Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huuruinen Maasika  (Luettu 8915 kertaa)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.
pessimisti ei pety!

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.

Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?

mah

  • Vieras
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.

Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset.  :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.

Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset.  :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.

Jos moottori on samanlainen kun 4255 Massikassa niin ulkonäöltään sama maksaa IKH:lla 59,- verollista. Ei ole mitään tietoa onko se sama mutta samalta näyttää. Jos tuohon hintaan saa koko paketin niin ei luulisi vastusten hirveästi maksavan. Taitaa olla MAHilla parempaa tietoa :(

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Huuruinen Maasika
Ellen väärin muista niitä kutsutaan "etuvastuksiksi" nopeus säätyy sen mukaan miten monen läpi virta kulkee ja sitä mukaa, kun ne ajan oloon sippaa jää jäljelle vain suurin nopeus. Ei muuta kuin vaihtelet ne uusin ne on pakettina siinä jossain moottorin likellä ei ole ihmeellinen homma vaihtaa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Huuruinen Maasika
Noissa voi sitten olla sama homma kuin autojen ropelleissa, että vanhemmiten kun puhaltimen laakerit alkavat jumittamaan, niin tuo etuvastus kyrvähtää pyörintävastuksen takia kasvaneen virran vuoksi. Eli tutkikaa se moottori samalla ettei mene rahat hukkaan sen etuvastuksen kanssa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52031
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Huuruinen Maasika
Täähän sujuu siististi, vai mitä Latz?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Huuruinen Maasika
Täähän sujuu siististi, vai mitä Latz?

Niinkun aina  :o

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.

Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?

Minulla oli autossa sama vika. Marmoritiskillä pyysivät vaihto-osasta 280€... onneksi saman liikkeen huollossa mekaanikko käski hakea elektroniikkaliikkeestä rikkoutuneen vastuksen tilalle uuden. Hain, maksoi 3€ ja vaihdoin itse. Tarvittiin ruuvimeisseli ja sivuleikkurit.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
   Halvimmalla pääset kun menet sähkötarvikeliikkeeseen ostamaan muutaman vastuksen ja tinaat
ne ihan itse rikkinäisten tilalle.  Eikä rahaa pala reilua kymppiä enempää.  :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10202
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Moottorit lienevät yksinopeuksisia, vastuksilla eri nopeudet.

Vastukset lienevät siinä samassa nipussa missä moottorin majailee. Mikä sen nipun nimi sitten onkaan jos sitä ei kutsuta moottoriksi? Onko ne vastukset kohtuudella vaihdettavissa?
On vaihdettavissa. Mutta ovat sitten keskolla ihan törkeän hintaiset.  :'( Kannattaa istua jakkaralla silloin hinnoitteluhetkellä tiukasti.

Etuvastus vaihdettiin toukokuulla "paikallisessa" K-huollossa ja vastuksen  hinta oli 35,86 € sis alv. Vaihdatin koska ykkönen oli pimahtanut ja kopissa oli ihme haju, joka luultavasti olikin ilmastointilaitteen haju. Nyttemmin en ole hajua huomannut ja ilmarikin vielä ainakin huurut poistaa. Mutta tuo massikan hytti on vissiin niin tivis, että huurussa se on syksyisin jos ei ilmastointilaite päällä ajele. Kerran oli onnettomuus noiden sumulasien takin lähellä :( Vieläkin muistuu mieleen yhdistelmä tasoristeys ja risteävällä tiellä pyöräilijä, sekä sumu ja huuruiset ikkunat :(

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4595
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Huuruinen Maasika
6400-sarjan etuvastukset pätkivät tyypillisesti myös, mutta vika ei ole itse vastuksissa vaan niiden liittimessä. Siinä on vähän tyhmä design kun se paketin yläpuolella oleva liitinkin hieman lämpenee, ja ajan myötä kontakti katoaa. Vastukset itsessään ovat ainakin ulkoisesti ihan asiallinen paketti, keramiikkaan valettu palikka telineessään pystyssä.

Omaani olen pari kertaa rassannut, oireena tavallisesti hitaammat nopeudet lakkaavat yht'äkkiä toimimasta, ja puolen tunnin kuluttua saattaa taas itsestään korjautua.

En tiedä onko paketti erilainen kuin 5400-sarjassa.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Huuruinen Maasika
Tää ei ny suoranaisesti liity aiheeseen, vaan aloittajaan:

It ain't over till the fat lady sings

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Huuruinen Maasika
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.
Tuo on sentään halparemontti, ootas vaan kun ruvetaan nelivedon pakkoja vaihtamaan.
   cría cuervos y te sacarán los ojos