Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali  (Luettu 6121 kertaa)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Taitaa naudanlihapuolella olla tässä massa tasan yksi henkilö, joka keskittyy johtamiseen.. Maitopuolella ehkä yksi-kaksi. Me muut rämmimme enemmän tai vähemmän kaulaa myöten kurassa :'(

Mut tavoitteita on hyvä olla, mäkin oon jo kattonu sen johtajan tuolin ja mahonkisen kirjoituspöydän valmiiksi odottamaan sitä päivää, kun johdan maatilaa pikkutakki päällä (ilman että se likaantuu ;))


Kuinka ollakkaan tähän löyty kaikkien mullimiesten esikuva  :)
Niin olen aina saarnannu sitä kuinka maidontuottajt ovat tuotantosuuntautuneita ja emolehmäkasvattajat ovat taloussuuntautuneita,mutta mua on pidetty tukioptimoijjana ja hömppäheinäkasvattaja, mutta joillekkin olen sanonu, että kattotaan sitten juorukalenterista, kuka oikeasti näennäisviljelee  ;D

Paalinpyörittäjän kanssa samalla linjalla, tärkeintähän on se että mitä siitä hommasta jää jäljelle. Tukioptimointi on järkevää, suorastaan pakollista. Ei pelkästään tukien maksimi vaan se kokonaisuus mikä muodostuu tuista, myyntituloista, omasta palkkavaatimuksesta, tilan kulurakenteesta jne...

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Olikos se Pekka Herlin tuossa kuvassa? Elinkeinossa tieten tärkeää mitä lopulta jää hommasta käteen. Milläs tavalla nuo tuet saa optimoitua?

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Olikos se Pekka Herlin tuossa kuvassa? Elinkeinossa tieten tärkeää mitä lopulta jää hommasta käteen. Milläs tavalla nuo tuet saa optimoitua?

Herliini on suomen rikkaimpia, ja eikähän sillä emoja ole, joten sillä pohjalla liikkeelle...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Olikos se Pekka Herlin tuossa kuvassa? Elinkeinossa tieten tärkeää mitä lopulta jää hommasta käteen. Milläs tavalla nuo tuet saa optimoitua?

Tossahan noi tuli tärkeimmät tavat, mutta toinen puoli asiassa on se, miten saat kulut minimoitua  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Olikos se Pekka Herlin tuossa kuvassa? Elinkeinossa tieten tärkeää mitä lopulta jää hommasta käteen. Milläs tavalla nuo tuet saa optimoitua?

Tossahan noi tuli tärkeimmät tavat, mutta toinen puoli asiassa on se, miten saat kulut minimoitua  8)
Optimointia sekin  ;)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Emokarjan liikevaihto / tuottopotentiaali
Olikos se Pekka Herlin tuossa kuvassa? Elinkeinossa tieten tärkeää mitä lopulta jää hommasta käteen. Milläs tavalla nuo tuet saa optimoitua?

Pieni tunnistus virhe, sukupolven verran pielessä, siis Pekan poika Antti ;)