Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jd 3040  (Luettu 8082 kertaa)

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
jd 3040
Tommosta suunnittelen apevaunun eteen. Oisko kokemuksia noista 30x0 jontikoista?.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: jd 3040
Nuo ovat hyviä koneita, ei raiskattu turbolla, voimaa ja vääntöä pienellä kulutuksella. Eivätkä hajoa ihan helpolla.

Tuurilla noissa on tuhannen-peräkin, jos tarvitset.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

antti-x

  • Vieras
Vs: jd 3040
Nimenomaan voimanottokäyttöön hyviä vehkeitä, meillä asennettiin apevaunun eteen ostettuun 3140:n alennusvaihde (traktorin hintaan nähden kallis remppa) koska muuten visiiriruokinnassa oli aika hektistä/kytkin kärsi vahvasti. Turhan nihkeästi käynnistyy kylmässä ainakin tämä yksilö, ei muuta sanomista. 6430 AP on tietty vaihteiston takia kivempi vetämään apevaunua, mutta selvästi korkeammmasta nimellistehosta huolimatta tekee sekoittaessa enemmän töitä ja syö ainakin tuplat löpöä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita  ???

Ai jaa. Väännöt olivat sitten ilmeisesti ertyisen huonoja -80-luvulla, kun 70-luvun M-F 185:n neljän litran neloskoneelle on brosyyrissä ilmoitettu saman verran vääntöä mitä tuolle Jontikalle. Massikassa loppuu kierrokset ja tehot siihen kohtaan missä Jontikka alkaa laulaa. Nuo molemmat ovat edelleen talossa, ja samoja koneita on niillä aikoinaan vedelty. Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: jd 3040
Korjataanko tätäkin tulevaisuudessa 10-sivun massavoimalla?

Mittaillaan viis sivua ja lopuks vaihdetaan yleismittariin patteri ja haetaan uusi akku.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita  ???

Ai jaa. Väännöt olivat sitten ilmeisesti ertyisen huonoja -80-luvulla, kun 70-luvun M-F 185:n neljän litran neloskoneelle on brosyyrissä ilmoitettu saman verran vääntöä mitä tuolle Jontikalle. Massikassa loppuu kierrokset ja tehot siihen kohtaan missä Jontikka alkaa laulaa. Nuo molemmat ovat edelleen talossa, ja samoja koneita on niillä aikoinaan vedelty. Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.

Meillä on tuollainen 185 ja se häviää kaikessa raskaassa 2040:lle Deerelle jolla on ajettu 3 kertaa enemmän. Tollasella 3040:llä vedettiin joskus 6 metrin äestä, eikä kierroksia nostettu ikinä yli 1400 rpm:n  ::)

Sää vaan taidat tykätä polkea niitä koneitasi  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

onseniinväärin

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: jd 3040
Vituix menee, pto-pakka ja pikavaihdetta ei kestä ruuvattuna.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita  ???

Ai jaa. Väännöt olivat sitten ilmeisesti ertyisen huonoja -80-luvulla, kun 70-luvun M-F 185:n neljän litran neloskoneelle on brosyyrissä ilmoitettu saman verran vääntöä mitä tuolle Jontikalle. Massikassa loppuu kierrokset ja tehot siihen kohtaan missä Jontikka alkaa laulaa. Nuo molemmat ovat edelleen talossa, ja samoja koneita on niillä aikoinaan vedelty. Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.

Meillä on tuollainen 185 ja se häviää kaikessa raskaassa 2040:lle Deerelle jolla on ajettu 3 kertaa enemmän. Tollasella 3040:llä vedettiin joskus 6 metrin äestä, eikä kierroksia nostettu ikinä yli 1400 rpm:n  ::)

Sää vaan taidat tykätä polkea niitä koneitasi  ;D

Olkoon sitten niin. Sen verran vielä vänkäään, että esim. Konedatan ilmoittamat numerot tukevat mun perstuntumaani.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: jd 3040
Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.

 Oon luullu ettei voortin vaparikuutosta huonommin vääntävää ole olemassakaan mutta olin ilmeisesti jälleen väärässä. 8210 heräsi henkiin saatuaan ahtimen pellin alle. Aikaisemmin sellainen savuntekokone ettei mitään järkeä.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: jd 3040
Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.

Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita  ???

Ai jaa. Väännöt olivat sitten ilmeisesti ertyisen huonoja -80-luvulla, kun 70-luvun M-F 185:n neljän litran neloskoneelle on brosyyrissä ilmoitettu saman verran vääntöä mitä tuolle Jontikalle. Massikassa loppuu kierrokset ja tehot siihen kohtaan missä Jontikka alkaa laulaa. Nuo molemmat ovat edelleen talossa, ja samoja koneita on niillä aikoinaan vedelty. Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.

Meillä on tuollainen 185 ja se häviää kaikessa raskaassa 2040:lle Deerelle jolla on ajettu 3 kertaa enemmän. Tollasella 3040:llä vedettiin joskus 6 metrin äestä, eikä kierroksia nostettu ikinä yli 1400 rpm:n  ::)

Sää vaan taidat tykätä polkea niitä koneitasi  ;D

Olkoon sitten niin. Sen verran vielä vänkäään, että esim. Konedatan ilmoittamat numerot tukevat mun perstuntumaani.

Kato kohdasta "vääntömomentin nousu", se on se joka oikeasti kiinnostaa  ;D

Mulle ihan sama... oikeasti. Voit olla oikeassa  :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: jd 3040


Mulle ihan sama... oikeasti. Voit olla oikeassa  :)

Pyydän anteeksi foorumin käyttäjiltä, että lähdin trollia ruokkimaan. ;D Sen verran harvoin tulee Agronettiä luettua, etten tiennyt BACKSPACEN olevan sellainen. Vaan eipä tänne muut paljon taida kirjoitellakaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: jd 3040


Mulle ihan sama... oikeasti. Voit olla oikeassa  :)

Pyydän anteeksi foorumin käyttäjiltä, että lähdin trollia ruokkimaan. ;D Sen verran harvoin tulee Agronettiä luettua, etten tiennyt BACKSPACEN olevan sellainen. Vaan eipä tänne muut paljon taida kirjoitellakaan.

Mulla on paljon asiaa, asiatonta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: jd 3040
Kyllä se kestää. Ahdin kylkeen ja pumppu tappiin niin jaksaa apevaunukin pyöriä  ;D