Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JCB moottori lapioista  (Luettu 11921 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
JCB moottori lapioista
Mites nuo JCB kuokat on pelannu jos moisia jollakulla on? Hiukan kiinostus kasvanut tommosta 145 js masiinaa kohtaan. Puomithan noistakait ratkeilee mutta ei mielestäni mikään kummoinen korjata. Mielestäni kohtuu nopealiikkeinen vehje. Mutta onkos joitain muita tyyppivikoja puomin lisäksi ::)?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JdPete

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Maatalous on perseestä
Vs: JCB moottori lapioista
Ihan hyvä kone Jcb on , ainoa niin vara/huolto-osat on sairaan kalliita , kiitokset matekolle . Itse kohdannut satunnaisia anturi rikkoutumisia kyseisen koneen kohdalla , mitkä onnistunut suht helposti fiksaamaan .

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JCB moottori lapioista
Ihan hyvä kone Jcb on , ainoa niin vara/huolto-osat on sairaan kalliita , kiitokset matekolle . Itse kohdannut satunnaisia anturi rikkoutumisia kyseisen koneen kohdalla , mitkä onnistunut suht helposti fiksaamaan .
Niin eikait mihinkään kaivurimerkkiin oikein edullisia osia ole tarjolla >:( Siis ainakaan siellä marmoritiskillä. Mutta onhan noita trvike liikkeitä nykyisin. Joo o vanhassa Japanin ihmeessä alkaa hiukan ikä ja tunnitpainaa  :-[ niin pitäis jossainvaiheessa sitte tuoreempaa ja ehkä aavistuksen painavampaan vaihtaa. Mutta ei kuitenkaan mihinkään mörökölliin turha massa syö vain turhaan polttoainetta esim risukourankanssa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JCB moottori lapioista
Ihan hyvä kone Jcb on , ainoa niin vara/huolto-osat on sairaan kalliita , kiitokset matekolle . Itse kohdannut satunnaisia anturi rikkoutumisia kyseisen koneen kohdalla , mitkä onnistunut suht helposti fiksaamaan .
Niin eikait mihinkään kaivurimerkkiin oikein edullisia osia ole tarjolla >:( Siis ainakaan siellä marmoritiskillä. Mutta onhan noita trvike liikkeitä nykyisin. Joo o vanhassa Japanin ihmeessä alkaa hiukan ikä ja tunnitpainaa  :-[ niin pitäis jossainvaiheessa sitte tuoreempaa ja ehkä aavistuksen painavampaan vaihtaa. Mutta ei kuitenkaan mihinkään mörökölliin turha massa syö vain turhaan polttoainetta esim risukourankanssa.
Jaa meinaat japsikoneen vaihtaa enklanttilaisseen  ;D 

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: JCB moottori lapioista
eikös nuosta mottia oo vaihreltu aika vähillä tunniilla? jotaki kannenko kans siä oli vai?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JCB moottori lapioista
Niin niissähän on sitä omaakin tuotantoa olevaa mottia. Sekä sitten on isuzzua (syö saatanasti ) mutta mulla oli edellisessä japanin keksinnössä 30000h ajettu isuzzu. Vielä kukkui mutta huohotti ihan kipeesti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: JCB moottori lapioista
muistaakseni oli oma tuotantosiis motiis se vika.. vältä niitä.. muuten ei kai ihmeempiä, yks tuttu on ajanu useammala 130-145 jcb 10-15th h ja aina merkki pysyy
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JCB moottori lapioista
Niin juu ja zetorille. Se on se hinta joka tussa merkissä kiinostaa :-[ Sekä nopeahko hydrauliikka nii kuin nykyisessä pelcossakin. Kawasaki siis.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: JCB moottori lapioista
mummielestä huihai vois olla varteenotettava kans.. yhtä tos kattellu ja aika järkevän olonen..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: JCB moottori lapioista
Itellä jcb js200lc vm.2001
Käännön kanssa ongelmia ei muuta..
Onhan siinä helevetin viihtysä/iso/valoisa hytti ton ikäseks... ja nopee se on... ite tykkään...
Sopii tämmönen pitempikin rennosti kaivamaan vrt.. vanhat hituchit->polvet suussa
Mut kantaa en ota suuremmin kun omat kaivut vähäiset... tosin varaosat kalliin makuset.. onnes ton ikäseen voi patentoida...
Mitä nyt olen startin ja laturin ennakoivia hintoja tiedustellut yms.. käännön laakereita

Viimeksi muokattu: 25.10.13 - klo:21:08 kirjoittanut kyntaja

Nii se on...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JCB moottori lapioista
Niin tosiaan tuo nykyinen kones on  Kobelco vm98 sk 130 iv lc noin 13000h  :-[ Niin luulis nyt esim 10v uudemman ja 7000h vähemmän kairatun jcb olevan taas hiukan paree vai? Tokihan uutta aceraa taas tuodaan virallisestikkin maaahan. Mutta uutta en ole ostamassa. Kuitenkin vain oheistoiminnasta kyse 200-500h/vuosi :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: JCB moottori lapioista
mummielestä huihai vois olla varteenotettava kans.. yhtä tos kattellu ja aika järkevän olonen..
Joo tääläkinpäin on alkanut näkymään noita huihain mettämalleja. Niissä oli kait jossain malleissa samaa Cumminssia 3.9 4bt mitä mulla tossa koppelossa. Mutta ne on vissiin lisenssillä koottuja jossain tuolla. Niissä koneissa on ollu hiukan ns toivomisen varaa. Kannattaa kuulemma vaihtaa aina uusimosa kun leviää. Koska moottorin kunnostus ei kuulemma onnistu kunnolla. Tuo mun kummeli on vissiin koottu jenkeissä jos tyyppikilpeen on luottaminen ja on pyörinyt sen noin 13000h avaamatta. Ei ainakaan missään koneen huoltohistoriassa kerrota mistään isommista moottori sulkeisista. Nytten se vuotaa öljyä riittävästi  joko korjataan tai vaihdetaan koko kuokka. Arveluttaa vain noissa uudemmissa tuo sähköisten  toimintoiden lisääntyminen :( nykyisessä kun ei toimi sähköllä kun startti ja pari työvaloa ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JdPete

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Maatalous on perseestä
Vs: JCB moottori lapioista
Jcb,n jotkut  on tehty alunperin japanissa (sumitomo) ja koottu englannissa ,korjatkaa jos olen väärässä  ???

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: JCB moottori lapioista
Tutulla muutama vuosi sitten JCP 13 t,muuten pelas mutta näyttö sekosi ,ohittivat jotenkin näyttöä ja alkoi toimimaan,huoltomies teki ohituksen.Sähkö vermeitä on nykyajan kaivureissa ,kaikki tapahtuu näytön kautta sekun sippaa on tonnien lasku pian nokanedessä.
Kaveri pisti äkkiä koneen myyntiin ja saikin sen myytyä.
Jos menet käyttetyä katsomaan tarkista näyttö ohjekirjasta alkaen että kaikki sympolit ja valikot näkyy varmasti ,niissä on moni erehtynyt ja laskua pian pukkaa.
Kopelkossa kannentiiviste on heikko luomus ja lämmityslaitteen kenno,maksaa toista tonnia pitkälti,kannentiivisteen vaihto saman.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: JCB moottori lapioista
Mun kaivurissa lukee "Made in Japan"

Sen sen kyllä huomaa laadussa ihan joka päivä  8) Esim. siinä että minään vikaa ei vaan löydä etsimälläkään, vaikka ikää on kohta 30 vuotta  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.