Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe " Siperian sudet " vaihtoon.  (Luettu 3903 kertaa)

jeep

  • Vieras
" Siperian sudet " vaihtoon.
Vaan mitä tilalle. Ilmeisesti Italian ja Espanjan helmiä ;D Hyvin nuo vanhatkin ovat toimineet Suomen oloissa, vaan kun ne eivät taida olla niin trendikkään näköisiä. Eihän sillä ole mitään väliä vaikka uudet hyytyis pakkasella, kunhan ovat uutta :D ;D ;D
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288634507388.html

Ja rahaa riittää... ???

Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:12:08 kirjoittanut jeep

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19327
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Onki jo aika päästä viimisistäki neuvostohapatuksista erroon...     8)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Taitaa vaan olla että huippunopeus ei riitä nuissa tulevaisuuteen enää? 140km/h on melko vähän huippunopeutta kun vr:n tavoite on varmaan lähempänä 200km/h.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Taitaa vaan olla että huippunopeus ei riitä nuissa tulevaisuuteen enää? 140km/h on melko vähän huippunopeutta kun vr:n tavoite on varmaan lähempänä 200km/h.

No se tarkoittaa sitten sitä, että osa linjoista siirtyy näille nopeille linjoille ja pienet pysähdykset jää pois väliltä, eihän sitä muuten saada kunnolla kulkeen jos joka kaupungissa pysähdytään  8)

Se on sitten jotenki niin, että Rovaniemi, Oulu, Tampere, Helsinki, kahdella väli pysähdyksellä hurautetaan menemään  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.

Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.

Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.

Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.

Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa. 



Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.

Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.

Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.

Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.

Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.


totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2685
  • Etelä-Karjala
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Siemensin veturit tulee kaalihäkkien tilalle. Juuret menee vissiinki Belgiaan...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.

Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.

Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.

Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.

Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.


totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.

Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.

Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
jos ruski osaa jotahi tehdä, niin veturin. nämä italian ihmeet kun ovat taas sellaisia perkeleitä, jotta jos lappiin luvataan hiukan pakkasta, niin jo helssinkin ratapihalla on makarooni jäässä. vaikka olis lämmintäkin.

Kyse ei ole niinkään siitä, missä junat on tehty, kuin siitä, millaisia on tilattu. On totta että Pendolino pysähtyy, kun oven väliin menee lunta eikä ovi sulkeudu. Onko se sitten italialaisten vika, että uusien määräysten mukaan juna ei saa lähteä liikkeelle, jos yksikin ovi on raollaan. Vanhoihin juniin on voinut nousta kyytiin vauhdissa ja vauhdissa niistä on hypätty poiskin. Entinen luokkakaverini menehtyi tällaisen hypyn seurauksena.

Aika ison osan Pendoliin0jen syyksi sälytetyistä ongelmista selittää myös huonokuntoinen, kokonaan suomalaisvalmisteinen rataverkko, jota ei ole suunniteltu nykyaikaisille suurnopeusjunille eikä sitä ole riittävästi kunnostettu.

Kun Allegro alkoi liikennöidä Helsingistä Pietariin, se ajoi ainakin aluksi kovempaa Venäjän puolella, koska Suomessa rataverkosto ei ollut siinä kunnossa, että nopeutta olisi voinut nostaa entisen Tolstoi-tason yläpuolelle. Suomessa huiput jäivät 140:een, kun Venään puolella laitettiin 200 rikki. Italialaisten vika varmaan tämäkin.

Suomalaiset keittävät sellua, valavat raudasta harkkoja ja tuntevat ylemmyydentuntoa, kun meillä osataan tämä haitekki. Italiassa tekevät sitä raudasta junia ja myyvät niitä ympäri maailmaa.


totta tuokin, kuitenkin olen parin vuoden aikana ollut pendon kyydissä, kun se on halvaantunut asemien välille. kulku vaan loppu ja konnari totes tilanteen. viimme keväänä jäätiin siperian sudella asemalle. konnari totes taas tilanteen; sinne on pendo halvaantunut välille. ei päästä jatkamaan.

Kylä, kyllä, mutta kertoiko se konnari syynkin, miksi se Pendolino halvaantui? Kun Ferrari jää pohjastaan kiinni talviselle mökkitielle, niin Lada Nivan kuljettaja siellä takana ilmoittaa, että nyt tuo makarooni hyyty tuohon eteen. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, etteikö Ferrari osaisi valmistaa Nivan kaltaisia laatuvaunuja, vaan siitä, että joku on tilannut Ferrarin eikä ymmärtänyt, että se vaatii veroisensa tien.

Aina, kun näitä Pendolinoja haukutaan, jätetään myös kertomatta, minkä merkkisiä olisivat ne yli 200 km/h kulkevat, kallistuvakoriset ja turvallisuus- ym. direktiivien mukaiset junat, jotka toimisivat luotettavasti kaikilla radoilla, kaikissa keliolosuhteissa. Ja mistä niitä saisi ostaa?


siis väitätkö, jotta nuo pendot vaan vierastavat näitä meidän, no kieltämättä hiukan vaihtelevassa kunnossa olevia ratoja ::).

minä kyllä laittaisin osan noita hyytymisistä lumipöpperön ja pakkasenkin piikkiin.

ryssän kulkineet kun ovat tehty siperian olosuhteisiin, niin nämä meidän talvet ovat niillen vähän niin kuin välimeren ilmastoa.
italian tekniikkaa ei ehken riittävästi testattu täällä pohjoisessa. vielä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

jeep

  • Vieras
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Viime vuodelta, Suomen talvisäätä.
http://yle.fi/uutiset/siperian_saata_luvassa_eurooppaan_-_suomessa_talven_pakkasennatys/5053990

Paljon vaaditaan veturilta ::)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9111
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Eiks' se ollut niin että jos Turusta ja Helsingistä lähtee Pendolino samaan aikaan, niin ne kohtaavat toisensa todennäköisimmin Pasilan konepajalla.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: " Siperian sudet " vaihtoon.
Venäjällä ei veturit hyydy, oli keli mikä hyvänsä  ;D


http://www.youtube.com/watch?v=CY3AcSYRyDo

En ihan saanu selvää, mutta ei varmaan ollu bendoliino  ;D ;D ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes