Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Potila SKH 540  (Luettu 11545 kertaa)

Paskervilleri

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Potila SKH 540

Hei.

onko kokemuksia kyseisestä äkeestä?
näyttäis olevan parikin kohtuu edullista yksilöä.

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-akeet/potila-skh-540/ha7a8l8j.html

Toinen samanlainen Seinäjoen agrilla, mutta sitä ei saanu linkattua hinta oli 5000 + alv

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Vs: Potila SKH 540
On. Oli muutaman vuoden, ihan ok äes kevyehköille maille. Edullinen, eli sivulohkot pitää säätää käsin. Olen tuon mallisen nähnyt huonoon kuntoonkin ajettuna, joku oli vieläpä ostanutkin ::)
pessimisti ei pety!

agn2926

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
On tuolla tullu ajeltua (yhteiskäytössä) n. 80 ha keväisin. Ihan kohtuullinen peli, mutta ehdottomasti kauppaan mukaan keskilohkon
telilaakeroinnin puslat. Ne on vaihdettu melkein joka kevät. Vie aikaa 2-3tuntia, mutta kannattaa tehdä. Myöskin keskimmäinen
varpajyrän laakerointi uusittu. Erittäin halvalla tehty, mutta toimii kyllä hyvällä huollolla.

massikka_mies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Meillä on nyt muutaman vuoden ollut pykälää pienempi 450 ja oliskohan sillä joku 250ha muokkailtu kahteen kertaan. Halvalla tehty perus äeshän se on mutta keveillä mailla on pärjännyt aivan hyvin ja on sillä nuo vähäiset savikotkin saatu äesteltyä. Ja vieläpä ilman mitään remontteja. Tosin isoissa kivissä varpajyrä on joskus noussut stoppareitten päälle joka aiheuttaa hieman ylimääräistä työtä
Power By Perkins

hiluhi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Murheellinen vilkuttaja
Osaisko joku kertoa mitä eroa Potilan SKH:lla ja SPH:lla?

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
Eikös tuo SKH ole noista kevyempi rakenteeltaan? Semmonen nostolaitekoneen jatkokehitelmä? SPH sitten muistuttaa kauempaa katsottuna oikeaa äestä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
SKH on jousto etuladalla, SPH palkki etulatainen. SKH ta on ainakin saanut varpajyrällä, tai haralla.
pessimisti ei pety!

Tbs

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
SKH on jousto etuladalla, SPH palkki etulatainen. SKH ta on ainakin saanut varpajyrällä, tai haralla.

SPH:ta on saanut mun mielestä molemmilla ladoilla. Niinkun tossa tuli mainittua, SKH huomattavasti kevyempirakenteinen, renkaatkin ns. autonrenkaat, itse jättäisin sen ostamatta.

massikka_mies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?

SPH:ta on saanut mun mielestä molemmilla ladoilla. Niinkun tossa tuli mainittua, SKH huomattavasti kevyempirakenteinen, renkaatkin ns. autonrenkaat, itse jättäisin sen ostamatta.
Heti täällä tyrmätään jos joku ei välttämättä tarvi mihinkään loimaan saville tarkoitettua saatanan rankkaa karhia... Tuollainen SKH on aivan riittävä keveillä hieta- ja eloperäisillä mailla, kahdella ajokerralla saa pellot niin tasaisiksi että pystyy vaikka sillä niittomurskaimella ajella sitä kuuluisaa yli 20km/h vauhtia, JA on kokemusta.

Riippuu niin omista tarpeista se äkeen osto, ihan hyvin on pärjännyt tuollaisella SKH potilalla vaikka se savikkomaahisten mielestä onkin ilmeisesti aivan mitään tekemätön äes
Power By Perkins

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?

Heti täällä tyrmätään jos joku ei välttämättä tarvi mihinkään loimaan saville tarkoitettua saatanan rankkaa karhia... Tuollainen SKH on aivan riittävä keveillä hieta- ja eloperäisillä mailla, kahdella ajokerralla saa pellot niin tasaisiksi että pystyy vaikka sillä niittomurskaimella ajella sitä kuuluisaa yli 20km/h vauhtia, JA on kokemusta.

Riippuu niin omista tarpeista se äkeen osto, ihan hyvin on pärjännyt tuollaisella SKH potilalla vaikka se savikkomaahisten mielestä onkin ilmeisesti aivan mitään tekemätön äes
Itselleni joskus sen ostamisen perustelin, juuri keveydellä ja edullisuudella. Miksi raahata ylimääräistä rautaa jos ei tarvitse? Niitä on sellaisiakin maita joilla SKH llakin saa yhdelläkin vedolla kylvökuntoon. Sai kyllä ajaa kahtakyppiä kylvökoneella jos vaan jakso.
pessimisti ei pety!

hiluhi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Murheellinen vilkuttaja
Tähän asti näitä savia pienitty keltaisella Potila 400:lla. Mutta nyt rupee oleen siinä kunnossa että uudempaa käytettyä täytyy etsiä. Kaveri kyllä sanoi että unohda Potilat ja osta Multiva, mutta katsoo nyt mihin päädyn. Potilat kuulemma katkee/ratkee rungosta???

SamiT

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä turhia äkeitä miettimään, ostakaa mun Potila Magnum 620 pois niin on kunnon peli millä muokata kylvömaat. Siinä on 91 jäykempää piikkiä kuudella akselilla ja painoa reilu 2,5 tonnia. Ajattelin jos vaihtaisi 7-metriseen jos joku ostaa tuon nykyisen pois.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

+250

• Vieras
Mitä turhia äkeitä miettimään, ostakaa mun Potila Magnum 620 pois niin on kunnon peli millä muokata kylvömaat. Siinä on 91 jäykempää piikkiä kuudella akselilla ja painoa reilu 2,5 tonnia. Ajattelin jos vaihtaisi 7-metriseen jos joku ostaa tuon nykyisen pois.
Meidän magnumis ei telinakselit meinaa kestää.Ehkä hiukan alimitoitetut :-\

SamiT

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Enpä ole ennen kuullutkaan tuosta murheesta. Meneekä pellolla vai siirtoajossa? Tuossa lähistöllä romahti keväällä siirtoajossa akselistot alta yhdessä Multivan Topline Superista kun pääsi routaheitto yllättämään kuskin. Olipa aika härskiä jälkeä asvaltin pinnassa kun joutui sitä sitten kiskomaan väkisin 50 metriä siinä että sai pois ajoväylältä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

+250

• Vieras

Enpä ole ennen kuullutkaan tuosta murheesta. Meneekä pellolla vai siirtoajossa? Tuossa lähistöllä romahti keväällä siirtoajossa akselistot alta yhdessä Multivan Topline Superista kun pääsi routaheitto yllättämään kuskin. Olipa aika härskiä jälkeä asvaltin pinnassa kun joutui sitä sitten kiskomaan väkisin 50 metriä siinä että sai pois ajoväylältä.
Mähän en ole äestäny ainakaan 5-7vuoteen aariakaan :-[ Mutta voip olla asiankans jotaintekemistä tienopeuksilla.
Toki on joskus katkennu pellollaki.