Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia kaasu avantista  (Luettu 4304 kertaa)

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Kokemuksia kaasu avantista
Olen tässä Avant katselemassa, pihatto, kasvihuone ja ulkokäyttäyttöön. Ajatuksena olisi hommata nestekaasulla toimiva laite, jotta etenkin tuolla sisätiloissa pakokaasupäästöt pysyisivät paremmin kurissa.

Ennen minulla ollut vain diesel käyttöisiä laitteita, niin pyytäisinkin teiltä kokemuksen tuomaa tietoa ja näkemystä tuollaisista nestekaasukäyttöisistä laitteista. Eli mitkä ovat asiat joihin pitää kiinnittää huomiota ja kuinka käytännön kokemusten valossa kommentoisitte tuollaisia?

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Hyvä vaihtoehto ajettaessa sisätiloissa. Pakokaasuthan pääasiassa hiilidioksidia. Käyttökustannukset samaa suuruusluokkaa dieselin kanssa. Yhdellä pullollisella ajelee täyden päivän, eli reilun viikon verran, jos ajaa tunnin päivässä. Kevyessä työssä enemmänkin. Vaihtopullo on hyvä olla olemassa, niin ei työt keskeydy.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu  tykkää olla nesteenä pakkasessa ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu  tykkää olla nesteenä pakkasessa ???

Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Apella on kaasu-Avant.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Hyvä vaihtoehto ajettaessa sisätiloissa. Pakokaasuthan pääasiassa hiilidioksidia. Käyttökustannukset samaa suuruusluokkaa dieselin kanssa. Yhdellä pullollisella ajelee täyden päivän, eli reilun viikon verran, jos ajaa tunnin päivässä. Kevyessä työssä enemmänkin. Vaihtopullo on hyvä olla olemassa, niin ei työt keskeydy.
Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
pessimisti ei pety!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu  tykkää olla nesteenä pakkasessa ???

Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.

No tuohan selittää jo paljon. Mä olen oikeasti vähän maalta  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Kokemuksia kaasu avantista
Miten nuo toimivat kylmässä.. nestekaasu  tykkää olla nesteenä pakkasessa ???

Moottorikäytössä se otetaankin aina nesteenä pullosta, ja muutetaan kaasuksi vasta (ulkoisesti) lämmitetyssä höyrystimessä.

No tuohan selittää jo paljon. Mä olen oikeasti vähän maalta  ;D
Onko pyrstö vielä vedessä?
pessimisti ei pety!

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Kokemuksia kaasu avantista

[/quote]
Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
[/quote]

Itse asiassa aika minimaalisesti tulee käryä. Kyllä ero dieseliin on aika iso.

"Nestekaasu on ihanteellinen energianlähde, koska sen energiasisältö on erittäin hyvä. Nestekaasuliekki ei nokea eikä tuota rikki-, raskasmetalli- tai myrkkypäästöjä. Ihanteellisissa olosuhteissa palamistuotteita ovat ainoastaan vesihöyry ja hiilidioksidi."

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Kokemuksia kaasu avantista

Kyllä siinäkin oma kärynsä tulee, kumpi mahtaa olla paremman hajuista pakokaasua dieselin vai kaasun?
[/quote]

Itse asiassa aika minimaalisesti tulee käryä. Kyllä ero dieseliin on aika iso.

"Nestekaasu on ihanteellinen energianlähde, koska sen energiasisältö on erittäin hyvä. Nestekaasuliekki ei nokea eikä tuota rikki-, raskasmetalli- tai myrkkypäästöjä. Ihanteellisissa olosuhteissa palamistuotteita ovat ainoastaan vesihöyry ja hiilidioksidi."
[/quote]
Eikös kaivoksissa käytetä dieseleitä? Vähemmin käryin taitaa käydä uudehko katti auto, kun vanha kaasutrukki? Ei niin vaatteisiin tartu kuten dieselin käry.
pessimisti ei pety!