Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viherlannoitusnurmi  (Luettu 25872 kertaa)

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Viherlannoitusnurmi
LHP ei onnistu....Satokasvi täytyy olla.
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9862
Vs: Viherlannoitusnurmi
LHP ei onnistu....Satokasvi täytyy olla.

Mutta jos kasvusto on ensin yksi tai kaksi vuotta viherlannoitusnurmena ja sitä seuraavan vuoden tai enemmän normi nurmena. Mielestäni pitäis kelvata vaikka LHP:ksi , mutta en kyllä ole kysynyt. Viime keväänä perustettu vln on ens kesänä tarkoitus ottaa nurmeksi ja sen sanottiin onnistuvan.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Viherlannoitusnurmi
LHP ei onnistu....Satokasvi täytyy olla.

Mutta jos kasvusto on ensin yksi tai kaksi vuotta viherlannoitusnurmena ja sitä seuraavan vuoden tai enemmän normi nurmena. Mielestäni pitäis kelvata vaikka LHP:ksi , mutta en kyllä ole kysynyt. Viime keväänä perustettu vln on ens kesänä tarkoitus ottaa nurmeksi ja sen sanottiin onnistuvan.

Lhp ei ole satokasvi. Ihan sama onko vaikka viljaa tai se nurmi mikä on jo olemassa, mutta sato korjattava. Periaatteessa (kai) kelpaisi niin että ensin 1-2 vuotta vln, sitten n vuotta sr ja sen jälkeen lhp. Mutta ei suoraan.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9862
Vs: Viherlannoitusnurmi
LHP ei onnistu....Satokasvi täytyy olla.

Mutta jos kasvusto on ensin yksi tai kaksi vuotta viherlannoitusnurmena ja sitä seuraavan vuoden tai enemmän normi nurmena. Mielestäni pitäis kelvata vaikka LHP:ksi , mutta en kyllä ole kysynyt. Viime keväänä perustettu vln on ens kesänä tarkoitus ottaa nurmeksi ja sen sanottiin onnistuvan.

Lhp ei ole satokasvi. Ihan sama onko vaikka viljaa tai se nurmi mikä on jo olemassa, mutta sato korjattava. Periaatteessa (kai) kelpaisi niin että ensin 1-2 vuotta vln, sitten n vuotta sr ja sen jälkeen lhp. Mutta ei suoraan.


Aivan. Tuota mäkin tarkoitin, mutta en osannut sanoa ;)  Mutta siis vln ei tarvi kyntää kahden vuoden jälkeen vaan sen voi ottaa säilörehukäyttöön.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viherlannoitusnurmi



Aivan. Tuota mäkin tarkoitin, mutta en osannut sanoa ;)  Mutta siis vln ei tarvi kyntää kahden vuoden jälkeen vaan sen voi ottaa säilörehukäyttöön.
[/quote]

  Just noin olen minä ainakin tehnyt,myös vln nurmi voi olla vanhemmastakin apilavaltaisesta nurmesta siirretty,,

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9862
Vs: Viherlannoitusnurmi



Aivan. Tuota mäkin tarkoitin, mutta en osannut sanoa ;)  Mutta siis vln ei tarvi kyntää kahden vuoden jälkeen vaan sen voi ottaa säilörehukäyttöön.

  Just noin olen minä ainakin tehnyt,myös vln nurmi voi olla vanhemmastakin apilavaltaisesta nurmesta siirretty,,
[/quote]

Ookko tuosta varma? Tukiopas muistaakseni sanoo että perustetaan suoraan tai suojaviljaan...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4703
  • Savo savolaisille!
Vs: Viherlannoitusnurmi
Aiheeseen liittyen: Olisiko tuhoon tuomittu ajatus laittaa uudismaalle viherlannoitusnurmi pariksi ensimmäiseksi vuodeksi? Kasvaako mitään, lannoitusmäärähän jää perustettaessa melko vaatimattomaksi? Tuppaa nämä HtMr-maat olemaan melko karuja ensimmisin ävuosina, saisiko tuolla tavalla nopeammin eloperäistä ainesta maan sekaan?
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viherlannoitusnurmi



Aivan. Tuota mäkin tarkoitin, mutta en osannut sanoa ;)  Mutta siis vln ei tarvi kyntää kahden vuoden jälkeen vaan sen voi ottaa säilörehukäyttöön.

  Just noin olen minä ainakin tehnyt,myös vln nurmi voi olla vanhemmastakin apilavaltaisesta nurmesta siirretty,,

Ookko tuosta varma? Tukiopas muistaakseni sanoo että perustetaan suoraan tai suojaviljaan...
[/quote]

  Minä olen ollut sitä mieltä että kunhan on riittävän apilavaltainen..tai muuta typensitojaa

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Viherlannoitusnurmi
vln on aina perustettava...keväästen oli tarkastus ja lfa-ja ympäristötuki lähti runsaalta hehtaarilta kun olin merkinnyt vanhan nurmen viherlannotusnurmeksi..apilaa ja mailasta olis kyl ollu tarpeeksi..tarkastajat meinas että olis käyny lhp nurmeksi..aha 

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9862
Vs: Viherlannoitusnurmi
vln on aina perustettava...keväästen oli tarkastus ja lfa-ja ympäristötuki lähti runsaalta hehtaarilta kun olin merkinnyt vanhan nurmen viherlannotusnurmeksi..apilaa ja mailasta olis kyl ollu tarpeeksi..tarkastajat meinas että olis käyny lhp nurmeksi..aha

Noin muistelinkin ja eihän sillä ole merkitystä miltä se pelto näyttää, vaan lohkokirjanpidossa on oltava oikeat rosentit 8)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viherlannoitusnurmi
  Ehkä muistin väärin,jos muistelin viher-kesantoa sitten..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Viherlannoitusnurmi

Joo on hyvä muistaa että viherkesanto on eri asia kuin viherlannoitusnurmi. Näissä tahtoo tulla kömmähdyksiä neuvojillakin.  :-X
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viherlannoitusnurmi
  Juu,olin väärässä tuosta vanhan apilikon ilmoittamisesta:ohjeessa lukee että:
 "Viherlannoitusalana voidaan ilmoittaa viherlannoitusta  varten perustettava tai edellisenä vuonna suojaviljaan perustettu nurmilohko..
.Saman alan voi ilmoittaa kasvulohkolomakkeella viherlannoitusnurmeksi enintään kahtena peräkkäisenä vuonna....
 Viherlannoituskautta seuraavana alaa ei voi ilmoittaa minkään hoidetun viljelemättömän peltoalantyypiksi,tilapäisesti viljelemättömäksi alaksi tai viljelemättömäksi alaksi.."

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Viherlannoitusnurmi
vln on aina perustettava...keväästen oli tarkastus ja lfa-ja ympäristötuki lähti runsaalta hehtaarilta kun olin merkinnyt vanhan nurmen viherlannotusnurmeksi..apilaa ja mailasta olis kyl ollu tarpeeksi..tarkastajat meinas että olis käyny lhp nurmeksi..aha

Noin muistelinkin ja eihän sillä ole merkitystä miltä se pelto näyttää, vaan lohkokirjanpidossa on oltava oikeat rosentit 8)
Tarkkana saa olla noissa..tämäkin lohko oli ollut kokonaan nurmella ja nyt tein siihen tasasyrjäsen jurttilohkon ja mietinkin et miks noi loput reunakliput,päisteet ja kolmiot ilmottaisi.Meinasin ensin laittaa nurnmi lhp:ksi mut näytti olevan liikaa apilaa ja mailasta,sit miätin jos laittais loput edelllenn nurmeksi mut se sadonkorjuuvelvoite epäilytti tommosista klipuista.Vääränä ratkaisuna sit ilmoitin viherlannotusnurmena ja vituiksihan meni...eipä se nyt muuten pieni ala mut vituti vaankun noi muut vaihtoehrot olis hyväksytty ilman sanomista..ja sanktiota

Viimeksi muokattu: 01.11.13 - klo:18:39 kirjoittanut Agraaari

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Viherlannoitusnurmi

Tarkkana saa olla noissa..tämäkin lohko oli ollut kokonaan nurmella ja nyt tein siihen tasasyrjäsen jurttilohkon ja mietinkin et miks noi loput reunakliput,päisteet ja kolmiot ilmottaisi.Meinasin ensin laittaa nurnmi lhp:ksi mut näytti olevan liikaa apilaa ja mailasta,sit miätin jos laittais loput edelllenn nurmeksi mut se sadonkorjuuvelvoite epäilytti tommosista klipuista.Vääränä ratkaisuna sit ilmoitin viherlannotusnurmena ja vituiksihan meni...eipä se nyt muuten pieni ala mut vituti vaankun noi muut vaihtoehrot olis hyväksytty ilman sanomista..ja sanktiota
[/quote]

  Sun olis pitänny perustaa se vaikka suorakylvöllä oikeilla rosenteilla,,olisihan jollain ollut varmaan jotain vanha apilansiementä sen verran,,itävyysprosenttiahan ei noissa vadita,ehkä olis onnistunnu se perustaminen ihan vaan paperillakin ..