Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onnettomuus  (Luettu 6730 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onnettomuus
Lähes kaikki pienkuomaaja onnettomuudet ovat tapahtuneet suurpaalien käsittelyssä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Onnettomuus
ja yhä isompia paaleja tahdotaan ja niitä sitten noilla kottarista seuraavilla kuskataan niin saatana lujaa huonoissa väylissä.    joskus ihmettelen että mikä kiire niillä onkaan.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Onnettomuus
Poliisi tutkii aina, kun työtapaturma johtaa kuolemaan.

Mahtoiko olla seefferi... Ne on kiikkeriä pirulaisia.
Notta avantin mannekiini,ja mones navetas :P
Höpötystä. Se oli veli  ;D mä en oo minkää mannekiini. Mut avanttia ei oo koskaan saanu ees lähes kaatumaan ja parit seefferin koeajot on antanu samois hommis monta läheltäpititilannetta.

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Onnettomuus
Kyllä vanhan mallin 520 nurin menee, jos pyörän alle osuu sopiva kuoppa ja puomin päässä kuormaa.
Itse kaadoin oman koneen vuosia sitten. Kone vaan humpsahti rauhassa kyljelleen ja jäi silleen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Onnettomuus
Mä olen sen vertaa kohelo että olen kipannu avantin 5 kertaa ja renki kerran. Kerran on kaatunu siitä että ajettiin yksi pyörä tyhjän päälle ja kun painpistae muuttu edestä taakse niin siitä kyljelleen. Kerran ajoin unissani vauhdilla jonkun kiven päälle ja oikein jouduin ottaa vauhtia niin kaatu (oli kivi lumen alla). Sitten loput on erinäköisiä kuorman liikeitä eli joko säkki on heilahtanut sivulle tai vesiastian vesi valunu toiseen reunaan ja kerran lähti työlaite irti kun ihan hallitusti ajattelin nojata sillä maahan. Vaikka kaikki rehupaalit kannetaan tolla koneella niin kertaakaan ei ole kaatunu paalilla. Tunteja on takana reilu 4 tuhatta ja helppoa kaatumista edistää kapeat ja korkeat pyörät. Kukaan meillä ei ole uskaltanut ajaa konetta varovasti niin vinoon että se olisi kaatunu vaan aina on tar***** hallitsematonta vauhtia tai taakan liikkumista mitä ei kuski ole osannu ottaa huomioon. Mutta vaikka kuinka kätevä onkin niin se on totta että tosi vaarallinenkin tuo laite on. Painoa kuitenkin 1500 kiloa eikä laseja ja ovia että pysyisi sisällä kun kippaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Onnettomuus
Mä olen sen vertaa kohelo että olen kipannu avantin 5 kertaa ja renki kerran. Kerran on kaatunu siitä että ajettiin yksi pyörä tyhjän päälle ja kun painpistae muuttu edestä taakse niin siitä kyljelleen. Kerran ajoin unissani vauhdilla jonkun kiven päälle ja oikein jouduin ottaa vauhtia niin kaatu (oli kivi lumen alla). Sitten loput on erinäköisiä kuorman liikeitä eli joko säkki on heilahtanut sivulle tai vesiastian vesi valunu toiseen reunaan ja kerran lähti työlaite irti kun ihan hallitusti ajattelin nojata sillä maahan. Vaikka kaikki rehupaalit kannetaan tolla koneella niin kertaakaan ei ole kaatunu paalilla. Tunteja on takana reilu 4 tuhatta ja helppoa kaatumista edistää kapeat ja korkeat pyörät. Kukaan meillä ei ole uskaltanut ajaa konetta varovasti niin vinoon että se olisi kaatunu vaan aina on tar***** hallitsematonta vauhtia tai taakan liikkumista mitä ei kuski ole osannu ottaa huomioon. Mutta vaikka kuinka kätevä onkin niin se on totta että tosi vaarallinenkin tuo laite on. Painoa kuitenkin 1500 kiloa eikä laseja ja ovia että pysyisi sisällä kun kippaa.

Olisiko oikeasti nyt aikaa pysähtyä ja miettiä että miten tuossa voi käydä  :o

Kunta kieltää kohta lomittajia käyttämästä noita, jos ne ovat noin turvattomia  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Onnettomuus
Kyllä vanhan mallin 520 nurin menee, jos pyörän alle osuu sopiva kuoppa ja puomin päässä kuormaa.
Itse kaadoin oman koneen vuosia sitten. Kone vaan humpsahti rauhassa kyljelleen ja jäi silleen.
Renkaat pitää olla niin leveät kuin ovet antaa myöten ja painotusta tarvittaessa. Paaleja ei sais ilman lisäpainoja ja nestetäyttöä liikutella...
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

+250

  • Vieras
Vs: Onnettomuus
Kyllähän toi pienkuormaaja on suht vaarallinen osaamattomis käsis.
Ittellä on kaatunu kerran,ja paskan siirros kauhalla.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Onnettomuus
Tietyt rajoitteet määrittelee leveyttä ja painoja jolloin ei voi loputtomiin tehdä alustaa tukevaksi. Kuitenkin kovalla alustalla ko laite on hyvinkin tukeva. Mun mielestä ainut millä laite saataisi edes välttävästi turvalliseksi olisi että sivuille asennettaisi pleksilasit tai vastaavat että ei jäisi mitään raajaa väliin kun kaadutaan. Nämä koneet on kuitenkin tullu jäädäkseen ja niitä tullaan aina kaatamaan. Kyse on vaan miten saadaan kuski suojattua kaatumistilanteessa. Sitten navetta höyryt ja pölyt on yksi suuri ongelma. Nyt siis turvakaarelliset laitteet.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Onnettomuus
Tietyt rajoitteet määrittelee leveyttä ja painoja jolloin ei voi loputtomiin tehdä alustaa tukevaksi. Kuitenkin kovalla alustalla ko laite on hyvinkin tukeva. Mun mielestä ainut millä laite saataisi edes välttävästi turvalliseksi olisi että sivuille asennettaisi pleksilasit tai vastaavat että ei jäisi mitään raajaa väliin kun kaadutaan. Nämä koneet on kuitenkin tullu jäädäkseen ja niitä tullaan aina kaatamaan. Kyse on vaan miten saadaan kuski suojattua kaatumistilanteessa. Sitten navetta höyryt ja pölyt on yksi suuri ongelma. Nyt siis turvakaarelliset laitteet.
 

 Apupyörät?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Onnettomuus
Tietyt rajoitteet määrittelee leveyttä ja painoja jolloin ei voi loputtomiin tehdä alustaa tukevaksi. Kuitenkin kovalla alustalla ko laite on hyvinkin tukeva. Mun mielestä ainut millä laite saataisi edes välttävästi turvalliseksi olisi että sivuille asennettaisi pleksilasit tai vastaavat että ei jäisi mitään raajaa väliin kun kaadutaan. Nämä koneet on kuitenkin tullu jäädäkseen ja niitä tullaan aina kaatamaan. Kyse on vaan miten saadaan kuski suojattua kaatumistilanteessa. Sitten navetta höyryt ja pölyt on yksi suuri ongelma. Nyt siis turvakaarelliset laitteet.
 

 Apupyörät?
Kuskeille koulutusta/ järkee ::)
pessimisti ei pety!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Onnettomuus

Kuskeille koulutusta/ järkee ::)
[/quote]

 Kaverin tuntien,noita molempia varmaan olis tar*****,,
  Ikävä tapaus kyllä..

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Onnettomuus
Niin onko jonkun mielestä työkoneen kaatuminen "ihan normaali käyttötilanne"? Mun mielestä se on työsuojelumielessä aina vähintään läheltäpiti -tilanne. Ja sellaisen sattuessa kohdalle pitää vakavasti pysähtyä pohtimaan tapahtumaan johtaneita syitä sekä kirjattava suunnitelma, miten vastaavalta vältytään jatkossa. Vain siten estetään ihmishenkien menetykset ja muut vammat.

Olennaista on myös käyttää laitteita ohjeiden mukaan ja vain niihin töihin joihin ne on tarkoitettu.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Onnettomuus
Niin onko jonkun mielestä työkoneen kaatuminen "ihan normaali käyttötilanne"? Mun mielestä se on työsuojelumielessä aina vähintään läheltäpiti -tilanne. Ja sellaisen sattuessa kohdalle pitää vakavasti pysähtyä pohtimaan tapahtumaan johtaneita syitä sekä kirjattava suunnitelma, miten vastaavalta vältytään jatkossa. Vain siten estetään ihmishenkien menetykset ja muut vammat.

Olennaista on myös käyttää laitteita ohjeiden mukaan ja vain niihin töihin joihin ne on tarkoitettu.
Ikinä mokomalla laitteella ajanu, mutta kaikilla vehkeillähän käy niin, että vauhti lisääntyy, kun mukamas kokemus lisääntyy. Sit kun vauhti kasvaa enemmän kun taito/ riskien arvionti, tapahtuu jotain arvaamatonta ???
pessimisti ei pety!

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Onnettomuus
Todella ikävä onnettomuus.
Noissa pienkuormaajissa ei saa mitenkään pois kaatumisriskiä. Tai sitten nykyiset kapeat suht pienet kuormaimet pitää kieltää. Perinteisiin navetoihin ei voi hankkia konetta mikä ei sinne sovi. Esim pieni seefferi sopii normaaleista ovista sisään renkaat kapealla ja vielä paremmin sopii, kun madalletaan suojakaarta. Kone on todella kiikkerä. Turvavyö tuossa voi olla hyvä, mutta monessa kaatumisessa sen kanssa kävisi pahemmin, kun ei pääse loikkaamaan sopivalla hetkellä pois kauemmas. väitän, että suurin osa noista pikku seeffereistäkin on kaadettu useamman kerran vaikka väärin onkin...