Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe A-sarjalaisen  (Luettu 18739 kertaa)

brotofobia

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Jos on vanhempi A sarjalainen niin Iskran startti ja Stanadynen syöttöpumppu ei ole niitä parhaimpia .Multa on mennyt 100-sarjalaisesta startti korjaukseen kun se ei löynyt kunnolla päälle ja syöttöpumppu sai epäonneksi hiukan vettä ja se oli siinä .

Eikö noihin sovi jonkun setorin startti suoraan, ja siten hinta Grenella/IKH:lla jotain satasen luokkaa (alv0). Kestänee sen 3000h...ja vaihtoon ei kauan mene.

Lienee näitä pikkuvalluja rikottu halvat yleisöljyt perässä...Pieneen hommaan tarkotetulla koneella kiskottu sorakuormaa 25 asteen helteellä pitkiä matkoja. Siihen näitä ei oikeen ole tehty...

ahma450

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: A-sarjalaisen
Eipä ole ihan helpoimmasta päästä vaihtaa startti tuohon,Hydrauliikan paluuputki häjysti edessä.Oon kyllä vaihtanu startteja moneen muuhun,mutta tuohon en viitsiny.Kyllähän se voimansiirto on 502 tasoa,ja kuitenkin lähes 100hepoa tuossa.Ja sitte on oma lukunsa ne jotka ottavat koneesta virittämällä 120hp,ei se sitä kestä.Sitä en ymmärrä,miks Valluissa on vuosien varrella säästetty käyttämällä näitä harakiri apulaitteita,kuten nuo turkin poikien tekemät startit.

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: A-sarjalaisen
Eikös A-srj:ssa oo vähän enemmänkin Hatatin tekemää Turkkilaista kun startti  ;)

brotofobia

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Onhan nämä 55, sata-A...suosittuja koneita ollu vuosikymmenet. Ovat olleet ainoita koneita joilla voi suoraan tehtaan jäljiltä lähteä metsään, ilman, että paluumatkalla saa keräillä johtoniput, letkut ja suodattimet kannon nokasta...  ;D  3sylinterinen turbo on vähäruokanen mikä sekin nykyään vaan korostuu entisestään.

Renaultmies

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Anturilaite maksoi 139€ ja nykyään se on taas "koho" mallinen .No ,ei siinä mitään kohoa ole näkyvissä kun koko laite on alumiiniputkessa .
Kapillaarimallista ollaan vissiin luovuttu ,mutta senkin saa ehkä pelaamaan vähäksi aikaa kun sen irroittaa tankista ja antaa kuivaa kunnolla.  :-\

vellu pirinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: A-sarjalaisen
No,hyvä että mulla tuo peltikeula vm 2003.

Kyllä se suunnanvaihtajan mopoautoon tarkoitettu laakeri särkyy nuista alkupäänkin A- sarjalaisista, jos vähänkin enemmän on peruuttelua :'(, Vituttaa monen päivän remontti muutaman euron laakerin takia
Nimi muutettu asian arkaluontoisuuden vuoksi

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: A-sarjalaisen
665 loota on aika luja jos muistaa aina pitää öljyä yli ylärajan ja kunnon öljyä ja vaihtaa sen ohjeen mukaan.
Vanhemmiten poori välipala kytkiakseli/pääakseli kuluu ja liike loppuu siihen ,myöhemmin poorihylsyä pidennettiin niin parani.
Pääakselin tumppi menee siinä samalla uusiksi ja kannattaa laakeroida koko loota uudelleen.
Tälläinen on odotettavissa noin 8000-12000 tunnin paikeilla riippuen työn raskaudesta.
Kirjoittakaa muuten lyhyemmällä matkalla niin on mukavampi lueskella näitä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Renaultmies

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Näyttäisi olevan sisun 3,3 kolmonen

http://www.valtra.com/products/tractors/90.asp

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: A-sarjalaisen
Näyttäisi olevan sisun 3,3 kolmonen

http://www.valtra.com/products/tractors/90.asp
Missä luki Sisu?
Siinä on pärskinssi :o :o
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: A-sarjalaisen
Agco tehny oman sarjan näille perskinssin perään itkijöille ;D
pessimisti ei pety!

Renaultmies

  • Vieras
Vs: A-sarjalaisen
Näköjään.. katsoin siis hitekkiä näköjään

rekkamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: A-sarjalaisen
Hattat tekee turkissa a-sarjan ja nuo pienet viininviljelytraktorit.
Suomessa ilmeisesti vielä kasataan suomen markkinoille nuo a-sarjalaiset vai olenko ymmärtänyt väärin?
Tuossa ainakin lukee isolla että valmistettu siellä: http://www.hattattarim.com.tr/valtra
Tässä: http://www.valtra.com/news/774.asp AGCOn uutisessa kyllä kerrotaan että Hattat tekee nuo traktorit vain Turkin markkinoille.
Ja lisäksi että ennen A-sarjan voimansiirron teki Valtra do Brazil ja nykyään Turkkilainen Hema.

Oliko siitä mitään tietoa että onko ne moottorit vielä A-sarjassa suomalaisia kun noita Sisun tehtaita on ainakin kolmessa muussakin maassa?
http://www.agcopower.com/company/
http://www.masseyferguson.com/EMEA/ZA/static/documents/AGCO_SISU_POWER_EN.pdf

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: A-sarjalaisen
Äkkiä luulis Brasiliassa valmistettavan sikäläisille markkinoille, samoin Kiinassa omille markkinoille. Kauanhan Valmetti joutui käyttämään Brasseissa MWM moottoreita käyttääkseen paikallista moottoria.
pessimisti ei pety!