä kunnioittavat.

Kekkosen nimeen vannoi parhaimmillaankin pienempi joukko suomalaisia ja heidänkin enemmistönsä luultavasti olisi äänestyksessä valinnut Jeesuksen, jos vain jompi-kumpi olisi pitänyt nimetä messiaaksi.

Lisäksi, jos Kekkosen päivä korvaisi meillä Joulun, ei se paljon ainakaan kansainvälistä kauppaa edistäisi, sillä tärkeimmät kauppakumppanimme viettäisivät joulua meistä huolimatta ja me taas pitäisimme pyhää silloin, kun tärkeimmät kauppakumppanimme eivät.

Toisaalta, koska 3.9. sattuu olemaan myös Jössen suntymäpäivä, en nyt varsinaisesti lähtisi vastustamaan myös tuon merkkipäivän kanonisointia. Sitä odotellessa.

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Suuri Ajattelija on asian ytimessä. Kirkkoon kuulumattomat ovat vapaamatkustajia, jotka noukkivat rusinat pullasta. Ei tuo Kirkkoon kuuluminen ja juhlapyhien linkittäminen ole ihan kaukaa haettu asia. Ongelmaksi tulee sitten puhdasoppisuuden varjeleminen. Kuinka niitä pyhiä vietetään? Kirkossa käyden ja syvällisiä pohtien vai? Pyhätyöllä ei muuten ole siunausta. Paha juttu. Tapanina ja joulupäivänä tuli jokunen pölli sahailtua. Kuinkahan näitten kanssa käy?
samanlaisia luopioita on myös ei mtk.n jäsenet ja loimaan liiton jäsenmaksua maksavat >:( >:( >:( >:(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...