Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hesarissa kyseenalaistetaan maatalouden lomitustuki  (Luettu 15128 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Jos monikossa työntekijöitä ja kulut vaan 40 tonnia, maksatko sä niille palkkaa ollenkaan? Täällä etelässä tollasilla palkoilla rengit menis ajaan taksia  :-X

Siis monikossa eli työllistetään noin puolitoista tekijä eli yksi karjanhoitaja ja toinen kausityöntekijä. Kokonaiskulut vajaa 80 kiloa verottomana josta 30 saadaan takaisin kunnalta. Palkkojen lasku reilu 20 tunnilta verottomana. Tekijä saa hieman toista kymppiä. Väliytysfirma välissä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
En itse ollut vaan Tuttuni . Yleinen Lomittajan työmatka päivässä alkaa olla yli 200km . Siinä miettimistä Sinulle .

Pisimmän matkan päivässä on ollut 300km . Yrittäjän en saanut matkakorvausta .

Eikös teillä toinen vois käydä lomittamassa . Karjanne hoitaa yksi henkilö joten.....

Minä puhun aidasta ja sorkkis sen seipäistä..

20 lehmää, putkilypsy ja lannanpoisto kunnossa sekä joku Avant rehunjakoon ei työllistä kahta ihmistä kuin poikkeustilassa. Tästä on kyse.

Itse olen vielä kypsytellyt ajatusta, kuinka järjestää lomitus ja lisätyövoiman tarve jatkossa. Siten ollaan edelleen normaalilomituksen piirissä. Vakilomitajat meillä näppäriä huolellisia nuoria naisia, jotka eivät pienestä hermostu. Tämän takia ei ole kiirehditty muuhun järjestelmään. Mutta edessä sekin valinta on.
Eli asia kunnossa mutta valittaa pitää .

Kakskymmentä lehmää on yhden työpaikka joten voit siirtyä Lomittajaksi . Ajattele mahtavaa lisä tuloa .  ;D

Lomitusjärjestelmä hoitaa vain karjan välttämättömän hoidon. Tila voi silti työllistää kaksi, mutta karjanhoitoon 20 lehmän karjassa on turha uhrata kahden henkilön työpanosta yhteiskunnan rahoilla.

En tiedä, kuka valittaa, mutta en ainakaan minä. Yritän järkeillä nykysysteemin hyviä ja huonoja puolia myös maksajan kannalta enkä pelkästään oman navetan sontaluukun antaman maailmankuvan ja -hajun perusteella.

Monella tilalla lomittajaa pidetään itsestään selvyytenä ja kaiken syntipukkina. Toiset osaavat arvostaa huolellista ja vastuuntuntoista tekijää.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
En itse ollut vaan Tuttuni . Yleinen Lomittajan työmatka päivässä alkaa olla yli 200km . Siinä miettimistä Sinulle .

Pisimmän matkan päivässä on ollut 300km . Yrittäjän en saanut matkakorvausta .

Eikös teillä toinen vois käydä lomittamassa . Karjanne hoitaa yksi henkilö joten.....

Minä puhun aidasta ja sorkkis sen seipäistä..

20 lehmää, putkilypsy ja lannanpoisto kunnossa sekä joku Avant rehunjakoon ei työllistä kahta ihmistä kuin poikkeustilassa. Tästä on kyse.

Itse olen vielä kypsytellyt ajatusta, kuinka järjestää lomitus ja lisätyövoiman tarve jatkossa. Siten ollaan edelleen normaalilomituksen piirissä. Vakilomitajat meillä näppäriä huolellisia nuoria naisia, jotka eivät pienestä hermostu. Tämän takia ei ole kiirehditty muuhun järjestelmään. Mutta edessä sekin valinta on.
Eli asia kunnossa mutta valittaa pitää .

Kakskymmentä lehmää on yhden työpaikka joten voit siirtyä Lomittajaksi . Ajattele mahtavaa lisä tuloa .  ;D

Lomitusjärjestelmä hoitaa vain karjan välttämättömän hoidon. Tila voi silti työllistää kaksi, mutta karjanhoitoon 20 lehmän karjassa on turha uhrata kahden henkilön työpanosta yhteiskunnan rahoilla.

En tiedä, kuka valittaa, mutta en ainakaan minä. Yritän järkeillä nykysysteemin hyviä ja huonoja puolia myös maksajan kannalta enkä pelkästään oman navetan sontaluukun antaman maailmankuvan ja -hajun perusteella.

Monella tilalla lomittajaa pidetään itsestään selvyytenä ja kaiken syntipukkina. Toiset osaavat arvostaa huolellista ja vastuuntuntoista tekijää.
Eikös Sinunkin kannattais arvostaa . Lomittajat on kovaa sakkia töitä tekemään . Poikkeuksia on ja usein heillä on byrokraattien tuki .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Sepedeus

  • Vieras
Tällekin veetille tiedoksi, että suurin suomalainen mätäpäise on täällä ja sinipunikeista ei ole sen puhkaisijaksi http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansanel%C3%A4kelaitos

 Kepuhan tuota laitosta on johtanut vuosikymmenet. Että omaan nilikkaan tuli että kopsahti. Tekeekö kipeää.  ;D
Onko Kepu joku firma vai *****iletko muuten vaan . Ei yksipuolue mitään päätä . Tämän hetkinen Hallitus on kyllä päättänyt pikkusen väärin .

Joo. Kyllä tämä on sairaalloista porukkaa täällä. Jotkut ei osaa muuta kuin päivästä toiseen keputella, natsitella ja kehua jonkun kokoomuksen mitään tekemättömiä aikaansaannoksia. Taitaa uskonto olla kymppi, mutta matematiikassa edelleen ehdot päällänsä.
Toi Sepedeus putos kuivurin seinältä joten jäljet näkyy selvästi .

  Meillä täällä ei oo niin korkeita kuivureita, että putoaminen tekis kipeää ;D

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Eikös Sinunkin kannattais arvostaa . Lomittajat on kovaa sakkia töitä tekemään . Poikkeuksia on ja usein heillä on byrokraattien tuki .

1. arvostan ammattitaitoista ja/tai vastuullista lomittajaa. jos toisesta ominaisuudesta tinkii, niin toista yleensä löytyy korvaamaan
2. lomittajat ovat kuin  muukin kansa. osa kovia tekemään töitä. osa tumpeloita ja/tai laiskureita. osa osaa tehdä työnsä olematta sen kummemmin kovia, mutta tulos on kiitettävä

mees jo nukkumaan, kun käsität kirjoitukseni väärin, vaikka samaa mieltä ollaan pitkälti

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Lomitus ja etenkin luopumistuki pitää ajaa alas hetimiten!


Molemmat ovat kekkosen aikaan kuuluvia maatalouden kehityksen jarruja!

 8)
:w
Luopumistuki on viljelijän eläkeputki, tämän SAK hemmot miellellään unohtaa..

..Eläkeputki on tapa saneerata iäkkäämät hemmot linjalta pihalle minimikustannuksin firman suuntaan, lasku lankeaa veronmaksajille..

..Luopumistuki on keino napata kiinni nuoresta isännästä ennen kuin tämä u nohtuuparempiin hommiin katuvalojen katveeseen. Piikin hoitaa tässäkin veronmaksaj
a...

Kumpikin on toki jonkinlainen Kekkosslovakialaisen jakopolitiikan jäänne...
.       mutta siitä asiasta olen varma kun parinkymmenen vuoden päästä
Toivottavasti alkaa jonkinnäköinen eläke häämöttämään, niin ei ole lomitus- eikä
Luopumistukijärjestelmää olemassa enää ollenkaan.
Saamme ottaa mallia vaikka rapakon takaa, jossa viljelijät yrittävät niinkauan
Kuin henki pihisee.       Nykyiset järjestelmät tulevat romuttumaan eikä uuden
Järjestelmän rakentamiseen yksinkertaisesti ole rahaa eikä tahtoa.
Muutenkin tämä kotieläintalouden alasajo etelässä antaa vauhtia järjestelmän alasajoon.        Lisäksi laman jälkeen voi mennä liki parikymmentä vuotta aikaa
Ennenkuin olematon talouden kehitys muuttuu nousukaudeksi.
Kaikenkaikkiaan täältä palkkamaltin kuopasta ei ole poispääsyä pitkään aikaan. :-[
Tuskahiki on köyhän sauna...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Tällekin veetille tiedoksi, että suurin suomalainen mätäpäise on täällä ja sinipunikeista ei ole sen puhkaisijaksi http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansanel%C3%A4kelaitos

 Kepuhan tuota laitosta on johtanut vuosikymmenet. Että omaan nilikkaan tuli että kopsahti. Tekeekö kipeää.  ;D
Onko Kepu joku firma vai *****iletko muuten vaan . Ei yksipuolue mitään päätä . Tämän hetkinen Hallitus on kyllä päättänyt pikkusen väärin .

Joo. Kyllä tämä on sairaalloista porukkaa täällä. Jotkut ei osaa muuta kuin päivästä toiseen keputella, natsitella ja kehua jonkun kokoomuksen mitään tekemättömiä aikaansaannoksia. Taitaa uskonto olla kymppi, mutta matematiikassa edelleen ehdot päällänsä.
Toi Sepedeus putos kuivurin seinältä joten jäljet näkyy selvästi .

  Meillä täällä ei oo niin korkeita kuivureita, että putoaminen tekis kipeää ;D
Ei varmaan kippeetä tehnytkään Pää edellä putosit  ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .